Terug

Ontbreken van parkeerschijf

Closed Openbaar

Valko Rent a car V.R.C. b.v.b.a.

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. K.

Naar: Valko Rent a car V.R.C. b.v.b.a.

01/07/2019

Beste,Ik huurde op 19/6/2019 bij Valko een huurauto (Nissan Micra 1WBW626) om o.a. naar een vergadering te kunnen gaan in de De Gryspeerstraat in Deurne (Antwerpen). Ik parkeerde in die straat t.h.v. nr. 76. Aangezien ik geen parkeerschijf vond in de wagen, probeerde ik via de app 'Parkmobile' op mijn iPhone de auto te registreren en zo het parkeren in orde te brengen. Dat lukte niet, wellicht omdat op dat moment (18:25 u.) een hevig onweer bezig was.Ik heb daarvoor een parkeerretributie gekregen om 19:35 u., die ik achter de ruitenwisser vond toen ik kort daarna weer vertrokken ben. Diezelfde dag nog 19/6/2019) heb ik een bezwaarschrift ingediend bij de dienst 'Mobiliteit en Parkeren Antwerpen' omdat ik vond dat ik niet kan opdraaien voor kosten die veroorzaakt zijn door het ontbreken van de parkeerschijf en het niet werken van de app.Het antwoord van de dienst 'Mobiliteit en Parkeren Antwerpen' kwam op 28/6 en meldt me dat de retributie wel betaald moet worden en dat ik het ontbreken van de parkeerschijf moet opnemen met Valko. Dat heb ik dan ook gedaan en hen gevraagd de retributie te betalen. Het antwoord van Valko luidt laconiek: Parkeerschijf altijd te vragen bij afhaling van de wagen. Nergens staat in het contract of aan de balie geschreven dat ik dat moet doen. Niemand heeft mij daarover op voorhand iets gezegd. Ik ben ervan overtuigd dat mij als klant geen schuld treft.

Berichten (1)

Valko Rent a car V.R.C. b.v.b.a.

Naar: P. K.

01/07/2019

Geachte M.,Vroeger legden we parkeerschijven in al onze voertuigen.Als de klant dan vroeg of er een parkeerschijf in de wagen lag, zeiden we 'ja'.Als die dan op een parkeerplaats aankwam en de schijf lag niet in de wagen omdat een vorige huurder die eruit had genomen, dan hadden wij hem natuurlijk verkeerd gea¯nformeerd.Nu liggen de parkeerschijven op ons kantoor en krijgt de huurder deze onmiddellijk wanneer hij erom vraagt.Voor zover wij weten behoort de parkeerschijf niet tot de verplichte wettelijke kit van een voertuig, zijnde Brandblusser, gevarendriehoek, fluo-vestje en verbanddoos.Wanneer meneer Keersmaekers het voertuig parkeert zonder aan de wettelijke verplichtingen te voldoen, dan moet hij, zoals contractueel voorzien, de retributie betalen.Om verhogingen te vermijden doet hij dit best zo snel mogelijk.Hopende u met deze info van dienst te zijn geweest,Verblijven wij,Hoogachtend,Kris Van Laeken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform