Terug

Onverwachte factuur bij service na verkoop

Closed Openbaar

All Jobs

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: All Jobs

15/09/2018

Onze sectionale poort is in februari 2017 geplaatst door All Jobs. Omdat de onderloopbeveiliging slechts zeer laat in werking treed heb ik All Jobs om informatie per mail gevraagd: is dit normaal en wat kan ik hier aan doen? Er wordt per mail gesproken over “dit is mogelijks een bijregeling van de motor . We zullen dit anders ter plaatste even checken”. Ik interpreteerde dit als een correcte service na verkoop. All Jobs heeft op dat ogenblik, of daarna, per mail niets over hun tarieven laten weten.Eens op de afspraak bellen er twee werkmannen aan mijn voordeur van all jobs, komen mijn garage binnen zonder veel bevraging, openen een klein luik van de zijmoter en plaatsen de stand van kracht 7 naar 0. Dit was slechts paar tikjes op de knop ( minder dan 1min). Er wordt mij dan plots gevraagd wanneer de poort geplaatst werd, waarop ik antwoord dat dit in 2017 is gebeurd. Dan stapt de ééne werkman naar zijn wagen en belt (zogezegd) met de bazin om te vragen wanneer de poort juist is geplaatst. Ondertussen maak ik een praatje met de andere werkman die toegeeft dat deze meldingen wel vaker binnenkomen en dat het inderdaad niet normaal was dat de beveiliging zo laat in werking trad. DIt gaat om een instelling bij plaatsing van de poort. Dan komt de andere werkman terug met een werkbon waarop de datum van plaatsing al vermeld staat nl. “17feb2017” en een te betalen bedrag van 95euro. Ik vraag hem “waarom hebt u dit niet eerder gemeld? Zowel per mail als net voor u “de 1min handeling” uitvoerdde? U had dit document toch wel bij u? Tevens kan ik niet spreken dat er hier werken zijn uitgevoerd… “ Hier op repriceert hij dat ze niet gratis werken en dat ik twee werkmannen moet betalen plus de verplaatsingskosten. Ik ben compleet verschoten van de gang van zaken, daar ik dit totaal niet zag aankomen. Er was geen transparantie, en deze “dienst” is duidelijk enkel in het voordeel van All Jobs.Ik vraag:1) waarom geldt dit niet onder de wettelijke twee jaar garantie? U hebt toch de instelling van de poort bij plaatsing niet veilig ingesteld? Jullie dienst heeft onze, tevens door jullie gecreëerde, verwachtingen omtrent prestaties (veiligheid) niet ingelost.2) Waarom valt dit niet onder “service na verkoop” daar dit geen defect was? 3) Ik heb enkel om informatie gevraagd (is per mail te bewijzen) en over een factuur/tarief van 95euro is niet gesproken. Men heeft mij hierover bewust niet op voorhand geïnformeerd. Men heeft meermaals de kans gehad.4) Ik had deze regeling zelf kunnen uitvoeren indien ik deze richtlijnen had meegekregen (bv. Handleiding werking van de motor of via jullie communicatie)5) Enz enz.Ik krijg de bazin aan de lijn en ze wijst mij op de vingers te tikken dat ik niet moet verwachten dat mensen gratis werken. Dit klopt, maar als consument heb je toch het recht op service na verkoop of informatie zonder daar een bedrag van 95 euro aan te koppelen? Ik heb hier niet achter gevraagd. Tevens is bij plaatsing de onderloopbeveiliging niet veilig door jullie ingesteld. Daar op wordt ik opnieuw op de vingers getikt dat ik met hen geen zaken meer hoef te doen. Er wordt mij meermaals door de werkmannen en mondeling aan de telefoon gevraagd, onder druk, dat er niet kan afgeweken worden van de tarieven en ik dien te betalen.Volgende dag krijg ik een mail dat zij zich verontschuldigen vanwege de miscommunicatie en dat zij een korting aanbieden. Ik krijg opnieuw een factuur in de bus, maar deze keer één aan 53 euro.Vanwege service na verkoop, geen afspraken, slechts gevraagd om informatie ben ik met beide facturen niet akkoord. Ik heb mijn klacht daarom per mail toegelicht en hierop is geantwoord dat ze de “aantijgingen” zullen negeren. Tevens is het hele verloop zeer onvriendelijk verlopen.

Berichten (2)

All Jobs

Naar: A. C.

20/09/2018

DATA NOT AVAILABLE

A. C.

Naar: All Jobs

20/09/2018

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform