Terug

Oplichters worden niet verwijderd

Opgelost Openbaar

Koopjeskrant

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Koopjeskrant

17/02/2022

Vorige week werd melding gemaakt van een oplichtersprofiel op Koopjeskrant. De betrokken oplichter had gereageerd op enkele van mijn zoekertjes. Het was dringend en enkel contact via een extern Gmail adres. De belletjes rinkelden en effectief na contactname zou een DPD koerier de goederen komen ophalen en betalen (iets wat DPD uiteraard niet doet). Koopjeskrant via mail op de hoogte gesteld. Een week leter is dezelfde oplichter nog steeds actief, hij reageerde op een nieuw zoekertje. Via chat Koopjeskrant gevraagd wanneer ze er iets aan zouden doen, plots zijn hun medewerkers niet meer bereikbaar. Koopjeskrant dient zijn verantwoordelijkheid te nemen en de nodige actie te ondernemen om de mensen te beschermen.

Berichten (3)

Koopjeskrant

Naar: R. D.

18/02/2022

Beste RudyBedankt voor je bericht. Het spijt ons te lezen dat je een minder aangenameervaring had op Koopjeskrant.Onze excuses dat je geen antwoord ontving via de chat. Onze chatfunctieondervindt de jongste tijd soms problemen waardoor niet alle berichten onsbereiken. Ons technisch team is hier inmiddels van op de hoogte en doet hetnodige om dit probleem op te lossen.We zijn er ons van bewust dat zoekertjeswebsites zoals Koopjeskrant helaasook bezocht worden door mensen met minder goede bedoelingen.We doen dan ook onze uiterste best om zulke oplichters zo veel mogelijk teweren op onze site.Enerzijds zijn er preventieve maatregelen (zo kan er standaard niet vanuithet buitenland geregistreerd worden), en daarnaast monitoren we ook hetcommunicatieverkeer op de site en grijpen we in zodra we merken dat er tochaccounts opduiken die verdachte berichten sturen (zoals jij er ontvangenhebt), deze accounts worden dan geblokkeerd zodra dit opgemerkt wordt. Ikzie dat de accounts uit jouw voorbeeld intussen alleszins geblokkeerdwerden.Helaas zijn zulke oplichters meestal ook inventief en zoeken ze nieuwemanieren om toch opnieuw te kunnen registreren. We blijven dit dus continuopvolgen en grijpen in zodra we verdachte zaken opmerken.Mocht je toch een verdachte gebruiker opmerken die door de mazen van hetnet is geglipt dan mag je de naam van deze gebruiker ook altijd melden viainfo@koopjeskrant.be , we streven er naar om elke mail binnen 1 werkdag tebehandelen. Daarnaast zijn we tijdens de kantooruren ook telefonischbereikbaar op 011 933 251.Het is alvast goed om te lezen dat je alert reageerde en niet bent ingegaanop het verzoek van de oplichters.We raden ook aan om in eerste instantie enkel via de website tecommuniceren met andere gebruikers en niet meteen via e-mail contact op tenemen. Wanneer de communicatie rechtstreeks via e-mail verloopt dan kunnenwij helaas ook niet ingrijpen en zorgen dat ze je niet meer kunnen sturen.Meer tips over veilig handelen op Koopjeskrant vind je ook terug in dezeblog:s:www.netmedia-europe.be/tips-om-veilig-te-verkopen-op-tweedehandsplatformen-zoals-koopjeskrant/Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag van je.Met vriendelijke groetLobkeKoopjeskrant.be - Jannonce.beOp do 17 feb. 2022 om 17:13 schreef

R. D.

Naar: Koopjeskrant

18/02/2022

U hebt vorige week een mail ontvangen hierover dus doe er dan ook iets mee. In tabblad Gesprekken kan u de gebruikersnaam terugvinden.Het standaardantwoord dat u verstuurd duidt erop dat u er zich niks van aan trekt. Had u u uw werk gedaan zoals het hoort,had u bij Gmail de account van de oplichter al kunnen laten blokkeren, wat u ook alniet gedaan hebt. Neem uw verantwoordelijkheid op en onderneem actie.

Koopjeskrant

Naar: R. D.

18/02/2022

Dag RudyBedankt voor je antwoord. Via welk e-mailadres had je ons dan gemaild? Ikvind namelijk geen eerdere mails terug die verstuurd werden viarudy.de.potter@mail.beHad je deze mail verstuurd naar info@koopjeskrant.be ?Ik snap dat zulke verdachte accounts vervelend zijn voor jou als gebruiker.Graag wil ik toch ook even benadrukken dat dit ook voor ons alleen maarnadelig is aangezien we uiteraard willen dat onze gebruikers ongestoordgebruik kunnen maken van ons platform. We blijven er dus aan werken omzulke valse accounts tegen te gaan, op te sporen en te blokkeren. Helaasbiedt Google geen mogelijkheid om e-mailadressen zomaar te laten blokkeren,deze optie is er enkel bij mails die rechtstreeks verstuurd werden, maarniet als die mailadressen bij externe tools (zoals onze site) gebruiktworden. Bovendien beschikken zulke oplichters doorgaans over een hele reekse-mailaccounts waardoor het blokkeren van een bepaald e-mailadres er nietvoor zal zorgen dat ze niet verder te werk zullen gaan.Sorry dus voor de hinder die je hiervan ondervond.Alhoewel we niet volledig kunnen voorkomen dat zulke gebruikers toegangkrijgen tot onze site, blijven we er dus echter wel aan werken om hen zoveel mogelijk te weren.Met vriendelijke groetLobkeKoopjeskrant.be - Jannonce.beOp vr 18 feb. 2022 om 10:22 schreef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform