Terug

Opgelicht door huwelijksfotograaf

Closed Openbaar

Adira Design, Thienpont Entertainment Group

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. M.

Naar: Adira Design, Thienpont Entertainment Group

27/07/2019

Op 28/09/2018 hebben wij een overeenkomst ondertekend met Adira Design (getekend door Amy) voor het maken van een fotoreportage van ons huwelijk op 6 en 8/6/2019. Amy is hiervoor bij ons thuis geweest waar we eveneens een portfolio kregen te zien van haar gemaakte huwelijksfoto’s. De kostprijs werd vastgelegd op 786,50€, waarvan de helft voorschot moest betaald worden, zijnde 393,25€. Dit voorschot werd d.d. 4/10/2018 betaald op rekening van Adira Design, Thienpont Entertainment Groep.Op 3/6/2019 (3 dagen vóór onze trouwdag) krijgen wij van Amy een bericht dat ze slecht nieuws heeft ze is op haar schouder gevallen en moet een operatie ondergaan en zou 6 weken out zijn. Ondertussen heeft ze 2 collega’s ingeschakeld waar ze naar eigen zeggen al veel mee heeft samengewerkt, Thomas en Eveline. Beiden zouden volgens Amy de nodige ervaring hebben. Aangezien dit allemaal zeer kort dag was, wij vertrouwen hadden in Adira Design dat zij ons een vervanger zou geven met evenwaardige competenties, zijn wij hiermee akkoord gegaan. Eveline heeft op 6/6/2019 voor ons burgerlijk huwelijk een uurtje foto’s genomen op het gemeentehuis en aansluitend even in het park. Thomas is op 8/6/2019 geweest waar hij gedurende 12u foto’s heeft genomen op ons trouwfeest, van de voorbereidingen tot en met de openingsdans. Hij heeft de hele dag op onze kosten kunnen eten en drinken.Er werd overeengekomen dat wij 15 dagen na onze trouwdag de bewerkte foto’s tot zouden mogen ontvangen, maar wij kregen niets. Meermaals hebben wij gevraagd wanneer we de foto’s konden ontvangen, maar kregen geen antwoord of soms een kort bericht met ‘ik kijk het even na en hou je op de hoogte’, ‘ik stuur jullie dit morgen door’, maar dit waren loze beloften.Telefoontjes naar haar mobiele nummer werden niet beantwoord en we werden ook niet teruggebeld. Uiteindelijk zijn we te rade gegaan bij Thomas, de fotograaf-vervanger van dag 2. Hij heeft ook contact proberen opnemen met Amy. Toen kregen we wel snel bericht van Amy, maar allerminst geruststellend. Ze had helaas vervelend nieuws want de foto’s die Thomas heeft gemaakt waren niet goed. Veel onscherpe toestanden waardoor ze veel tijd nodig had om de goeie eruit te halen. Hiermee moesten we het doen want meer info kregen we niet. Na een paar berichten van ons met de vraag om meer uitleg en indien geen reactie we ons geld zouden terugvragen kregen we uiteindelijk toch een bestand door met een deel van de foto’s van dag 1, die Eveline had genomen. Meteen nadien nog een bericht dat de rest asap zou volgen en dat ze nog een mail zou sturen.Maar opnieuw, geen bericht. Ook Thomas heeft nadien nog herhaaldelijk gebeld naar Amy, maar kreeg ook geen reactie.Na wat opzoekingswerk hebben we ontdekt dat Thomas helemaal geen professionele fotograaf is. Op zijn Facebookpagina biedt hij nog maar sinds 14/3/2019 zijn diensten aan als hobbyfotograaf. Aangezien wij niet wisten of we onze foto’s ooit nog zouden krijgen en in welke kwaliteit, hebben we via Thomas alle onbewerkte foto’s te zien gekregen. Maar toch werd onze ergste nachtmerrie werkelijkheid bij het bekijken hiervan. Zoveel slechte foto’s hebben we nog nooit gezien. Bijna alle foto’s zijn onscherp, wazig, korrelig, fout belicht, geen inzicht/feeling, foute opstelling/ kadrering, enz... Op de 2000 foto’s dat hij genomen heeft, is er ongeveer 5% iets of wat bruikbaar, maar dan nog is de kwaliteit niet goed genoeg om het te laten uitvergroten of een mooi album van te kunnen maken. Wij zijn hier ontzettend verdrietig om, want nu zijn al onze mooie herinneringen aan onze mooiste dag verloren. Wij kunnen deze dag niet meer overdoen en de foto’s zijn ook niet meer te redden. Slapeloze nachten hebben we ervan en door dit gebeuren kijken wij terug op onze dag met hele pijnlijke gevoelens, kwaadheid en onmacht.Uiteindelijk hebben we in het laatste bericht van Amy te horen gekregen dat ze het jammer vindt wat er gebeurd is en dat ze Thomas niet meer kan vertrouwen. Volgens haar had ze alle foto’s van dag 1 doorgestuurd (wat niet gebeurd is, we ontvingen maar een deel). Ze zou de foto’s van dag 2 nog bewerken en dezelfde week nog doorsturen (wat ook niet gebeurd is) en tenslotte moesten we het saldofactuur niet meer betalen. Ze schuift de schuld hierbij volledig af op Thomas en neemt zelf haar verantwoordelijkheid niet op, terwijl wij toch met haar de overeenkomst zijn aangegaan. Wij voelen ons heel hard opgelicht. Amy heeft ervoor gekozen om een hobbyfotograaf aan te stellen met weinig capaciteiten als fotograaf (blijkt uit zijn portfolio op zijn Facebookpagina) en ze heeft dit gedaan zonder ons hiervan in te lichten. Wij hebben een professionele fotograaf besteld en hiervoor ook betaald, maar kregen dit niet. De weinige communicatie van haar kant, de loze beloften, de flagrante leugens, de materiële en emotionele schade, het kortom niet nakomen van de overeenkomst maakt dat wij Adira Design, Thienpont Entertainment Group in gebreke stellen, een terugbetaling van ons voorschot en een schadevergoeding eisen. Wij zijn niet alleen ons geld kwijt, wij zijn al onze trouwfoto’s kwijt en dit is onherstelbaar. Hopelijk doen ze dit geen enkel bruidskoppel ooit nog hetzelfde aan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform