Terug

Onopgelost probleem met wastafelkraan en gebrekkige service

In behandeling Openbaar

Sanitino

Start een klacht

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

B. A.

Naar: Sanitino

13/10/2025

Geachte Test Aankoop, Middels deze e-mail wil ik een klacht melden over de webwinkel Sanitino (www.sanitino.be) en hun onacceptabele afhandeling van een probleem met een door mij bestelde wastafelkraan. Op 19 juli 2025 heb ik bij Sanitino twee wastafelkranen besteld. Bij ontvangst bleek er een duidelijk kleurverschil te zijn tussen de twee kranen. Ik heb dit direct gemeld (25/07) en foto's als bewijs aangeleverd. Sanitino heeft op 31 juli 2025 mijn klacht afgewezen op basis van een "visuele controle", waarbij zij stelden dat er geen wezenlijk kleurverschil was en de kranen voldeden aan de productienormen. Deze conclusie is voor mij onaanvaardbaar, aangezien het kleurverschil zelfs op foto duidelijk zichtbaar is. Na aandringen van mijn kant heeft Sanitino op 1 augustus 2025 ingestemd met het terugsturen van de kraan voor een deskundige beoordeling door de fabrikant (GROHE). Ik heb op 6 augustus 2025 de kraan, voorzien van het door Sanitino verstrekte DHL-label, teruggestuurd. Sindsdien is er sprake van een zeer trage en onbevredigende afhandeling. Op 9 september 2025 informeerde ik naar de status en kreeg ik te horen dat het product naar de fabrikant was gestuurd. Op 8 oktober 2025 heb ik, na weken van stilte, mijn ongenoegen geuit en een ultimatum gesteld voor een concrete oplossing. Sanitino reageerde hierop door te melden dat ze contact hadden opgenomen met GROHE en een herinnering hadden gestuurd. Op 10 oktober 2025 heb ik nogmaals mijn ongenoegen geuit en aangegeven verdere stappen te zullen ondernemen als er geen concrete oplossing zou komen. De situatie is nu al maandenlang onopgelost, wat resulteert in aanzienlijk ongemak en frustratie. Ik voel mij als consument zwaar teleurgesteld door de service van Sanitino. Inmiddels is het 87 dagen geleden dat ik een kraan heb besteld en betaald, maar helaas heb ik deze nog steeds niet ter beschikking. Er wordt bovendien geen enkel concreet vooruitzicht op een oplossing of een levertermijn geboden. Dit heeft tot gevolg dat ik de werkzaamheden in mijn woning niet kan afronden, wat voor aanzienlijk ongemak en vertraging zorgt. Mijn voorstel om dit op te lossen met een correct vervangend product of een terugbetaling is volstrekt genegeerd. Op beide verzoeken bleef elke reactie uit. Ik verzoek Test Aankoop dan ook om mijn zaak te bekijken en mij te adviseren over verdere stappen. Ik ben bereid om alle relevante communicatie en documentatie met u te delen. Hoogachtend, B.A.

Berichten (1)

Sanitino

Naar: B. A.

17/10/2025

Geachte klant, Onze oprechte excuses voor de vervelende situatie en de lange wachttijd. Wij begrijpen volledig dat dit erg frustrerend is. Graag willen wij u verzekeren dat uw klacht nog steeds actief wordt behandeld – zowel met onze reclamatieafdeling als met de fabrikant Grohe. De reden voor de vertraging is dat Grohe momenteel meerdere gelijkaardige klachten onderzoekt. Wij hebben u tijdens het hele proces op de hoogte gehouden en blijven dat uiteraard doen tot de zaak volledig is opgelost. Zodra wij een definitieve terugkoppeling van Grohe ontvangen, zullen wij de terugbetaling onmiddellijk uitvoeren volgens onze standaardprocedure. Nogmaals onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld en begrip. Fijne dag! Met vriendelijke groeten, Veronika Klantenservice medewerker info@sanitino.be www.sanitino.be ---------- Odpovězená zpráva ---------- Od: klachten@test-aankoop.be Do: info@sanitino.be Datum: 13.10.2025 21:45:59 Předmět: Onopgelost probleem met wastafelkraan en gebrekkige service


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform