Betreft: Betwisting van factuurnummer [241804180] van [12/4/2024]
Geachte mevrouw/heer,
Op 23 mei 2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 1.055,92.
Eerst en vooral wil ik u melden dat wij nooit een eerste factuur ontvangen hebben. Zelfs in mijn spammail vinden we die niet terug.
Daarnaast gaan wij helemaal niet akkoord met deze factuur.
Omdat ik vond dat onze warmtepomp niet goed functioneerde, heb ik hierover uitgebreid gecommuniceerd met Mr Patrick Van Beeck van Daikin. Die vond het ook eigenaardig dat de warmtepomp niet aansloeg als de effectieve temperatuur in de warmwatertank meer dan 3° lager was dan op dat ogenblik gevraagde temperatuur. Dit veroorzaakte een abnormaal hoog aantal uren BUH in zomermaanden. Als laatste mogelijkheid om hieraan te verhelpen, zei mr Van Beeck dat ik een update van software moest aanvragen. Dit heb ik bij uw firma gedaan.
Blijkbaar kan deze update niet door Bumaco gebeuren en daarom werd een afspraak gemaakt met een Bumaco-technieker en een Daikin-technieker. Op het afgesproken tijdstip (8u30 op 14 februari) was een Bumaco-technieker aanwezig, maar niemand van Daikin. Bumaco-technieker heeft zich dan geïnstalleerd in zijn voertuig. Personeel van Daikin is pas om 11 uur 15 toegekomen en zij hebben dan geconstateerd dat mijn toestellen uitgerust waren met de nieuwste versie van software. Ze hebben wel alles weer geinstalleerd, maar volgens mij in kader van opleiding, want er was een tweede technieker van Daikin aanwezig.
Om 12u45 werd de interventie beëindigd. Uw technieker heeft de hele voormiddag geen enkele interventie bij ons uitgevoerd.
Had u gewoon nagegaan welke softwareversie bij ons geïnstalleerd was, dan had gans deze interventie niet moeten plaatsvinden.
Ik vind het ook bedenkelijk dat Daikin blijkbaar geen regeling kan voorzien om hun warmtepompen die degelijk functioneert. Het gaat om Daikin ERLQ008CAV3
Comfort warmtepomp.
Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken.
Ondertussen hebt u een nieuwe factuur gemaakt, waarbij uren dat uw technieker in de wagen zat te wachten op Daikin niet meer werden aangerekend.
Ik heb die factuur ondertussen betaald, doch vind deze praktijk ongehoord.
Hierbij vraag ik dan ook aan Testaankoop om in een volgend nummer ruchtbaarheid te geven aan uw manier van handelen.
Met vriendelijke groet,
Frank van Overmeire