Terug

Oplichterij vervuild kraantjeswater

Opgelost Openbaar

Chemcell

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. S.

Naar: Chemcell

19/01/2020

Beste, ik doe in naam van mijn grootouders, klacht tegen het bedrijf Chemcell. Ze hebben bij mijn grootouders thuis, de legendarische test gedaan dat kraantjes water plots vies/bruin is. Ik weet dat dit oplichterij is. En hier moet iets aan gedaan worden. Het heeft hun €1950 gekost en dit is een schandaal. Graag wil ik het geld terug eisen en geen verder onderhoud meer. Ook moet de verkoper aangepakt worden dat dit niet nog gebeurd bij andere gezinnen. Btw: zeggen dat kraantjes water kankerverwekkend is.. tegen een kanker patiënt is onaanvaardbaar! Dit zijn verschrikkelijke verkooptrucs..

Berichten (3)

Chemcell

Naar: T. S.

22/01/2020

Geachte,Via deze mail kom ik terug op uw klacht bij Test-Aankoop.De 'legendarische' test waarover u het heeft, is dit de waterelektrolyse? Er werden/worden namelijk steeds, meerdere testen uitgevoerd...Indien het zou gaan over de waterelektrolyse, verwijs ik u graag door naar onze website voor meer informatie. Hier staat heel bondig en gedetailleerd beschreven, wat deze test inhoud en waarom we deze test doen. Hier vindt u meer informatie: s:www.chemcell.be/meetinstrument.Ikzelf, en alle andere medewerkers van ChemCell, zullen steeds meegeven dat een waterelektrolyse effectief geen bewijs levert dat het water 'slecht' is. Dit is louter een indicator dat er opgeloste stoffen in het water zitten.Indien u zelf een waterelektrolyse zou uitvoeren, zal u ook zien dat het water niet helemaal bruin kleurt. Naargelang het soort en de samenstelling van het water, krijgt men verschillende kleurindicatoren.Ook zijn wij steeds bereid om een voor- en na test uit te voeren. Zodanig dat onze klanten het verschil duidelijk kunnen waarnemen.Over onze werk- en meetmethoden vind u ook informatie op onze website: s:www.chemcell.be/mededeling.De waterzuiveringssystemen die wij verkopen, worden ook regelmatig door onafhankelijke laboratoria getest. Uit deze testen blijkt dat ze wel degelijk een goede werking hebben. Wij zijn steeds bereid om u deze testen te laten inkijken.Bij elke aankoop die onze klanten doen, behouden wij steeds het recht om de aankoop te annuleren binnen de 14 dagen zoals wettelijk is bepaald. Indien klanten een snellere plaatsing wensen, wordt dit uiteraard naar wens uitgevoerd. Wij trachten steeds een zo goed mogelijke service te verlenen. Dit maakt hier dan ook integraal deel van uit. Onze klanten doen ook steeds op vrije basis beroep op ons. Hiervoor worden zelfs documenten opgesteld.Over de kwaliteit van het water, zijn er meerdere wetenschappelijke studies terug te vinden op onze website op volgende link: s:www.chemcell.be/wateranalyse.Er wordt ook steeds afdoende uitleg gegeven over de kwaliteit van het kraanwater. Er is bij ons geen enkele klant dat een aankoop doet op basis van de waterelektrolyse. Voor uw grootouders was dat mijn inziens, ook niet het geval. Het is ieders vrije keuze om een conclusie te trekken en al dan niet, te kiezen om hun kraanwater te verbeteren.Indien u dit wenst, ben ik steeds bereid om u (of enige andere persoon) toelichting te geven over de onderzoeken die op onze website staan.Ik vind het vooralsnog, zeer betreurenswaardig dat de communicatie via dit kanaal moet gebeuren. In het afgelopen half jaar sinds de aankoop van het waterzuiveringssysteem, heeft u, noch uw grootouders en/of enig ander familielid, contact met ons opgenomen. Niet telefonisch, noch via mail kregen wij enige vraag noch bemerking over ons product. Nochtans zijn wij steeds bereid om met onze klanten en andere personen, te communiceren en hen informatie te verschaffen. Er is een algemeen nummer en email waarop steeds wordt opgenomen en op wordt gereageerd. Zelfs op mijn privénummer dat op de bon staat genoteerd, heb ik niets ontvangen.Graag zou ik u ook nog willen meegeven, dat op 1 van de bewijsstukken die u aanlevert, mijn privégegevens terug te vinden zijn. Dit is in strijd met de huidige GDPR wetgeving.Hiermee hoop ik u alvast voldoende gea¯nformeerd te hebben over wie we zijn, wat we doen en hoe we het doen. Mocht u nog enige andere vragen en/of bemerkingen hebben, hoor ik ze graag.Met vriendelijke groetenBest regardsMeilleures salutationsKoen Uytterhoeven*ChemCell*m: +32 (0) 472 65 10 99a: Lange Venstraat 363128 Baalw: www.chemcell.be e: koen.uytterhoeven@chemcell.be Op 19/01/2020 om 15:22 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: Klacht: Oplichterij vervuild kraantjeswater (CPTBE00807422-91)

T. S.

Naar: Chemcell

22/01/2020

Geachte Chemcell,Mijn grootouders vertelde me dat ze geen kraantjeswater mee durfde te gebruiken omdat het door die test zwaar vervuild leek. Zij zijn 70+, hebben, geen internet en weten niet beter. Perfecte doelgroep om deur-aan-deur verkoop te doen. Deze test is gewoon een ‘truc’ want wie zou nog van water drinken als het zo bruin en vies is. Dan zijn de mensen direct verkocht, zeker degene die goedgelovig zijn. Want door jullie denken ze dat kraantjeswater ondrinkbaar is geworden.Niet voor niets, heb ik onlangs op de radio gehoord over deze bepaalde verkopers om mensen te waarschuwen. Daarom dat ik nu handen in touwen heb genomen en mijn grootouders dit nieuws heb verteld (Ookal had ik al lang een vermoeden). Ze voelen zichzelf opgelicht en dat snap ik maar al te goed.De manier waarop jullie tewerk gaan is slim gezien, maar geeft mensen een foutief gedacht over kraantjes water! Dat het vervuild is! Dan moet de verkoper maar zeggen dat het kraantjes water drinkbaar is en WAAROM het water bruin kleurt. Niet omdat het vervuild is maar gwn een chemische reactie waar niks mee mis is. Want als ik het uitlegde vielen ze uit de lucht. Hierin zijn jullie in de fout gegaan en ik wil dit rechtzetten voor mijn grootouders. Ik eis dat jullie het geld teruggeven aan hun, dat machine uit huis komen halen en stoppen met deze test te doen met foutieve informatie. U neemt terug contact op met mij, mijn grootouders hebben dit aan mij overgelaten. Mijn opa is in de war en mijn grootmoeder is ziek. Dus ik hou hen wel op de hoogte.Thalia Swinnen

Chemcell

Naar: T. S.

04/02/2020

Beste Thalia,Kunt u aub via de gewone manier contact opnemen met ons?Dit communiceert gemakkelijker dan via dit kanaal. Zoals ik al aanhaalde, betreur ik het ook dat dit niet via de gewone weg (mail of telefonisch) kan gebeuren.Indien we de test opnieuw zouden doen bij je grootouders in uw aanwezigheid, zal u zien dat het water niet enkel bruin kleurt. Meer informatie hierover vindt u ook op onze website, zoals ik reeds aanhaalde.Onze verkopers zullen ook altijd zeggen waarom het water kleurt en dat het drinkbaar is/blijft. Er wordt nooit het tegengestelde beweert.Met vriendelijke groetenBest regardsMeilleures salutationsKoen Uytterhoeven*ChemCell*m: +32 (0) 472 65 10 99a: Lange Venstraat 363128 Baalw: www.chemcell.be e: koen.uytterhoeven@chemcell.be Op 22/01/2020 om 13:10 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: Klacht: Oplichterij vervuild kraantjeswater (CPTBE00807422-91) THALIA SWINNEN


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform