Terug

Onterechte aanrekening ondanks correct teruggeplaatste Velo-fiets

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: velo antwerpen

23/10/2025

Beste Op zondag 19 oktober 2025 nam ik een Velo-fiets aan halte M HKA (034) rond 21:30. Ik plaatste de fiets correct terug in halte Troonplaats (086). Ik wachtte op de bevestiging in het slot en vertrok pas toen de fiets stevig was verankerd. Later die nacht ontving ik om 00:35 een melding “Rit niet afgerond” in de Velo-app. Hiervan heb ik een screenshot als bewijs. Ik ben meteen terug naar de stalling gegaan: de fiets stond correct vast, maar er brandde een rood controlelampje. Ik heb daarom onmiddellijk het online formulier ingevuld voor een foutief geregistreerde terugplaatsing (±00:40). Ondanks de correcte terugplaatsing en de onmiddellijke melding, werd mijn rit geregistreerd als: “Halte M HKA – 19/10/2025 – 21:24:41 tot Halte Troonplaats – 20/10/2025 – 04:25:08”. Het systeem heeft dus meer dan 6 uur foute gebruiksduur aangerekend terwijl de fiets al die tijd vergrendeld in het slot stond. Ik kreeg vervolgens een factuur van €31 voor vermeende extra gebruiksuren en dit bedrag werd onmiddellijk van mijn rekening afgehouden, zonder dat mijn melding eerst werd onderzocht of opgelost. Ik vind dit onaanvaardbaar. Dit is een duidelijk technisch mankement van het station of het registratiesysteem, en de klant mag daar niet financieel voor opdraaien. Alvast bedankt voor de opvolging van deze klacht. Ik hoop dat dit snel kan worden rechtgezet. Met vriendelijke groeten Mira Peeters

Berichten (1)

velo antwerpen

Naar: M. P.

29/10/2025

Geachte mevrouw , De bewuste aanrekening is door onze diensten gecrediteerd. Deze werd voor deze melding reeds afgehandeld. We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en beschouwen dit dossier hiermee als afgesloten. Vosseschijnstraat 16 – 20 2030 ANTWERPEN Visit us at


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform