Terug

Onterecht aangerekend dataverbruik

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Telenet

19/09/2018

Ik heb bij Telenet het mobiele data-pakket Wigo incl. 2 sim-kaarten (3GB) voor mijn zoon en dochter. Mijn vrouw en ikzelf hebben bij Telenet een abonnement per verbruik aangezien we zelden bellen, sms'en. Naar internet gaan doen we enkel als er wifi ter beschikking is. Hierdoor is ons verbruik per maand belachelijk laag, soms nog geen € 2,00 per telefoon. De mobiele data staat op beide gsm's dus ook altijd af. Op 10/09/2018 krijg ik ineens een sms van Telenet-info dat ik € 50,00 extra verbruikte...Ik neem contact op met Telenet en leg uit dat ik absoluut niet op het mobiele internet ben geweest. De medewerkster bekijkt mijn historiek van het verbruik en kan natuurlijk bevestigen dat ik de afgelopen jaren bijna niets verbruik. Toch staat er op 10/09/2018 om 12u04 een verbruik van 507,5 MB geregistreerd op mijn gsm-nummer! Op dat moment was ik op het werk, aan het eten en 100% zeker dat ik niet met mijn GSM bezig was. Daar komt nog eens bij dat de mobiele data, zoals altijd, niet aan stond. De medewerkster heeft toen gezegd dat als de factuur begin oktober ter beschikking is, ik terug moet bellen en vragen om deze kost kwijt te schelden. Blijkbaar doet Telenet dit éénmalig. Wacht dus op deze factuur en natuurlijk op de reactie van de Telenet-medewerker.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform