Terug

Onterechte betalingsaanmaningen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Abonnement

Klacht

P. W.

Naar: Testaankoop

21/09/2025

Ik weet zeker dat ik voor het aflopen van mijn proefabonnement bij u via het contactformulier stopzetting heb gevraagd, maar uw systeem stuurde me kennelijk geen bevestiging daarvan, iets waarvan ik ook niet op de hoogte was dat u me daar achteraf om zou vragen. Nadat ik dat uw medewerkers telefonisch uitlegde, werd ik steeds doorgestuurd naar een andere medewerker, telkens met hetzelfde onverzettelijke 'njet', dat het mijn fout is, want dat uw systeem me anders wel een bevestiging zou hebben gestuurd en dat ik maar moet betalen dus. De laatste persoon die ik aan de lijn had gooide bovendien de telefoon dicht voor ik was helemaal uitgesproken. Ik wil u bij deze nogmaals verzoeken om uw mails met betalingsherinneringen te staken.

Berichten (3)

Testaankoop

Naar: P. W.

23/09/2025

Beste, Dank voor uw bericht en voor het toelichten van uw ervaring. Bij nazicht stellen wij vast dat uw abonnement werd stopgezet met ingang van 1 augustus 2025. Deze stopzetting werd uitgevoerd tijdens een telefonisch onderhoud met een van onze medewerkers op 09/07/2025. U ontving de betalingsuitnodiging omdat de bank ons de abonnementsbijdragen voor de maanden juni en juli niet heeft doorgestort, met opgave van reden de code MS02. Voor meer informatie hierover kunt u het best contact opnemen met uw bank. Zoals al aangegeven door onze collega’s van de Abonnementendienst, hebben wij voor 09/07/2025 geen vraag tot stopzetting ontvangen. Kunt u ons steeds een afschrift of kopie van de vraag tot stopzetting bezorgen? Zo kunnen wij nagaan wat er eventueel misgelopen is en u gericht verder helpen. Wij nemen uw verzoek om geen verdere betalingsherinneringen te ontvangen serieus en zullen dit opvolgen zodra wij de nodige informatie hebben om uw dossier correct te verwerken. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer

P. W.

Naar: Testaankoop

23/09/2025

Ik heb dat gedaan vóór het verlopen van mijn proefabonnement, via het contactformulier op uw website. Ik ontving daarvan geen bevestiging maar ging er ter goeder trouw van uit dat mijn abonnement daarmee was afgesloten en heb dus ook de domicilieringsopdracht stopgezet. Logisch toch? Ik was op dat moment ook niet op de hoogte dat u me om een bewijs zou vragen, anders had ik u daar natuurlijk wel om gevraagd.

Testaankoop

Naar: P. W.

24/09/2025

Beste, U kan een stopzetting doorgeven via de contactpagina op onze website onder de oranje knop ‘Contacteer ons’, per brief of telefonisch op het nummer 02 542 32 00. Wanneer u ons contacteert via de contactpagina ontvangt u altijd een ontvangstbevestiging. Vindt u deze mail niet meteen terug, kijk dan zeker ook in uw map spam, ongewenst of reclame. Als u ons gecontacteerd heeft door rechtstreeks te antwoorden op een betalingsuitnodiging of een nieuwsbrief, willen wij erop wijzen dat wij hiervoor no-reply adressen gebruiken. Berichten die naar deze adressen worden gestuurd, worden niet afgeleverd. U kan deze mails wel nog terugvinden in uw verzonden items. Wij vragen u in dat geval vriendelijk om uw verzoek tot stopzetting, dat naar zo’n no-reply adres werd verstuurd, aan ons te bezorgen, bij voorkeur in bijlage. Op die manier kunnen wij uw vraag correct verwerken en vermijden dat er nog verdere betalingsherinneringen worden verstuurd. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform