Terug

Oplichters bij onderhoud verwarmingsketel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Ecothermique

28/04/2017

Ik zocht een loodgieter om een onderhoud uit te voeren aan mijn gasverwarmingsketel.Na wat opzoekwerk kom ik bij “Loodgieters in Gent” (ik ben van het Gentse dus dit was perfect wat ik zocht). Site: http://www.loodgietersgent.be/loodgietersbedrijfIk maak een afspraak op 26/04 voor het onderhoud.De man kwam om 11u15 aan zoals ze hadden doorgegeven aan de telefoon (tussen 11u-13u). Hij praatte frans en zei me dat zijn collega die normaal hier in Gent werkt vandaag niet kon dus hij vanuit Brussel kwam. Hij vroeg me om het vorige attest van de ketel te tonen (dat was één van 05/2016). Wat ik ook deed. Hij vertelde me dat er weinig onderhoud nodig zou zijn aangezien het normaal maar om de 2 jaar hoeft maar hij de nodige zaken zou bekijken. Het leek mij al vreemd dat hij met veel moeite de voorste afdekplaat van de ketel afkreeg. Toen hij die los kreeg bekeek hij wat zaken en liet ik hem verder werken. Ik hoorde de man nog even water laten lopen even water laten lopen. 10min later had hij zijn materiaal al terug bij elkaar verzameld. Hij zei me dat alles in orde was en er niks bijzonders was.Daarna maakte hij me een interventiebon op waarbij €40 verplaatsing werd aangerekend (die niet gestaafd werd door de meneer ter plaatse) en €195 voor de uitgevoerde werken die in totaal 15 min hebben geduurd.In totaal was dit volgens hem €206,7. Waarop ik de man heb aangesproken en gezegd dat dit wel heel duur is voor 15min werk alsook gevraagd waarom hij de verplaatsingskosten heeft aangerekend. Dat vond ik wel veel voor centrum gent.Echter de man praatte gebrekkig Frans en bleef gebaren maken en deed heel haastig. Ik wou niet betalen maar deze persoon begon kwade taal te spreken (in het Frans). Ik heb uiteindelijk betaald, wat ik niet had mogen doen achter gezien.Was het nu nog zo dat ik een verbrandingsattest had gekregen om te bewijzen aan mijn huisbaas dat alles in orde was dan ging dit een dure inspectie geweest zijn maar ok voor mij. Echter ook dit blijft achterwege en kunnen/willen ze mij niet bezorgen.Deze personen mogen deze praktijk niet meer kunnen uitvoeren. Dit is pure oplichterij.Daarnaast staat er in de interventiebon dat er sowieso een minimum forfait van één uur wordt aangerekend (= €138,55) terwijl hij zijn uurprijs van 155 heeft aangerekend voor nota bene 15min werk.Na enkele malen telefoneren wordt mij beloofd de certificaten op te sturen. Tot zover vergeefse moeite. Als ik de andere klachten lees, heb ik er alvast weinig goede hoop op. Spijtig dat ik deze niet eerst heb gevonden.Bij deze wil ik graag een klacht indienen om verdere wanpraktijken te vermijden, en om eventueel via druk van jullie er voor te zorgen dat ik de, enorm dure, certificaten toch kan verkrijgen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform