Terug

Ontlopen van verantwoordelijkheid.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. E.

Naar: AXA Assistance

30/03/2023

Wij boekte een reis via Sunweb en namen hierbij de extra Axa totaalverzekering. Bij onze eerste dag echter, 8 januari 2023, kwam mijn partner ernstig ten val op de piste waarbij ze verschillende spieren scheurde en met spoed werd afgevoerd.Axa werd meteen gecontacteerd nog voor ze het ziekenhuis binnen reed, maar daar begon al het nodige geduw. We moesten eerst alles zelf betalen van kosten, wat we grotendeels deden, om dan te vernemen dat we niet zelf hadden mogen betalen.Dat tot daar nog aan toe.1 dag na aankomst zijn we meteen terug naar huis gereden na expliciete toestemming van het medich team van Axa omdat mijn partner hier in België naar een ziekenhuis moest.Axa maakte een dossiernummer en mailde ons dit, maar sindsdien ontbreekt alle communicatie. We zijn net geen 3 maanden verder, en op geen enkele van onze mails met de vraag naar een update aangaande dit dossier werd geantwoord. Eén keer kreeg ik iemand aan de lijn bij de onmogelijke klachtendienst van Axa zelf, en daar zeiden ze me dat 'dit dossier lopende was'. Toen ik vroeg om hiervan even een bevestiging op mail te zetten verbrak de lijn, inmiddels zijn we alweer twee weken verder zonder antwoord.Volgens de polis van Axa, de website van Sunweb, en de Axa support terplekken zouden alle verloren reiskosten vergoed worden (hiervoor hebben we tenslotten de extra verzekering afgesloten). Hierin ondernam Axa echter niets. Ook de kosten van het rescue team terplekke zouden door Axa betaald worden, maar het ziekenhuis daar blijkt eveneens telkens bot te vangen bij Axa en dringt ons nu aan om zelf te betalen omdat zij niet weten wat doen.Axa reageert niet, wij kennen er weinig of niets van, maar intussen wordt een dure reis niet terugbetaald en hebben we nog een openstaand bedrag bij de rescue dienst waar we ons voor schamen in hun plek. Geen fijne situatie.Hopelijk komt Axa haar verantwoordelijkheden na. We hoorde echter al van andere die ook bij Axa verzekerd waren dat dit mogelijks nog een heel verhaal wordt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform