Terug

Onrechtmatige ingebrekestelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Eurofides

17/12/2020

Begin december ontving ik van Eurofides een ingebrekestelling met daarin de melding dat 4 facturen onbetaald zouden zijn. De leverancier (Waalse bedrijf gespecialiseerd in thuiszorg) was mij totaal onbekend. Ik belde hen op om te melden dat ik geen weet had van deze leverancier. Er werd voorgesteld om duplicaten van de facturen op te vragen. Na meer dan 1 week en nog eens een telefoon naar hen, kreeg ik via mail de duplicaten met een extra aanmaning om binnen de 8 dagen te betalen.Mijn verbijstering was echter groot bij het openen van de duplicaten. Ik had het verwacht, maar de facturen stonden allemaal op iemand anders naam. Dit is een grote schending van de privacy! Hoe durven ze dit nog door te sturen naar mij?Ik belde hen opnieuw op om dit te melden, na 10 minuten aan de lijn, wist men mij te melden dat het om een informatique bug ging en dat ik alles in de vuilbak mag gooien.Als ik vraag om mijn gegevens te wissen en om excuses, dan zou ik dit nog eens officieel moeten aanvragen via hun website. Hoewel aan het begin van het telefoongesprek melding gemaakt wordt van het feit dat het gesprek kan worden opgenomen, heeft dit blijkbaar geen enkele waarde.Dergelijke bedrijven zouden niet mogen bestaan, ze werken totaal onprofessioneel en verre van juridisch correct.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform