Terug

Onveilige dienstverlening loodgieter

Closed Openbaar

Easy Solutions Centrale Verwarming Mechelen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. C.

Naar: Easy Solutions Centrale Verwarming Mechelen

31/03/2024

We vroegen de hulp van een loodgieter om de nieuwe gasleiding in een tinyhouse in orde te brengen. Alle onderdelen waren reeds aangekocht. De loodgieter heeft 773 euro werktijd aangerekend maar de gasaansluiting is niet correct en zelfs onveilig gemaakt. Bovendien werkt de doorstromer na 4,5 uur werk nog steeds niet. De loodgieter heeft enkel een ticket geopend bij de klantendienst van Vaillant. Bij vertrek moesten we de 773 euro meteen overmaken, zonder dat we een factuur kregen. Hoewel er 773 euro van onze rekening is verdwenen, hebben we ondertussen een onveilige gasaansluiting en geen warm water. We wensen dat de werken alsnog worden uitgevoerd, zonder bijkomende kosten. Een andere optie is dat we het geld terugkrijgen. De loodgieter weigert echter beide opties. Hij wil wel voor een bijkomende betaling de gasaansluiting in orde brengen. Contact via telefoon, whatsapp en mail bieden geen oplossing. We zien onszelf als klanten met een duidelijke hulpvraag, hij noemt ons prutsers.

Berichten (1)

L. C.

Naar: Easy Solutions Centrale Verwarming Mechelen

21/04/2024

3 weken geleden hebben we een klacht ingediend en we hebben helaas nog steeds geen oplossing. Ondertussen is een andere loodgieter langsgekomen om de werken te beoordelen. Hij was heel erg verbouwereerd van het resultaat! Hij stelt voor dat de leiding opnieuw wordt aangesloten. De leiding mag namelijk maar minimale bochten vertonen. Het werk van Peter Goossens van Easy Solutions lijkt echter eerder op een achtbaan. Bovendien zijn de wandbevestigingen die we hadden klaar gelegd en die verplicht zijn, niet gebruikt. Ook de vulkaniserende tape werd niet gebruikt. We wachten dus nog steeds op de toezegging van Peter Goossens om het geleverde werk correct af te ronden, ofwel de kosten terug te betalen ofwel de kosten van een andere loodgieter op zich te nemen. Hij weigert echter alle opties en blijft ons, de klant die niets van gas kent, prutsers noemen en hij blijft herhalen dat hij niet aansprakelijk is voor het geleverde werk omdat wij alle onderdelen zelf hadden gekocht. Onze rechten als klant zijn dus flagrant geschonden. Bovendien hebben we sindsdien een gasleiding die ronduit gevaarlijk is. Ook heeft Peter geprobeerd onze nieuwe doorstromer te installeren, tevergeefs. Wel heeft hij heel wat werktijd aangerekend om naar de klantendienst van Vaillant te bellen, zonder resultaat. Nadien hebben we de doorstromer zelf aan de praat gekregen door gewoon de opstartprocedure correct te volgen. Jammer dat hij dit niet zelf heeft gedaan en heeft gezegd dat de nieuwe doorstromer allicht defect is of dat de aarding van ons huisje niet correct is. Dus niet alleen bij de gasleiding heeft hij de bal volledig misgeslagen, ook zijn installatie van een nieuwe doorstromer was mislukt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform