Terug

Onterechte annulatiekosten

Opgelost Openbaar

Wondercruises

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. B.

Naar: Wondercruises

27/11/2023

Beste,Eind november 2022, op het moment van reservering van onze Seabourn cruise, heb ik van u een mail ontvangen met een factuur en een bestand genaamd “voorwaarden” met daarin vermeld de voorwaarden van Seabourn, onder meer de annulatiekosten. Volgens deze voorwaarden bedragen de annulatiekosten bij annulering tot 57 voor afvaart enkel het betaalde voorschot van 10% van de totale prijs. Vermits ik geannuleerd heb op 21 november kunnen er mij geen hogere annulatiekosten worden aangerekend.Als de annulatiekosten in het document “voorwaarden” niet op onze reis van toepassing zouden geweest zijn dan had u als reisagent de verplichting ons expliciet en volledig te informeren over de annulatiekosten die dan wel van toepassing zijn. Een loutere vermelding op de factuur “speciaal tarief met afwijkende annuleringsvoorwaarden” volstaat niet. Wanneer je als klant een document “voorwaarden” krijgt bezorgd mag je er toch van uitgaan dat die op je reis van toepassing zijn en niet op een willekeurige andere reis van Seabourn. Het is aan de verkoper een klant correct en volledig te informerenIk kan dus niet akkoord gaan met een annulatiekost van 100%. Ik vraag dus een herziening van de annulatiefactuur.Met vriendelijke groet,Paul Butzen


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform