Geachte,
Sinds 16 oktober 2024 zijn mijn zichtrekening en twee spaarrekeningen, met een totaalbedrag van meer dan 145.000 EUR, zonder enige duidelijke toelichting geblokkeerd. Ondanks herhaaldelijk contact met de helpdesk van BNP en diverse e-mailuitwisselingen met het kantoor in Heusden, is er nog geen oplossing.
Op 17 oktober 2024 gaf de kantoordirecteur te Heusden aan: “Wij zagen gisteren zelf niet dat de rekeningen geblokkeerd waren, dus wij kunnen niets doen.” Op 18 oktober 2024 gaf de FOD Economie aan dat dit vreemd is.
Deze blokkering heeft mij volledig afgesloten van mijn financiële middelen. Ik ben momenteel niet in staat om zelfs basisbehoeften zoals eten, drinken en medische zorg te betalen. Dit is niet alleen onacceptabel, maar brengt ook mijn welzijn in gevaar.
Ik eis dat u VANDAAG, 21 oktober 2024, vóór 12:00 uur mijn rekeningen volledig deblokkeert, zodat ik weer toegang krijg tot mijn geld. De huidige situatie is onhoudbaar en schaadt mij ernstig.
Indien mijn rekeningen niet vandaag gedeblokkeerd zijn:
1. Zal ik onmiddellijk juridische stappen ondernemen, inclusief het indienen van een klacht bij de FOD Economie/FSMA en het opstarten van een gerechtelijke procedure om de geleden schade te verhalen.
2. Eis ik schadevergoeding voor de financiële, emotionele en fysieke stress die deze onrechtmatige blokkering heeft veroorzaakt.
Ik verwacht van u een directe oplossing. Deze situatie vereist geen verder uitstel – het gaat hier om mijn essentiële levensbehoeften.
Huidig schrijven wordt u gericht onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkenning.
Met vriendelijke groet,
J. G.