Onterechte aanmaning van een niet geregistreerd incassobureau
Goodiebox
Start een klachtAard van probleem:
AndereKlacht
S. S.
Naar: Goodiebox
Beste,Ik ben overduidelijk niet de enige ben met exact dit probleem als je in google even ingeeft “call2collect goodiebox” allemaal klachten over een verzonden aanmaningsmail op 20/12/2022. Ook ik ontving zo een mail van Call2collect terwijl ik niks ontvangen heb van goodiebox. Ik stuurde al meerdere mails naar zowel het incassobureau als naarGoodiebox. Veel hulp word daar echter niet geboden. En bij goodiebox is het al moeilijk om in de hoofdtaal van België beantwoord te worden, krijg enkel amtwoorden in het Engels (niet dat deze veel bevatten qua hulp ofs) Als ik zeg dat ik niks ontving krijg ik ook gewoon mail terug dat ik wel hun box ontving. Ik heb goodiebox altijd netjes betaald en op de datum van mijn zogenaamde openstaande betaling stond ik niet aangesloten bij goodiebox. Noch ontving ik een brief met een betalingsverplichting, herinnering of iets dergelijke. Het incassobureau waar zij mee samen werken is ook niet legitiem, zij staan niet geregistreerd bij Fod economie. Iets wat in België bij mijn weten verplicht is als zowel binnenlands als buitenlands incasso. Ook aan de wettige betalingstermijn bij zo een “aanmaning” word geen rekening gehouden. Ook niks op papier ontvangen enkel dat mailtje en in die specifieke mail staat geen info waarover dit exact gaat behalve dat het namens hun klant “goodiebox b.v” gaat. Als je telefonisch contact opneemt met desbetreffend incassobureau omdat er via mail gewoon niet geholpen word komt het er eigenlijk op neer dat zij eisen dat je betaald. Echter weiger ik om iets te betalen dat ik niet aangevraagd heb noch ontvangen. Ook word er gezegd bij goodiebox dat er zogenaamd geld van mijn rekening gegaan is op juni 2021 en ik dit teruggevorderd heb, dit is niet het geval er is na 5/11/2020 geen geld meer naar goodiebox gegaan en ik heb dat bedrag dus ook nooit teruggevorderd.Goodiebox gaat in zee met een incassobureau dat zich niet aan de wetgeving houd. Ook maakte ik melding bij meldpunt België ivm het ongeregistreerde incassobureau “call2collect”. En bracht Goodiebox hiervan ook op de hoogte door een kopie van mijn brief te sturen.Nogmaals ik weigerde nooit een betaling, ontving nooit van goodiebox een brief of dergelijke dat ik nog iets had openstaan, ontving ook niet de zogenaamde box van juni 2021 dus ik weiger deze onterechte kosten te betalen
Berichten (12)
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi ,Je bericht is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Op dit moment zijn we niet aanwezig om meer happiness te verspreiden. Op werkdagen zijn wij van 9:00u - 17:00u beschikbaar en antwoorden we met ongeveer 3 werkdagen. Dus ga even lekker zitten, relax, doe een lekker maskertje op en geniet van je weekend. Voor je het weet heb je al een berichtje terug! 🔥Geniet van je weekend!Team GoodieboxPrevious-message-reference: 63af9e39.050a0220.500e4.9709SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: f51231be48d74089a8124785bc798815@email.dixa.io December 31, 2::28 GMTKlacht - Onterechte aanmaning van een niet geregistreerd incassobureau -(CPTBE01686875-45) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
S. S.
Naar: Goodiebox
Graag had ik hier reactie ontvangen
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi ,Je bericht is succesvol aangekomen bij Team Happiness en we zullen ons best doen om je mailtje zo snel mogelijk te beantwoorden 💪 Op dit moment zijn we niet aanwezig om meer happiness te verspreiden. Op werkdagen zijn wij van 9:00u - 17:00u beschikbaar en antwoorden we met ongeveer 3 werkdagen. We kunnen niet wachten om een glimlach op je gezicht te toveren! Dus ga even lekker zitten, relax, lees een goed boek of maak een heerlijke wandeling en voor je het weet heb je van ons antwoord! 🔥We wensen je een geweldige dag toe,Team HappinessPrevious-message-reference: 63b78066.050a0220.2808f.1e61SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: b52348e094b64a138059bad3587f7232@email.dixa.io January 6, 1::59 GMTKlacht - Onterechte aanmaning van een niet geregistreerd incassobureau -(CPTBE01686875-45) Powered by Dixa -- test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
S. S.
Naar: Goodiebox
Bij nog eens controleren zie ik dat dit bureau wel geregistreerd staat, maar zij houden hun niet aan de wettelijke normen. Er veranderd ook niks aan mijn probleem. Ik heb nooit iets ontvangen (geen goodiebox, geen herinnering, wettelijke aanmaning) en nu zou ik opeens een Goodiebox plus 40 euro moeten betalen
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
S. S.
Naar: Goodiebox
Zelf op de site zeggen ze zelf dat ze een mail sturen met daarin een link om binnen de 10 dagen te betalen zonder enige tussenkomst van een incassobureau. Echter bij mij en nog mensen is dit direct naar een incassobureau gevorderd. Ik ontving geen mail met daarin dat ik 10 dagen tijd had om een opstaand bedrag te betalen. Ik wil gerust 24,95 betalen omdat volgens Goodiebox mijn account actief was (zonder mijn weten) puur en alleen om van deze zever verlost te zijn maar ik weiger extra kosten voor iets waar ik niet in fout bij ben. Zelf de 24,95 zou ik niet moeten betalen want ik ontving geen box maar ik ben 38 weken zwanger en dit liedje steekt een beetje tegen. Er word geen hulp of oplossing eender wat geboden. Goodiebox zegt stuur Call2collect en Call2collect zegt u moet betalen want goodiebox zegt dat dit dossier klopt.
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
Goodiebox
Naar: S. S.
Beste Sien,Dankjewel voor het delen van jouw verhaal - het betreurt ons dat het zo is gelopen vooral omdat we bij Goodiebox de tevredenheid van onze members boven alles stellen. Om je zo snel mogelijk van hulp te kunnen zijn, is jouw berichtje beantwoord door een Engels sprekende Happiness Hero - we doen altijd ons uiterste best om alle berichtjes zo goed en snel mogelijk te beantwoorden.Wij zijn gelijk jouw Goodiebox account ingedoken, en we zien dat je in Mei 2020 een mailtje hebt gestuurd omtrent een stopzetting waarop wij hebben gereageerd met de instructies hoe dit in het account simpel geregeld kan worden, conform onze Algemene Voorwaarden. Echter is het account nooit volgens deze instructies stop gezet waardoor het account tot Juni 2022 actief stond en er maandelijks een automatische betaling is ingezet. Sinds Juni 2022 is het account voor onbepaalde termijn opgeschort, wegens het mislukken van de betalingen.De openstaande vordering betreft de Juli 2021 box, waarbij de betaling op 7 Juli 2021 is terug geboekt - terwijl Bpost aangeeft dat deze box is bezorgd. Hoewel we begrijpen dat het misschien een menselijke fout is geweest dat je jouw Goodiebox account niet hebt opgezegd kan Goodiebox niet accepteren dat members onterecht hun maandelijkse abonnementskosten terugvorderen terwijl ze de box daadwerkelijk hebben ontvangen en van de producten hebben genoten, terwijl Goodiebox niets verkeerds heeft gedaan. Onze Algemene Voorwaarden zijn heel duidelijk en transparant. Die kun je hier vinden: s:bygoodiebox.com/welcome/benl-terms/ en hieronder vind je een paragraaf over je klacht:'Goodiebox behoudt zich het recht voor om verder onderzoek te doen en actie te ondernemen in het geval members het bedrag van hun abonnement of gekochte product onrechtmatig terugvorderen, terwijl ze hun bestelling hebben ontvangen volgens deze Voorwaarden en deze niet hebben geretourneerd volgens het retourbeleid. Goodiebox kan gebruik maken van externe dienstverleners (incassobureaus) om onbetaalde en/of openstaande facturen te innen.'We begrijpen dat er soms een menselijke fout gemaakt kan worden, en juist daarom proberen we altijd eerst persoonlijk contact op te nemen. Maar je kunt ermee instemmen dat het legitiem is om de invorderingsdienst uit te besteden (altijd in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden). De Eur40 kosten zijn voor de juridische diensten van het incassobureau en Goodiebox moet ook zon vergoeding aan het bureau betalen juist daarom houden we het liever zoveel mogelijk onder ons.Daarom moedigen we altijd elke member die problemen heeft aan om contact met ons op te nemen, zodat we samen een oplossing kunnen vinden, in plaats van onterecht een bedrag terug te vorderen.Als je enige reden hebt om aan te nemen dat dit een fout van ons was, en je kunt bewijzen dat je in Juli 2021 daadwerkelijk voor je box hebt betaald, dan zetten we dit natuurlijk heel graag recht. Hiervoor kan je dan verweer indienen bij Call2Collect.Nogmaals, het spijt ons oprecht dat je je zo voelt en we hopen dat je je alle Happy moments die we hebben bezorgd terwijl je member was van Goodiebox zult herinneren!Groetjes,Team Goodiebox GroetjesAffectueusement 💗Charlotte GoodieboxPrevious-message-reference: 067b5fbd6715471c930394fa4956bc0a@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63c5e86c.170a0220.48895.535bSMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: c48e17758f0c44249f2daec0b93bc52b@email.dixa.io System user January 17, 0::14 GMTHi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
S. S.
Naar: Goodiebox
Ja maar ik heb nooit geld teruggeboekt en heb hiervan ook bewijs. Ook heb ik nooit een box ontvangen. Ik betaal de kost om van deze bullshit zever af te zijn want jullie zijn goed in hetzelfde plaatje afspelen zonder naar de feiten te kijken. Of ja uit jullie duim te zuigen dat iedereen geld teruggeboekt heeft. Ik kan niet voor die andere mensen praten maar ik weet dat ik nooit geld teruggevorderd heb en mijn bank bevestigd dit ook mooi. Dus in plaats van dingen te verzinnen zodat jullie in jullie “recht” staan even bij de feiten blijven. Ik betaal nu gvd voor iets wat ik nooit ontving plus nog eens al die extra kost. Ik hoop nooit nog iets van jullie te horen want als ik ooit nog zo een onterechte factuur ontvang zal het anders afgehandeld worden via mijn advocaat.
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi,Ik hoop dat het goed met je gaat!Allereerst excuses voor onze late reactie andx1f97a We hebben de afgelopen weken veel mails ontvangen en we doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden!Mogelijk hebben we al contact met je gehad en je vraag beantwoord andx1f4deWe sturen deze mail uit om degenen van jullie die hun vragen nog steeds niet beantwoord hebben, sneller te kunnen helpen andx1f64fAls we niet al je vragen hebben beantwoord of je probleem hebben opgelost, reageer dan terug op deze e-mail zodat we je zo snel mogelijk verder kunnen helpen andx1f680We hebben de afgelopen dagen een hoop e-mails verstuurd. Als onze e-mail in je spam-mail terecht is gekomen of je hebt er geen ontvangen, volg dan hier nog even een korte samenvatting van de informatie die we hebben verstuurd andx1f4ac* Vertraging Welcome Box: Onze Welcome Boxen zijn momenteel erg populair, en ons magazijn heeft het daarom drukker dan normaal. We ervaren daarom een vertraging in de levering van de Welcome Boxen andx1f69b* 50% actie: Als je 50% korting hebt gewonnen op je Welcome Box tijdens het spelen van '˜Spin The Wheel', maar je hebt de 50% korting niet gekregen, geen zorgen! We storten deze betaling momenteel terug zodat je de juiste prijs betaalt andx1f4b8 Zodra we je hebben terugbetaald staat je geld binnen 1-5 werkdagen op je bank!* Januari en Crush box: Wanneer je twee abonnementen hebt (maandelijkse en Crush box) dan hebben je boxen wat vertraging. Mocht jij je boxen nog niet ontvangen hebben dan wordt deze uiterlijk vandaag verstuurd. Dit betekent echter wel dat het nog ongeveer 5-7 werkdagen duurt voordat de box bezorgd wordt. Uiteraard ontvang je snel een mailtje zodra de box onderweg is.Als je nog andere vragen hebt en bovenstaande informatie heeft geen antwoord gegeven, kijk dan even naar onze FAQ hier: s:bygoodiebox.elevio.help/nl-be andx1f389Mocht je dan nog vragen hebben, reageer dan op deze e-mail andx1f64fIk wens je een fijne dag toe!Lieve groeten,Team Happiness GroetjesAffectueusement 💗Marie GoodieboxPrevious-message-reference: de174d842e1441c580fed42ee1afd1a3@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63d00dfd.170a0220.a3c89.2311SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: cbc2306c865d4e219c2c4914557e1046@email.dixa.io System user January 24, 16::57 GMTHi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
Goodiebox
Naar: S. S.
Hi,Ik hoop dat het goed met je gaat!Allereerst excuses voor onze late reactie andx1f97a We hebben de afgelopen weken veel mails ontvangen en we doen er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden!Mogelijk hebben we al contact met je gehad en je vraag beantwoord andx1f4deWe sturen deze mail uit om degenen van jullie die hun vragen nog steeds niet beantwoord hebben, sneller te kunnen helpen andx1f64fAls we niet al je vragen hebben beantwoord of je probleem hebben opgelost, reageer dan terug op deze e-mail zodat we je zo snel mogelijk verder kunnen helpen andx1f680We hebben de afgelopen dagen een hoop e-mails verstuurd. Als onze e-mail in je spam-mail terecht is gekomen of je hebt er geen ontvangen, volg dan hier nog even een korte samenvatting van de informatie die we hebben verstuurd andx1f4ac* Vertraging Welcome Box: Onze Welcome Boxen zijn momenteel erg populair, en ons magazijn heeft het daarom drukker dan normaal. We ervaren daarom een vertraging in de levering van de Welcome Boxen andx1f69b* 50% actie: Als je 50% korting hebt gewonnen op je Welcome Box tijdens het spelen van '˜Spin The Wheel', maar je hebt de 50% korting niet gekregen, geen zorgen! We storten deze betaling momenteel terug zodat je de juiste prijs betaalt andx1f4b8 Zodra we je hebben terugbetaald staat je geld binnen 1-5 werkdagen op je bank!* Januari en Crush box: Wanneer je twee abonnementen hebt (maandelijkse en Crush box) dan hebben je boxen wat vertraging. Mocht jij je boxen nog niet ontvangen hebben dan wordt deze uiterlijk vandaag verstuurd. Dit betekent echter wel dat het nog ongeveer 5-7 werkdagen duurt voordat de box bezorgd wordt. Uiteraard ontvang je snel een mailtje zodra de box onderweg is.Als je nog andere vragen hebt en bovenstaande informatie heeft geen antwoord gegeven, kijk dan even naar onze FAQ hier: s:bygoodiebox.elevio.help/nl-be andx1f389Mocht je dan nog vragen hebben, reageer dan op deze e-mail andx1f64fIk wens je een fijne dag toe!Lieve groeten,Team Happiness GroetjesAffectueusement 💗Marie GoodieboxPrevious-message-reference: de174d842e1441c580fed42ee1afd1a3@email.dixa.ioPrevious-message-reference: 63d00dfd.170a0220.a3c89.2311SMTPIN_ADDED_MISSING@mx.google.comPrevious-message-reference: cbc2306c865d4e219c2c4914557e1046@email.dixa.io System user January 24, 16::57 GMTHi ,Hartelijk dank voor je berichtje en dat je de tijd hebt genomen om naar ons te schrijven â¤ï¸ðŸ™We zullen ons best doen om je te helpen en om je zo snel mogelijk te antwoorden 💪 Normaal gesproken kunnen we jouw berichtje binnen 2 dagen beantwoorden en je verder helpen, dus hou vol 🙠test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden test-aankoop.be/klagenrivacy Powered by Dixa --
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten