Terug

Ontevredenheid leasingcontract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Justlease

05/10/2022

Geachte,Graag had ik u het probleem met mijn leasingwagen en jullie als leasingmaatschappij voorgelegd en graag uiteindelijk toch een antwoord gevraagd.- In juli 2018 heb ik een contract aangegaan met Justlease, leasecontractnummer BEPR153173326332 / Klantnummer 16733- In september 2018 kreeg ik bericht om mijn nieuwe wagen bij de Opel-garage in Lier te gaan ophalen. Deze wagen was niet conform de ondertekende offerte/contract. Direct heb ik telefonisch contact gehad met Justlease en nadien nog per mail waardoor er een nieuwe wagen besteld werd. Zolang mocht ik met de niet conforme wagen rijden. Aan de telefoon is toen gemeld dat er ging een tijdelijke aanpassing ging komen van het contract en leasingkost. Dit is nooit gebeurd, zelfs niet na mails van dinsdag 9 oktober 2018 naar jullie waarop er niet gereageerd werd.- In januari ben ik de tweede Opel Karl Rock gaan halen bij de Opel-garage te Kapellen, ook deze wagen was niet 100 % volgens het contract uitgerust. En alweer telefonisch doorgegeven. Hierdoor heb ik dan de mail van 13 december 2021 opgesteld nadat ik een verrekening gekregen heb van teveel gereden kilometers. Volgens het contract zou Justlease per kwartaal melden dat er teveel mee gereden zou zijn, de wagen is trouwens uitgerust met een blackbox die jullie kunnen raadplegen. Op de weinige kilometers van de eerste wagen werd gewoon negatief gereageerd op 17 december 2021 met de melding dat een collega voor de overige vragen mij een antwoord zou sturen, tot heden is dit nog niet gebeurd. Zelfs na het nogmaals doorsturen van dezelfde mail op 26 augustus 2022 en 12 september 2022.- Op 11 februari 2019 en 14 februari 2020 is er met de eerste wagen een verkeersovertreding gebeurd dat momenteel nog steeds gelinkt is met mijn rijksregisternummer terwijl ik op deze momenten de wagen niet meer in mijn bezit had, Justlease is hier ergens vergeten door te geven dat ik deze wagen niet meer gebruikte en iemand anders met deze wagen zou rijden. Dit is ook een vervelendheid. Een eerste keer kan ik nog begrijpen maar een jaar later nogmaals is echt een grote fout die niet meer rechtgezet kan worden.- In augustus kreeg ik 2 mails om te melden dat het contract binnenkort zal beëindigd worden, hierop heb ik telefonisch contact gehad met jullie supportteam. Om een wagen na de leasingperiode terug te geven dient deze schadevrij te zijn of er komen extra kosten bij. In mijn contract heb ik de eigen schade afgekocht waardoor ik een dossier bij de verzekering heb ingediend. Dit om de wagen te herstellen zodat deze bij teruggave in orde zou zijn zonder extra kosten. Hiervoor heb ik maandelijks toch mijn bijdrage gedaan. Afspraak bij de garage was gemaakt na de expertise waarop zij een offerte moesten doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij en die deze dan doorgeven aan Justlease.- Eergisteren kreeg ik telefoon van de garage om onze afspraak te annuleren, de wagen zal niet gerepareerd worden. Opvolgend heb ik Justlease alweer telefonisch gecontacteerd, de kost van reparatie zou te hoog zijn om dit te laten uitvoeren, ook kan ik de wagen zonder herstellen teruggeven zonder extra kosten van de schade. Jullie hebben aansluitend een mail gestuurd dat ik de keuze heb om verder te rijden tot einde contract met de kleine beschadigingen of dat jullie eenzijdig het contract opzeggen als ik toch erop sta dat deze beschadigingen hersteld moeten worden. - Mijn vraag aan jullie is dat er eindelijk een antwoord zal komen op mijn vragen en een compensatie voor de ontbreken/tekorten aan opties en alle tijd en zorgen dat ik in deze wagen en Justlease heb gestoken mogelijk is?o Waarborg van €200 die nooit op een factuur in mindering is gebracht, hopelijk krijg ik deze dan terug op het einde?o Vergoeding teveel gereden kilometers met de tweede wagen, gecompenseerd met de weinige kilometers van de eerste wagen?o Vergoeding van de ontbrekende opties aan beide wagens volgens de mails waarop ik nooit antwoord heb gehad?o Vergoeding van het vroegtijdig stopzetten omdat de schade niet hersteld zal worden terwijl ik wel de vrijstelling maandelijks verrekend kreeg? o Hoe zit het met de 2 boetes die nog op mijn naam staan terwijl ik deze niet zou mogen krijgen aangezien ik met deze wagen al geruime tijd niet meer reed?Bedankt alvast om deze mail ter harte te nemen.

Berichten (2)

Justlease

Naar: W. V.

05/10/2022

Besten,Zie ingesloten het antwoord dat wij heden stuurden naar de H VeulemansKind regardsMit freundlichen Gra¼aŸenMet vriendelijke groetenCordialement,Erwin CoesensGeneral Manager BelgiumEksaardserijweg 250 9041 Gent Belgie BTW nr. BE0688.886.179De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan. Business Lease staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor tijdige ontvangst daarvan.

W. V.

Naar: Justlease

10/10/2022

Geachte Erwin,Ik heb uw bericht ontvangen en kan mij in uw antwoord niet vinden.De eerste wagen was door JULLIE verkeerd besteld, het zou nog erg zijn dat ik daar extra kosten voor moeten betalen. Als jullie een belofte doen om hier een korting voor zouden rekenen en nooit antwoorden klopt uw belofte ook niet dat jullie elke mail beantwoorden na een paar dagen.Voor de 2e wagen is er telefonisch contact geweest, mijn fout om dit niet ZWART op WIT neer te pennen maar toch uit ik alweer mijn frustatie van slechte (geen) communicatie.Wim.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform