Terug

Onterechte inhouding waarborg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. M.

Naar: Ardenne Residences sprl

23/12/2020

Beste,Van 18/09/2020 - 20/09/2020 verbleven wij in vakantiehuis 'Ludique' via Ardenne Residences.We betaalden op voorhand 400 euro waarborg en 15 euro kosten voor het verblijf van onze hond in de vakantiewoning.Bij aankomst was de eigenares van de woning aanwezig. Ze gaf haar (mondelinge) toestemming dat de hond overal mocht komen, behalve in het zwembad.Er werd géén plaatsbeschrijving bij intrede opgemaakt.We spraken af dat we op 20/09/2020 in de late namiddag zouden vertrekken.Op 19/09/2020 stelde één van mijn vrienden vast dat de linker vijs van de spoelbak van het toilet op de eerste verdieping stuk was evenals de dichting, waardoor het toilet water lekte.We beslisten om het toilet niet meer te gebruiken.Op 20/09/2020 brachten we de eigenares van de woning er om 15u30 via een berichtje van op de hoogte dat we zouden vertrekken om 16u30.Ze reageerde hier niet op. Dus we vertrokken (ze wist namelijk op voorhand al dat we rond dat uur zouden vertrekken). We lieten de woning netjes achter. Om 16u30 stuurden we de eigenares een berichtje om haar te laten weten dat we vertrokken waren en dat er een probleempje was met het toilet dat niet aan ons te wijten was. Pas om 19 uur stuurde ze terug dat ze er niet kon geraken om 16u30.Er werd dus ook geen plaatsbeschrijving bij uittrede opgemaakt.Achteraf kregen ontvingen we een e-mail van Ardenne Residence waarin vermeld stond dat ze 302,10 euro zouden inhouden van onze waarborg voor de herstelling van het toilet en 40 euro voor de extra schoonmaakkosten wegens het verblijf van onze hond in de vakantiewoning.Toelichting:- Extra schoonmaakkostenWe hebben op voorhand 15 euro betaald voor het verblijf van onze hond in de vakantiewoning. Ze wisten dus heel goed dat de hond er verbleef. De eigenares heeft hem gezien op de dag van aankomst. Ze gaf haar toestemming dat hij alle ruimtes mocht betreden. Bijgevolg meen ik dat er hiervoor geen extra schoonmaakkosten mogen aangerekend worden. We zeiden dit ook zo tegen Ardenne Residences. Nadien wijzigden ze hun verklaringen en zeiden ze dat ze deze kosten aanrekenden gezien de hond in het zwembad is geweest (is NIET waar!) of dat ze deze aanrekenden gezien ze de muur naast het toilet hebben moeten herschilderen gezien er water op gespat was.- ToiletDe linker vijs van de spoelbak en de dichting waren volledig verroest. Dit was te wijten aan normale slijtage. We hadden gewoon de pech dat deze het begeven hebben op het moment dat wij er verbleven. Toch rekenden ze ons de plaatsing van een volledig nieuwe spoelbak aan. We stuurden hieromtrent meerdere boze e-mails.We maakten kenbaar dat we hier niet mee akkoord gingen.Uiteindelijk besliste de eigenares om de helft van de kosten voor de vervanging van de spoelbak ten laste te nemen gezien er 'een gedeelte' slijtage was waardoor er nog 'slechts' 150 euro ingehouden zou worden van onze waarborg voor de herstelling van het toilet en 40 euro voor de extra schoonmaakkosten.We gaan hier echter niet mee akkoord, gezien deze kosten ons naar ons inzien onterecht worden aangerekend.We vragen dan ook om de volledige som van de waarborg vrij te geven in ons voordeel.Ter info: enkele dagen geleden maakte Ardenne Residence het saldo van onze waarborg - 210 euro - over aan ons.Hopelijk kunnen jullie ons helpen.Alvast heel erg bedankt!Met vriendelijke groeten,Dagmar MertensBoonwijkstraat 509200 Dendermonde


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform