Terug

Opgelicht: problemen met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Worldline

22/02/2022

Beste meneer, beste mevrouwOp 04/04/2021 schreef ik me in voor een congres en betaalde ik met mijn Mastercard Gold een aanzienlijk bedrag. Het congres in kwestie bleek niet te bestaan, dus werd ik het slachtoffer van oplichting. Mastercard belooft me dat ik beschermd ben tegen fraude, dus op 17/05/2021 start ik via de website van Worldline een betwisting op. Omdat ik in augustus 2021 nog steeds geen update heb gekregen over het geschil in kwestie, neem ik telefonisch contact op. Ik krijg na het telefonisch contact op 03/08/2021 per mail de bevestiging dat mijn betwisting als ontvankelijk wordt beschouwd en dat de transactie bij de handelaar zou worden betwist. In diezelfde mail wordt gestipuleerd dat het onderzoek maximaal 6 maanden zou duren, ongeacht het resultaat. Op 16/02/2022, ondertussen meer dan 6 maanden verder, neem ik opnieuw telefonisch contact op met Worldline. Daar krijg ik te horen dat ik een mail moet sturen naar affidavit@worldline.com omdat ik blijkbaar nog een handtekening zou moeten doorgeven om het geschil verder te zetten, iets wat voordien nooit te horen heb gekregen. Bij contactname via affidavit@worldline.com krijg ik direct een automatisch antwoord dat ik niet bevoegd ben mails te sturen naar dat e-mailadres. Op 22/02/2022 neem ik opnieuw telefonisch contact op met Worldline om dit voor te leggen. Er wordt door de klantendienst contact opgenomen met de geschillenafdeling, waarop men mij meteen terugbelt om te zeggen dat het dossier per direct opnieuw wordt opgestart.We zijn dus bijna 1 jaar na de oplichting, en ik krijg te horen dat mijn dossier 'opnieuw wordt opgestart'. Dit terwijl het in augustus 2021 ook werd opgestart en ik op geen enkel moment een update heb gekregen over de status hiervan. Enkel nadat ik het expliciet heb gevraagd, kreeg ik een snelcode waarmee ik rechtstreeks telefonisch bij de geschillenafdeling terecht kan. Bij een poging om op deze manier rechtstreeks iemand van de geschillenafdeling vast te krijgen, heb ik het echter na meer dan een halfuur wachtmuziek moeten opgeven.Graag had ik dan ook onmiddellijk van Worldline geweten hoe ver ze staan met mijn dossier. Gezien ze steeds beloven dat klanten beschermd zijn tegen fraude en gezien dit de belangrijkste reden is dat ik een Mastercard Gold heb en hiervoor via mijn bank ook betaal, sta ik er dan ook op om voor 31/03/2022 een terugbetaling te ontvangen.Hartelijk dank.

Berichten (2)

Worldline

Naar: H. V.

25/02/2022

Beste,Hier hebben we te weinig gegevens om het dossier te vinden.Graag de klantenreferentie of de dossier referentie toevoegen.Met vriendelijke groeten,ErikOpgelicht: problemen met terugbetaling[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Naam van de klant[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]HENDRIK VERVLOESSEM[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Klantreferentie[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Snelcode: 1100[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Beschijving van de klacht[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Beste meneer, beste mevrouwOp 04/04/2021 schreef ik me in voor een congres en betaalde ik met mijn Mastercard Gold een aanzienlijk bedrag. Het congres in kwestie bleek niet te bestaan, dus werd ik het slachtoffer van oplichting. Mastercard belooft me dat ik beschermd ben tegen fraude, dus op 17/05/2021 start ik via de website van Worldline een betwisting op. Omdat ik in augustus 2021 nog steeds geen update heb gekregen over het geschil in kwestie, neem ik telefonisch contact op. Ik krijg na het telefonisch contact op 03/08/2021 per mail de bevestiging dat mijn betwisting als ontvankelijk wordt beschouwd en dat de transactie bij de handelaar zou worden betwist. In diezelfde mail wordt gestipuleerd dat het onderzoek maximaal 6 maanden zou duren, ongeacht het resultaat. Op 16/02/2022, ondertussen meer dan 6 maanden verder, neem ik opnieuw telefonisch contact op met Worldline. Daar krijg ik te horen dat ik een mail moet sturen naar affidavit@worldline.com omdat ik blijkbaar nog een handtekening zou moeten doorgeven om het geschil verder te zetten, iets wat voordien nooit te horen heb gekregen. Bij contactname via affidavit@worldline.com krijg ik direct een automatisch antwoord dat ik niet bevoegd ben mails te sturen naar dat e-mailadres. Op 22/02/2022 neem ik opnieuw telefonisch contact op met Worldline om dit voor te leggen. Er wordt door de klantendienst contact opgenomen met de geschillenafdeling, waarop men mij meteen terugbelt om te zeggen dat het dossier per direct opnieuw wordt opgestart.We zijn dus bijna 1 jaar na de oplichting, en ik krijg te horen dat mijn dossier 'opnieuw wordt opgestart'. Dit terwijl het in augustus 2021 ook werd opgestart en ik op geen enkel moment een update heb gekregen over de status hiervan. Enkel nadat ik het expliciet heb gevraagd, kreeg ik een snelcode waarmee ik rechtstreeks telefonisch bij de geschillenafdeling terecht kan. Bij een poging om op deze manier rechtstreeks iemand van de geschillenafdeling vast te krijgen, heb ik het echter na meer dan een halfuur wachtmuziek moeten opgeven.Graag had ik dan ook onmiddellijk van Worldline geweten hoe ver ze staan met mijn dossier. Gezien ze steeds beloven dat klanten beschermd zijn tegen fraude en gezien dit de belangrijkste reden is dat ik een Mastercard Gold heb en hiervoor via mijn bank ook betaal, sta ik er dan ook op om voor 31/03/2022 een terugbetaling te ontvangen.Hartelijk dank.[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Gewenst resultaat[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Terugbetaling: Eur 604,62[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png]Bijgevoegde documenten[s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png][s:www.test-aankoop.be/~/media/da218f0f9f0c4cd18f87530a7281d923.png]Geen documenten bijgevoegd

H. V.

Naar: Worldline

28/02/2022

Beste ErikBedankt voor het antwoord. Ik vind in jullie mails 2 referenties terug:- IDM 1000000000317023- NLDP007630Vriendelijke groetHendrik


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform