Beste,op 25 april 2022 hheb ik mijn nieuwe auto in gebruik genomen. Op 28 april is de Citroën C3 (oude voertuig) opgehaald door onze schoondochter, die het voertuig had overgekocht. Net voor de verkoop is de C3 nog op onderhoud geweest bij garage Verellen. Volgens de mekanieker was er toen iets mis met de airco. Er werd vloeistof bijgevuld en mijn vrouw moest een week later terugkomen om te controleren of er nog verlies was. Aangezien ze in de garage geen uitsluitsel konden geven, werd haar gevraagd om 14 dagen later nog eens op controle te komen. Het voertuig werd verkocht zonder deze controle. De schoondochter was hiervan op de hoogte en zij zouden verder wel kijken wat ermee te doen.Blijkbaar zijn ze na de verkoop nog langs geweest bij Verellen ter controle. Na 5 minuten heeft de technieker gezegd dat er een fit was in één van die leidingen. Gezien de kostprijs voor deze herstelling wilde mijn schoondochter toch nog een tweede opinie bij haar garagist. Deze wees uit dat er helemaal geen fit was. Problem solved, zou men zeggen.Plots kregen wij een factuur opgestuurd voor een controle op de airco van de Citroën C3. Op de factuur stond de nummerplaat van mijn vrouw. Dit is onmogelijk aangezien de nummerplaat op haar nieuw voertuig hing. Als we Verellen hierover contacteerde hadden ze hiervoor geen zinnige uitleg. Ze konden ook geen ondertekende opdrachtbon voorleggen. Aangezien de controle is uitgevoerd nadat we de C3 verkocht hebben en wij ook geen opdracht gegeven hebben om deze uit te voeren, ben ik niet van plan deze te betalen. Zeker niet omdat de factuur buiten proportie is. Ik heb dit ook gemeld aan Garage Verellen, maar toch blijven ze reminders en aanmaningen sturen.Ik heb nu een brief gekregen van deurwaarder Verhulst. Kan ik onder de betaling van die factuur onderuit?