Terug

Onterechte parkeerboete

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. A.

Naar: Streeteo

14/01/2020

Beste Test Aankoop,Op 6 januari kreeg ik van de stad Lier een parkeerbiljet.Dit na meerdere betaalpogingen -eerst via SMS, daarna de app 'ParkMobile'. Ik gebruik deze app al lange tijd zonder enig probleem, echter vandaag kreeg ik de boodschap 'Fout opgetreden', wat verderging in de Engelse taal, getiteld 'Forbidden, Your account has been suspended'. Bewijs hiervan in bijlage. Ik was inmiddels al naar mijn afspraak aan het stappen en vertrouwde er zoals gebruikelijk op parkeerkosten digitaal te kunnen betalen.Ook bewijs dat ik tevergeefs heb getracht mijn parkeersessie via SMS te starten bij aankomst -meer dan een half uur voordat de parkeerwachter langskwam- kan u vinden in bijlage.Ik acht deze boete dan ook niet correct, en vroeg 'Streeteo', de firma die de boetes uitschrijft en int, deze te schrappen. Ik heb erbij vermeld dat ik geen wanbetaler ben zowel de ondergrondse parking op de Lierse Grote Makt alsook de vele betalende parkeerplaatsen op de openbare weg gebruik én betaal ik correct, wat allicht door Streeteo kan gecontroleerd en bevestigd worden.Streeteo heeft op mijn email geantwoord met onderstaand bericht:Geachte heer A.,Wij ontvingen uw bezwaarschrift betreffende uw retributie met referentie +++830/0007/49354+++ en geven u graag enige toelichting over de desbetreffende retributiebon.Wij hebben vastgesteld dat uw wagen geparkeerd stond in een betalende zone. Wanneer u merkt dat digitaal betalen niet mogelijk is, dan is het nodig om u in regel te stellen door het aanschaffen van een ticket aan de parkeerautomaat. Aangezien u geen parkeerticket gekocht hebt, werd de retributiebon waarnaar u verwijst jammer genoeg correct uitgeschreven. Hierdoor kunnen wij helaas niet overgaan tot een annulatie van de desbetreffende retributiebon.Wij begrijpen dat het frustrerend kan zijn een retributiebon te krijgen, maar rekenen om bovenvermelde redenen toch op uw begrip. Om bijkomende kosten te vermijden, raden wij u aan om de retributiebon binnen de 5 werkdagen te betalen. Bij niet-betaling zien wij ons genoodzaakt de aanmaningsprocedure verder te zetten wat spijtig genoeg tot bijkomende kosten zal leiden.Met vriendelijke groeten,Streeteo Ik vind het niet correct dat ondanks het malfunctioneren van twee(!) aangeboden betaalmethodes, én ik bewijs heb geleverd van deze te gebruiken onmiddelijk bij aankomst, deze boete alsnog wordt aangerekend.In tegendeel, ik had naast kwijtschelding ook een verontschuldiging verwacht, gegeven het niet correct functioneren van beide aangeboden betaalmiddelen.Oprecht dank om deze case te behandelen.Hoogachtend,K.A.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform