Terug

ONREDELIJKE VERHOGING DOSSIERSKOSTEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: agilitas group nv

16/12/2022

Beste,Ik wilde reclameren over het feit dat Agilitas, leverancier van poetshulp met dienstencheques hun dossierkosten (vroeger was dit omkaderingsvergoeding) telkens verhogen tot zeker een onredelijk bedrag voor de door hen bewezen diensten aan mij als consument.Enkele jaren geleden ondertekende ik het contact met hen en er werden geen dossierskosten aangerekend.Niet lang geleden (ik denk zo 3 jaar geleden) meldden zij mij dat ze omkaderingsvergoeding gingen aanrekenen…0,40€ per gepresteerd uur. OK…geen probleem. Dan dit jaar eind augustus meldde ze me dat er niet meer per uur werd aangerekend, en dit omdat het voor vele klanten soms meer dan 100€ was (voor mij was dit, indien de poetshulp regelmatig om de 14 dagen 4 uur komt poetsen, nog geen 40€ per jaar) gingen ze nu een jaarlijkse dossierkost voor iedereen van 60€ aanrekenen. Ik reclameerde, ik vond dat dit in mijn situatie wel veel was…. Ik kreeg doodleuk het antwoord dat ik maar moest opzeggen indien ik niet akkoord was met hun éénzijdige beslissing.Omdat ik deze hulp nodig heb, heb ik het maar betaald.Dan kwam eind november een nieuw bericht van hen, dat de jaarlijkse dossierkosten zouden opgetrokken worden in 2023 naar 85€ (éénmalig te betalen) of een domiciliëring van 7,08€ per maand…indien ik voor maandelijkse betaling zou kiezen MOET dit met een domiciliëring zijn.Ik vind deze verhoging zeker buiten proportie…zeker in mijn geval, omdat ik zeker maar om de 14dagen 4 uur poetshulp afneem. Onrechtvaardig en niet redelijk. En dan nog die verplichting om een domiciliëring te nemen!Ik wil in mijn geval een rechtvaardig aanrekenen van een dossierkost voor hun bewezen diensten.

Berichten (2)

agilitas group nv

Naar: R. V.

23/12/2022

Beste,Heel erg bedankt voor het delen van uw ervaring. We begrijpen dat u het aanrekenen van extra dossierkosten niet prettig vindt.De tariefverhoging die Agilitas Home Services doorvoert,is echter marktconform en dient in de eerste plaats om onze dienstverlening naar u als klant te garanderen. De waarde van de dienstencheque zelf (Eur9) is al 8 jaar ongewijzigd en intussen is het leven op vele vlakken duurder geworden. Zo ook voor onze huishoudhulpen. De keuze om een vast bedrag aan te rekenen, is ook in functie van onze klanten.Bedrijven die in de sector het uurtarief hanteren, zitten nu al in de buurt van Eur 1 per cheque. Klanten die door omstandigheden tijdelijk meer nood hebben aan een huishoudhulp, zien daardoor hun factuur nog meer stijgen. Bovendien zal het aantal uur dat u van onze diensten gebruik maakt, weinig invloed hebben op de inspanningen die dagelijks nodig zijn om onze huishoudhulpen te begeleiden en in te plannen.We hopen dat deze verduidelijking op uw begrip kan rekenen. Wewensen al onze klanten en onze huishoudhulpen nog heel lang de beste dienstverlening aan te bieden.Met vriendelijke groeten Agilitas Home Services

R. V.

Naar: agilitas group nv

23/12/2022

Jullie schrijven dat jullie deze dossierkost veranderd hebben in functie van jullie klanten...wij zijn ook jullie klant en ik blijf erbij dat 'onze' factuur onredelijk de hoogte ingaat met deze regeling...Ik zou graag een rechtvaardiger behandeling willen...wij hebben nood aan jullie diensten, maar beperkt omdat dan ook onze factuur omhooggaat...en jullie doen daar dan een onrechtvaardiger kost, niet evenredig aan de geleverde diensten, bovenop! En indien de cheques zouden verhogen van prijs...dit zouden wij rechtvaardiger vinden...gaan jullie dan de dossierskosten verlagen???


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform