Beste EzRide medewerker, beste heer Jaime Vanstein,Vandaag 03 maart 2021 schrijf ik u aan omtrent een probleem met één van uw producten en dienst na verkoop.Zoals u het op 29 januari 2021 heeft gelezen, ondervinden wij reglementaire problemen met de ez-rider aangekocht op 20 augustus 2019 in jullie pop up store aan zee. ( Knokke )Toen wij in de zomer van 2019 keken voor een mobiliteitsoplossing voor Isabelle R. (fibromyalgie patiënt) kwamen we bij EZride terecht. Alvorens over te gaan tot een aankoop, besloten wij ons in eerste instantie op 7 Juli 2019 te informeren en ontvingen onder meer de volgende info (zie volledige tekst in bijlage ): EZ RIDER S2 - 48V (e-Scooter) 1.899euro=>geen rijbewijs, GEEN verzekering - geen helm verplicht.Bij de aankoop in Knokke werd ons nog eens duidelijk vermeld dat er geen verzekering nodig was alsook geen inschrijvingsplicht( geen coc-attest ontvangen)Op 20 Augustus 2019 werd besloten om zo'n EZride aan te kopen ( zie factuur - zonder framenummer of verdere specificaties?). Er werd later via jullie winkel te Gent verder geïnvesteerd in zijspiegels om comfortabeler te rijden.Helaas durft Isabelle vandaag geen gebruik meer te maken van haar aankoop aangezien ze bij controle door de politie mogelijks boetes/inbeslagname riskeert. (https://www.vlaanderen.be/een-elektrische-step-met-zadel-aankopen) Volgens de wethouder dienen wij dit voertuig in te schrijven en te verzekeren alvorens hiermee op de openbare weg te gaan. ( zie onderstaande mail van de lokale politie en bovenstaande link van de Vlaamse overheid)Kan u mij duiden hoe het komt dat u, de firma EZride, adverteert dat een product geen verzekering dient te hebben terwijl de politiediensten hier anders over communiceren en dit op basis van informatie van de overheid? Is er sprake van misleidende reclame of is het bedrijf EZride niet op de hoogte van de reglementaire verplichtingen van de producten die ze aanbieden op de Vlaams grondgebied?U begrijpt dat deze e-scooter momenteel natuurlijk niet in gebruik is, want in geval van een ongeluk op de openbare weg zou de bestuurder van de escooter steeds aansprakelijk zijn wegens niet reglementair op de openbare weg. Nu wenst Isabelle graag gebruik te maken van haar e-scooter en wilt ze dus de nodige stappen ondernemen om legaal de baan op te kunnen gaan. Hiervoor dienen ze over een COC attest te beschikken, echter werd dit document niet voorzien bij levering van de e-scooter. In de andere bijlages kan u alle serienummers en aankoopfactuur vinden om de nodige stappen te ondernemen zodanig dat u de gepaste service na verkoop kan leveren aan uw klanten.Graag verzoek ik u om binnen de 7 werkdagen een standpunt in te nemen en te communiceren welke stappen u zal ondernemen om het probleem te verhelpen. Mogen we verwachten dat op ten laatste 10 maart 2021 het COC attest bezorgd? U begrijpt dat er tussen de eerste mail van 29 Januari 2021 en ons schrijven van vandaag 03 maart een redelijk termijn is verstreken en dat wij het niet begrijpen dat er tot op vandaag geen oplossing is geboden door uw diensten. Uiteraard verwachten we dat een adequate oplossing geboden zal worden en dit voor bovenvermelde deadline. Het is namelijk uw plicht als handelaar om uw klanten correct en volledig te informeren bij de verkoop van een goed en dus ook de nodige documentatie te voorzien bij de verkoop en levering van deze goederen.