Terug

Onterechte onmiddelijke opzegging contract

Opgelost Openbaar

Dust & More bvba

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: Dust & More bvba

01/01/0001

Vorige vrijdag werd ik plots opgebeld door Dust & More, het agentschap waarlangs ik via dienstencheques om de 2 weken iemand voor 4 uur als poetshulp laat komen. Zij lieten mij weten dat de nieuwe poetsvrouw (die maandag voor de tweede keer 4 uur geweest was) het te lastig vond om bij mij te kuisen omdat er teveel dingen staan en ze opzag tegen de trap, en niet meer wilde komen. En dat ze niet van plan waren nog iemand anders te sturen. Nochtans vermeldt het contract een vooropzeg van 3 maanden. Ik liet weten dat ik verwachte dat er de volgende keer gewoon opnieuw iemand zou komen. Daarop kreeg ik een email waarin Dust & More meldde dat ze gezien de onveilige werkomgeving in mijn woning met onmiddelijke ingang het contract opzegden, op basis van negatief advies van hun preventieadviseur. Het zou om mijn zogezegd onveilige trap gaan. Opmerkelijk, want ik ben al bijna een jaar klant bij Dust & More (al dateert het getekende contract pas van maart dit jaar) en heb vanwege Dust & More, hun preventieadviseur en de poetsvrouwen zelf nooit opmerkingen hierover gekregen. Buiten de poetsvrouwen is er van het agentschap de afgelopen maanden niemand bij mij thuis geweest. Bovendien is er in mijn huis niets veranderd. De enige wijziging is de vervanging van mijn vorige vaste poetsvrouw door een nieuwe. Nog opmerkelijker is dat ook het contract van mijn ouders, die ook poetshulp hebben via Dust & More, dezelfde dag met onmiddelijke ingang opgezegd wordt vanwege zogezegd een onveilige werkomgeving. Hoewel ook zij al lang klant waren en er ook in hun huis niets gewijzigd was, buiten dan de vervanging van de poetshulp, dezelfde nieuwe die niet meer bij mij wilde werken omdat ze niet graag trappen loopt.Ik vermoed dan ook dat echte reden voor de opzegging van onze contracten niets met veiligheid, en alles met gemakzucht vanwege Dust & More te maken heeft. Mogelijk spelen ook een recent conflict over niet-gepresteerde uren (bij mij) en de dubbele aanrekenng van een aantal uren bij mijn grootmoeder (die ook klant is, maar waarvoor mijn ouders het contact met Dust & More regelen) een rol. Mijn vorige vaste poetsvrouw had al eens terzijde vermeld dat het agenschap eigenlijk liever zou hebben dat ze bij mij zou stoppen en in Schilde in de villa's ging werken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform