Beste, Oorzaak van de klacht:Op donderdag 8/01 werd mijn fiets niet goed geregistreerd toen ik hem heb teruggeplaatst, daardoor heb ik hem zogezegd 21u gebruikt. Ik heb de volgende dag met een van de velo medewerkers hierover gebeld. Ik was niet op de hoogte dat ik telkens moet uitchecken, ik controleer telkens of de fiets goed vastzit maar dit is blijkbaar niet voldoende. Ik heb nu een meerkost van €101 aangerekend gekregen. Ik heb nogmaals gebeld met een collega, het is me nu duidelijk dat ik de procedure niet correct gevolgd heb, ik check nu ook elke keer uit maar een meerkost van €101 vind ik onaanvaardbaar. Het is heel duidelijk dat ik niet 21u op de fiets heb rondgereden, ik controleer steeds of de fiets goed vast staat en dat was nu ook het geval. In mijn historiek zie je dat ik altijd de fiets voor korte afstanden gebruik en hem op de bewuste avond terug gestationeerd heb vlakbij mijn woonplaats. Gevolgen van de situatie:Velo Antwerpen maakt zich sterk dat ze wel een bericht sturen als een fiets langer dan 3u in gebruik is maar deze mail is in mijn spam terechtgekomen en heb ik dus ook pas later gezien. Gezien ik al 6 jaar klant en slechts 1 ander voorval heb gehad in 2014 vind ik het onterecht dat ze mij 21u meerverbruik aanrekenen, dit ligt zelfs hoger dan een jaarabonnement. Ik begrijp dat ik had moeten uitchecken wat ik nu ook altijd doe maar ik vind ook dat ze mij max. 3u mogen aanrekenen gezien dit duidelijk een lucratieve loop in hun systeem is. Door dit mee te maken hoor ik heel veel gelijkaardige verhalen. Velo Antwerpen zou een push notificatie moeten sturen zodat mensen instant een bericht krijgen wanneer ze een velo langer dan 30 min in gebruik hebben dan kunnen ze bellen of even gaan checken wat er is misgelopen of Velo Antwerpen zou hun systeem moeten aanpassen waarbij uitchecken echt verplicht is - als je in 6j tijd geen enkel voorval hebt klopt er iets niet, het werkt prima zonder uit te checken. Acties reeds genomen:Klachtenmail velo - geen 2e rechtzetting mogelijk omdat ik in 2014 een gelijkaardig voorval heb gehadKlachtenmail ombudsvrouw Antwerpen - enkel doorgegeven dat ze het idee van de pushnotificatie zal overmaken.Vriendelijke groeten,Elle Vorsselmans