Terug

Onterecht aangerekende kosten afgehouden bij afrekening huurcontract

Opgelost Openbaar

Agentuur Philips

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: Agentuur Philips

05/10/2020

Beste, van 01 t.e.m. 15 juli jl. huurde ik een vakantieappartement via makelaarskantoor Agentuur Philips. Toen ik onlangs de afrekening van dit huurcontract mocht ontvangen, bleek dat er €95 aan schoonmaakkosten aangerekend werden. Deze kosten werden nergens vermeld op de website van het kantoor noch op het huurcontract. Op 07/09/20 heb ik telefonisch contact opgenomen met het kantoor met de vraag tot terugbetaling van deze €95. Op 08 en 23/09 heb ik een e-mail gestuurd met de vraag tot terugbetaling, echter zonder gevolg. Aangezien de aangerekende schoonmaakkosten op geen enkele wijze vooraf kenbaar gemaakt werden én het Artikel 16 van de Algemene voorwaarden van het huurcontract stelt dat Het toeristisch verhuurkantoor zal in al zijn aankondigingen en publicaties vermelden welke diensten en leveringen begrepen zijn in de prijs die de huurder zal betalen, ben ik van mening dat het verhuurkantoor de aangerekende €95 voor schoonmaakkosten vooraf kenbaar had moeten maken.

Berichten (3)

Agentuur Philips

Naar: K. B.

03/11/2020

Geachte heer,De huurder moet van het gehuurde goed gebruik maken als een goede huisvader. Dit betekent onder meer dat de huurder de woning bij vertrek dient schoon te maken.De woning was na uw vertrek niet schoongemaakt, om verdere verhuring mogelijk te maken werd de woning in kwestie gereinigd.Huurders kunnen de woningen op aanvraag laten reiningen mits voorafgaandelijke reservatie zodanig dit ingepland kan worden en de prijs vermeld kan worden op moment van aanvraagPrijzen zijn afhankelijk van de kuisfirma. U mag gerust weten dat wij dergelijke, onnodige discussies niet met plezier voeren alsook is het voor ons ontgoochelend te constateren dat huurpanden bijvertrek door huurders niet werden gereinigd waardoor wij in last-minute een kuisfirma dienen te zoeken die het pand nog kan kuisen alvorens nieuwe huurders toekomen.We mogen veronderstellen dat u ook voorkeur heeft om in een gereinigd huurpand toe te komen?Hopend u hiermee van dienst te zijn, verblijven wij,met vriendelijke groeten - salutations distinguées - mit freundlichen Gra¼ssen - sincerely,Lorenzo CUYLE (BIV504716)_____________AGENTUUR PHILIPS BVBA │Albert I laan, 126a - 8620 NIEUWPOORT │TEL. +32(0) 58/23.58.28 │ www.agentuurphilips.beOpen 9.00 - 12.30 and 14.00 - 18.00 │ gesloten op woensdag, zondag en feesagenNV AXA Belgium, polis 730.390.160.------ Doorgestuurd bericht ------Van: klachtenbox@test-aankoop.beAan: dephny@agentuurphilips.beVerzonden: 5/10/2020 20:54:33Onderwerp: Klacht - Onterecht aangerekende kosten afgehouden bij afrekening huurcontract - (CPTBE01061685-20)Je hebt een klacht ontvangen vanKURT BOONENDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform . We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website .- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01061685-20.Heb je vragen over ons platform? refToken: 18be4186-4e63-477a-9ce2-1b7a6a71dcebOnterecht aangerekende kosten afgehouden bij afrekening huurcontractNaam van de klant KURT BOONENKlantreferentie Factuurnummer: 200590Beschijving van de klacht Beste, van 01 t.e.m. 15 juli jl. huurde ik een vakantieappartement via makelaarskantoor "Agentuur Philips". Toen ik onlangs de afrekening van dit huurcontract mocht ontvangen, bleek dat er Eur95 aan schoonmaakkosten aangerekend werden. Deze kosten werden nergens vermeld op de website van het kantoor noch op het huurcontract. Op 07/09/20 heb ik telefonisch contact opgenomen met het kantoor met de vraag tot terugbetaling van deze Eur95. Op 08 en 23/09 heb ik een e-mail gestuurd met de vraag tot terugbetaling, echter zonder gevolg. Aangezien de aangerekende schoonmaakkosten op geen enkele wijze vooraf kenbaar gemaakt werden én het Artikel 16 van de Algemene voorwaarden van het huurcontract stelt dat "Het toeristisch verhuurkantoor zal in al zijn aankondigingen en publicaties vermelden welke diensten en leveringen begrepen zijn in de prijs die de huurder zal betalen", ben ik van mening dat het verhuurkantoor de aangerekende Eur95 voor schoonmaakkosten vooraf kenbaar had moeten maken.Gewenst resultaatTerugbetaling: Eur 95,00Bijgevoegde documentenmail_agentuur_Philips_080920.pdf Reservatie_Vuurtoren (1).pdf Met vriendelijke groeten,Test Aankoop__Verzonden met eM Client www.emclient.com

K. B.

Naar: Agentuur Philips

03/11/2020

MijnheerUw antwoord druist in tegen het Artikel 16 van de door u gestelde Algemene Voorwaarden die voor kennisname en akkoord door mij werden ondertekend via het contract. Indien vooraf kenbaar gemaakt zou zijn dat er een kost verbonden was aan het niet schoonmaken van het appartement, dan zou u een punt hebben. In het huurcontract wordt met geen woord gerept over eventuele schoonmaakkosten. Door niets te vermelden over eventuele kosten mag ik er als huurder van uitgaan dat deze kosten in de huurprijs inbegrepen waren. U als verhuurder had duidelijk moeten vermelden dat dit niet het geval was en u had zeker een bedrag voor een eventuele schoonmaak moeten vermelden. U handelt volgens het principe van de blanco cheque. U had evengoed €500 kunnen aanrekenen en nadien kunnen argumenteren dat dit voor de schoonmaak was. U weet zeer goed dat uw argument geen steek houdt. Bovendien zeer teleurstellend dat vaste klanten op dergelijke wijze behandeld worden. Ik wijs graag nog op de voorgaande keren dat wij via uw kantoor een vakantieappartement gehuurd hebben. Toen werd wel telkens in het contract de kost voor de schoonmaak vermeld en zonder discussie door ons betaald. Ik ga echter niet akkoord met het aanrekenen van een kost die pas achteraf bekend gemaakt wordt. U weet zeer goed dat dit indruist tegen de wetgeving en uw eigen algemene voorwaarden.

Agentuur Philips

Naar: K. B.

14/11/2020

Geachte heer Boonen,met veel verbazing las ik uw argumenten om te ontkomen aan de schoonmaakkosten op het einde van uw verblijf.Het klopt dat u reeds klant bent in ons kantoor en bij nazicht van uw vorige afrekening blijkt dat de kuiskosten ook in rekening zijn gebracht zonder enig protest van uwentwege.Er is niets veranderd aan onze werkwijze noch aan de voorwaarden van het huurcontract, er staat klaar en duidelijk naast de huurprijs dat de schoonmaakkosten NIET inbegrepen zijn.Het principe van de blanco cheque aanhalen in uw argumentatie houdt ook geen steek, u weet even goed dat de kosten voor het kuisen in verhouding moeten staan met het gepresteerde werk en de gangbare tarieven.Als wij absurde bedragen zouden aanrekenen dan pas zou u reden hebben tot klagen.Dit is onze laatste reactie terzake, verdere klachten zullen afgehandeld worden door onze raadsman.Met vriendelijkegroeten,Cordialement,Kind regards,De verzending van huidige-mailberichtgebeurt onder alle voorbehoud en zonderenige nadeligeerkentenis. De inhoudervan kan in geen enkel opzichtbeschouwd worden alseen aanbod totverkoop of verhuur dat bij aanvaarding deverkoper ofverhuurder zou kunnenbinden. Het schriftelijk akkoord van deeigenaar-verkoper of verhuurder ishiertoe steeds uirukkelijk vereist. __Verzonden met eM Client www.emclient.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform