Geachte heer,De huurder moet van het gehuurde goed gebruik maken als een goede huisvader. Dit betekent onder meer dat de huurder de woning bij vertrek dient schoon te maken.De woning was na uw vertrek niet schoongemaakt, om verdere verhuring mogelijk te maken werd de woning in kwestie gereinigd.Huurders kunnen de woningen op aanvraag laten reiningen mits voorafgaandelijke reservatie zodanig dit ingepland kan worden en de prijs vermeld kan worden op moment van aanvraagPrijzen zijn afhankelijk van de kuisfirma. U mag gerust weten dat wij dergelijke, onnodige discussies niet met plezier voeren alsook is het voor ons ontgoochelend te constateren dat huurpanden bijvertrek door huurders niet werden gereinigd waardoor wij in last-minute een kuisfirma dienen te zoeken die het pand nog kan kuisen alvorens nieuwe huurders toekomen.We mogen veronderstellen dat u ook voorkeur heeft om in een gereinigd huurpand toe te komen?Hopend u hiermee van dienst te zijn, verblijven wij,met vriendelijke groeten - salutations distinguées - mit freundlichen Gra¼ssen - sincerely,Lorenzo CUYLE (BIV504716)_____________AGENTUUR PHILIPS BVBA │Albert I laan, 126a - 8620 NIEUWPOORT │TEL. +32(0) 58/23.58.28 │ www.agentuurphilips.beOpen 9.00 - 12.30 and 14.00 - 18.00 │ gesloten op woensdag, zondag en feesagenNV AXA Belgium, polis 730.390.160.------ Doorgestuurd bericht ------Van: klachtenbox@test-aankoop.beAan: dephny@agentuurphilips.beVerzonden: 5/10/2020 20:54:33Onderwerp: Klacht - Onterecht aangerekende kosten afgehouden bij afrekening huurcontract - (CPTBE01061685-20)Je hebt een klacht ontvangen vanKURT BOONENDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform . We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website .- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01061685-20.Heb je vragen over ons platform? refToken: 18be4186-4e63-477a-9ce2-1b7a6a71dcebOnterecht aangerekende kosten afgehouden bij afrekening huurcontractNaam van de klant KURT BOONENKlantreferentie Factuurnummer: 200590Beschijving van de klacht Beste, van 01 t.e.m. 15 juli jl. huurde ik een vakantieappartement via makelaarskantoor "Agentuur Philips". Toen ik onlangs de afrekening van dit huurcontract mocht ontvangen, bleek dat er Eur95 aan schoonmaakkosten aangerekend werden. Deze kosten werden nergens vermeld op de website van het kantoor noch op het huurcontract. Op 07/09/20 heb ik telefonisch contact opgenomen met het kantoor met de vraag tot terugbetaling van deze Eur95. Op 08 en 23/09 heb ik een e-mail gestuurd met de vraag tot terugbetaling, echter zonder gevolg. Aangezien de aangerekende schoonmaakkosten op geen enkele wijze vooraf kenbaar gemaakt werden én het Artikel 16 van de Algemene voorwaarden van het huurcontract stelt dat "Het toeristisch verhuurkantoor zal in al zijn aankondigingen en publicaties vermelden welke diensten en leveringen begrepen zijn in de prijs die de huurder zal betalen", ben ik van mening dat het verhuurkantoor de aangerekende Eur95 voor schoonmaakkosten vooraf kenbaar had moeten maken.Gewenst resultaatTerugbetaling: Eur 95,00Bijgevoegde documentenmail_agentuur_Philips_080920.pdf Reservatie_Vuurtoren (1).pdf Met vriendelijke groeten,Test Aankoop__Verzonden met eM Client www.emclient.com