Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk productGeachte heer, mevrouw,Op 13 juni 2017 kocht ik bij u een nieuwe wagen, om precies te zijn een Hyundai i30, modeljaar 2017.Volgens het Burgerlijk Wetboek moet deze wagen alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. Ik heb over dit product de volgende klachten:Op 29 juni 2017, ik had de wagen exact 16 dagen geleden bij jullie gekocht, maakte ik de eerste keer melding via mail van de foutmelding van de AEB. Ik stuurde toen een mail naar Celine De Jong, mijn contactpersoon bij Autobedrijf De Jong en de persoon die me eveneens de wagen verkocht.Op 2 juli 2017 stuurde ik opnieuw een mail omdat het probleem van de AEB zich voor de tweede keer voordeed. In de mail van 2 juli, gericht naar Celine in het bijzonder, stuurde ik ook een foto van het dashboard met het flikkerende logo van de AEB storing ter bewijs.Op aanraden van Celine sprong ik binnen bij jullie midden juli. Gerard De Jong heeft mijn auto toen aan “de computer” gehangen. De computer kon geen foutmeldingen uitlezen en viel er dus niets aan te doen. Op aanraden van Gerard heb ik dan opnieuw een foto gemaakt van het dashboard met de melding van de AEB camera die geblokkeerd is. Op 28 juli stuurde ik jullie opnieuw een mail met als bijlage een foto van de melding ter bewijs. Een maand later, op 30 augustus, antwoordt Stef De Jong op mijn mail. U bevestigt dat uw eigen i30 Wagon precies hetzelfde probleem van de AEB vertoont. Ik ben meteen aan de slag gegaan met de opgegeven suggesties in uw mail van 30 augustus, helaas zonder resultaat. Met de voorruitontdooiing op maximale kracht, de voorruit is dus niet aangeslagen, schakelt de AEB zichzelf nog steeds spontaan en willekeurig uit. De wagen staat bovendien warm en de ruit is zowel vanbinnen als vanbuiten proper. Ik kan bovendien ook zélf bevestigen dat de i30 Wagon dit probleem heeft, aangezien ik hier van 27 november 2017 tot 22 december mee heb gereden als vervangwagen. Op 1 september noteer ik mijn bevindingen naar jullie toe per mail naar Stef De Jong. Het probleem doet zich nog steeds voor na het uitproberen van de suggesties van Stef die dateren van 30 augustus. Diezelfde dag, 1 september, stuurt Stef mij een mail dat je vermoedt dat er een fout in de AEB programmatie moet zitten en dat je het met een technieker gaat bespreken. Je gaat me zo snel mogelijk op de hoogte houden over de AEB historiek. Op 20 september stuur ik Stef een mail met een opsomming van de lopende problemen/quality control issues met mijn wagen, zoals gevraagd. Ik maak ook melding van de AEB (punt 1). Op 26 september stuurt Stef me een nieuwe mail betreffende het AEB probleem.Je vertelt me dat je eindelijk nieuws hebt ontvangen vanuit Hyundai Europa. Het euvel zal worden opgelost in het hoofdkantoor, maar dat je dus nog wacht op antwoord van HME om het probleem op te lossen. Na verschillende telefonische contacten ik vraag tijdens deze gesprekken de voortgang van HME betreffende het AEB probleem spreken Stef en ik af dat ik mijn wagen op maandag 27 november binnenbreng om de problemen op te lossen die ik heb aangekaart én, het belangrijkste, je hebt antwoord gekregen van HME (Hyundai Motor Europe) dat ze een oplossing hebben gevonden voor het AEB probleem. Na 5 maanden zou eindelijk het AEB probleem worden opgelost door Hyundai.Ik word vrijdag 22/12 opgebeld door Celine De Jong, jouw zus, die me vertelt dat mijn wagen klaar is. Ik kom mijn I30 Hatchback diezelfde avond oppikken en vraag wat de uiteindelijke oplossing was voor het AEB probleem. Je vertelt me, in aanwezigheid van Celine, dat HME uiteindelijk geen oplossing heeft gevonden voor het probleem en dat er momenteel geen concrete call to action vanuit Hyundai is. Je vertelt me dat Hyundai eigenlijk niet goed weet hoe ze dit probleem met de AEB moeten oplossen. Je vermoedt dat het te maken heeft met de sensitiviteit van de sensor, maar dat een software update niet heeft geholpen. Na 6 maanden is er dus nog steeds geen oplossing in het verschiet. Tot slot weet je me ook te vertellen dat er meerdere klanten dit probleem hebben, in feite alle klanten die een nieuwe i30 kopen, aangezien het een productiefout is van Hyundai. Je vader, Gerard, wist me achteraf telefonisch te zeggen dat er wellicht in de toekomst een terugroepactie zal georganiseerd worden, maar wanneer, dat weet hij niet te zeggen. Op 29/12 is er alsnog geen actie vanuit Hyundai om mij als klant verder te helpen.Op 29 december 2017 is het exact 6 maanden geleden dat ik de allereerste melding maakte van de problemen met de AEB. Aangezien ik Hyundai al 6 maanden tijd heb gegeven dit probleem op te lossen, maar wat dus nog niet gebeurd is met geen concrete oplossingen in het verschiet, concludeer ik hieruit dat Autobedrijf De Jong mij een ondeugdelijk product heeft verkocht. Ik heb namelijk een Hyundai i30 gekocht met de veronderstelling een werkend AEB systeem te hebben. Dit is sinds de aanschaf van de wagen niet het geval.Ik heb u, sinds 29 juni 2017, verzocht het product te repareren. Tot nu toe hebt u dat niet gedaan. Door middel van deze brief verzoek ik u daarom een volledige terugbetaling van het factuurbedrag van de wagen. Wanneer u bovenstaande niet doet, dan dient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen.