Terug

onterecht aangetekend in gebrekenstelling voor onbestaand voertuig

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: AG Insurance

27/06/2023

Beste, voor de tweede keer, dit jaar kreeg ik van u een aangetekend ingebrekestelling van niet betaalde premie. Telkens bij een verschillende makelaar. Telkens zijn wij genoodzaakt iemand tijdens de openingsuren naar de post te sturen om uw schrijven af te halen. Een schrijven voor verzekering van een Bestelwagen. Wij bezitten geen bestelwagen. uw schrijven vernoemt enkel een contractnummer, maar geen detail van merk, model of nummerplaat. Mag ik met aandrang vragen uw gegevens fatsoenlijk te beheren? Bij eventueel schade zijn de verzekeringen het eerste om aanhangwagen, die omschreven is als bestelwagen te weigeren voor vergoeding. Bij deze weigeren wij uw ingebrekestelling, en stellen u hierbij in gebreke omdat u ons bestookt met onterechte aangetekende claims.

Berichten (7)

AG Insurance

Naar: G. S.

28/06/2023

Geachte heer, geachte mevrouwIk meld u goede ontvangst van uw bericht van 27 juni 2023.Ik heb hiervoor een klachtendossier geopend onder de referte 'AG26288/AT'.Ik zal de nodige informatie inwinnen over dit dossier en zal nadien deze zaak onderzoeken.Ingevolge de strenge privacy bepalingen, zal ik het antwoord rechtstreeks overmaken aan dhr. Sol.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices

AG Insurance

Naar: G. S.

29/06/2023

Geachte heer, geachte mevrouwIk kan u hierbij bevestigen dat dhr. Sol vandaag een antwoord ten gronde via post werd toegestuurd.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices

G. S.

Naar: AG Insurance

24/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

AG Insurance

Naar: G. S.

25/08/2023

Geachte heer, geachte mevrouwIk kan u hierbij bevestigen dat er via gewone briefwisseling vandaag een antwoord ten gronde aan dhr. Sol werd overgemaakt.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices

AG Insurance

Naar: G. S.

25/08/2023

Geachte heer, geachte mevrouwIk kan u hierbij bevestigen dat er via gewone briefwisseling vandaag een antwoord ten gronde aan dhr. Sol werd overgemaakt.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices

G. S.

Naar: AG Insurance

27/09/2023

Geachte,De aangekondigde brief van 25/08/23 is met 10 dagen vertraging aangekomen, we nemen aan dat “De Post” traag gewerkt heeft. Onze facturen van AG komen met “de post” op 2 dagen aan.Tot op heden heb ik niets over die brief van de makelaar mogen ontvangen.Daarom dit antwoord, gaande over volgende citaat uit uw brief:“Concreet blijkt dus inderdaad dat u van 11 februari 2020 tot en met 10 februari 2022 dubbel heeft betaald voor de 2 aanhangwagens.” Aanhangwagens die wij in de benaming van de polis als “Bestelwagen” moeten terugvinden.Deze dubbele betalingen komen enerzijds van mijn stortingen, die ik op vraag van AG voldeed, en anderzijds van een Domiciliëring, waarbij AG zelf het geld overschrijft.Dit laatste vind ik onaanvaardbaar. Temeer dat u in uw brief van 28/06/2023 duidelijk stelde, dat uw aangetekend schrijven, over niet voldoen van 1 keer premiebetaling, volgens u terecht was. Blijkt dat dit NIET terecht was, maar dat AG zelfs na mijn klacht, haar dubbele afhouding via Domiciliëring niet heeft ontdekt. Wat is er moeilijker en duidelijker, dan via een unieke nummerplaat, al de polissen te vinden?Ik ben niet tevreden met uw antwoord, daar mijn vertrouwen ver van hersteld is. Sinds enkele jaren waarschuw ik de makelaar van polissen, die meer dan 2 keer afgehaald worden via domiciliëring. Er worden ervan opgelost, maar ik moet weigeren om de manuele storting te betalen, en u moet mij in gebreken stellen, opdat u, AG, zou ontdekken dat, AG, dubbele premies afhoudt.1 Wagen en 1 aanhangwagens zijn voorbije jaren veranderd van eigenaar, waarbij de polis ook van eigenaar veranderd is. 1 aanhangwagen is bijgevoegd op een wagen. Daarna hebben de wagen en de 2 aanhangwagens elk afzonderlijk een polis gekregen. (voor zover ik begrijp) Dit blijkt ook uw brief.AG blijkt wel de nieuwe polissen aangemaakt te hebben, maar (volgens mij) heeft AG de oude polissen niet geschrapt. Polissen die via Domiciliëringen werkten.Ik vraag dat AG gedurende de laatste 10 jaar al premies van de wagen en aanhangwagens grondig onderzoekt op dubbele polissen, en mij het detail van elke polis bezorgd, zodat wij deze tegen onze betalingen kunnen aftoetsen. Dit in poging om ons vertrouwen in uw premie afhoudingen te herstellen.Ik twijfel niet aan de professionaliteit van de makelaar en de producten van AG, die hij ons aanraad, of aan de kwaliteit en professionaliteit van de producten AG Insurance.

AG Insurance

Naar: G. S.

19/10/2023

Geachte heer, geachte mevrouwEr werd vandaag via post een antwoord op onderstaande reactie aan dhr. Sol overgemaakt.Met vriendelijke groetenCustomer Complaintswww.ag.beFollow us on: www.ag.be/disclaimer-legalnotices


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform