Terug

Opgelicht door de loodgieter

In behandeling Openbaar

Loodgieter AD

Start een klacht

Aard van probleem:

Levering

Klacht

Y. V.

Naar: Loodgieter AD

26/10/2025

Beste, Ik contacteerde een loodgieter die me uit de nood moest helpen naar aanleiding van een ondergelopen kelder door een afvoerprobleem. Ik heb een tandartspraktijk in Wommelgem en huur mijn praktijkruimte. In de kleder van mijn verhuurder was er een probleem met het afvoerwater van mijn praktijk. Ik contacteerde deze loodgieter en die kwam snel ter plaatse om het probleem te bekijken. Op basis van twee bezoeken bezorgde hij me een offerte die ik - na de inhoud ervan te hebben bestudeerd -prompt heb goedgekeurd. De dag van de uitvoering van de werken was de loodgieter veel te laat. Door tijdgebrek heb ik dan alvast het afgesproken te betalen bedrag betaald. Hij kon rustig verder werken omdat de verhuurder - en dus de eigenaar van de kelder waar de werken moesten worden uitgevoerd - aanwezig was. De dag daarop stelde ik vast dat de werken helemaal niet zijn uitgevoerd zoals op de offerte omschreven. Ik heb meteen gereageerd maar sindsdien is de loodgieter niet meer te bereiken. Ik heb ondertussen nog altijd hetzelfde probleem. Gelukkig is mijn verhuurder op de hoogte van de situatie en kan hij met een kleine dagelijkse handeling het onderlopen van de kelder meestal voorkomen. Dat is een situatie die verre van normaal is en moet opgelost worden. Ik heb ondertussen alles gedaan om de loodgieter te bereiken en met reeds enkele aangetekende zendingen en ingebrekestellingen hem tot actie te brengen. Tot heden is dat vruchteloos. Ik heb ondertussen al zelf wat opzoekwerk gedaan en zie via via dat het hier echt om malafide praktijken gaat. Ik kan alleen maar hopen dat in ons land een dienst bestaat die gehoor geeft aan dit soort situaties en die de correcte burger hierin kan steunen en beschermen tegen dit soort wanpraktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform