Geachte mevrouw Veronika, Geacht Sanitino-team,
Bedankt voor uw reactie, die ik in goede orde heb ontvangen.
Helaas stelt uw e-mail mij allerminst gerust en biedt deze, net als al uw voorgaande communicatie, geen enkele concrete oplossing. We zijn vandaag 26/10, inmiddels 100 dagen na mijn aankoop, en ik heb nog steeds geen oplossing, geen zicht op een levertermijn, en geen duidelijk antwoord op mijn verzoek tot terugbetaling.
Het meest verontrustende aan uw reactie is de volgende zin: "De reden voor de vertraging is dat Grohe momenteel meerdere gelijkaardige klachten onderzoekt."
Hiermee bevestigt u exact wat ik op 25 juli – bijna drie maanden geleden – al meldde en met foto's aantoonde: er is een duidelijk en wezenlijk kleurverschil.
Deze nieuwe informatie staat in schril contrast met uw eigen "visuele controle" van 31 juli, waarin u mijn klacht resoluut van de hand wees en stelde dat de kranen "voldeden aan de productienormen" en er "geen wezenlijk kleurverschil" was.
Het feit dat u nu pas toegeeft dat dit een breder, erkend probleem is, nadat u mijn klacht eerst maandenlang heeft geblokkeerd op basis van een foutieve beoordeling, is onacceptabel. Dit getuigt op zijn minst van een uiterst gebrekkige klachtenprocedure, en wat mij betreft van slechte wil bij uw initiële controle.
Ondanks dat u nu weet dat het probleem structureel is, blijft u een oplossing uitstellen en laat u mij als klant volledig in de kou staan. Uw voorstel om mijn terugbetaling afhankelijk te maken van een "definitieve terugkoppeling van Grohe" is volstrekt onaanvaardbaar.
Mijn overeenkomst is met Sanitino, niet met Grohe. De interne problemen tussen u en uw leverancier mogen niet op de consument worden afgewenteld. Ik heb betaald voor een product dat non-conform is, en ik wacht al 100 dagen op een oplossing die u weigert te bieden.
Gezien de extreme vertraging (100 dagen), de tegenstrijdige informatie, de initiële afwijzing van een terechte klacht, en het feit dat mijn werkzaamheden in huis hierdoor al maanden stilliggen, is de vraag niet langer hoe dit opgelost kan worden, maar tevens hoe u deze maandenlange slechte service gaat compenseren.
Ik eis daarom twee dingen:
De onmiddellijke en onvoorwaardelijke terugbetaling van het volledige aankoopbedrag. Ik wens niet langer te wachten op feedback van Grohe.
Een concreet voorstel tot compensatie voor het geleden ongemak, de verspilde tijd en de vertraging van mijn werkzaamheden.
Indien ik niet binnen de 5 werkdagen een bevestiging van de onvoorwaardelijke terugbetaling én een redelijk voorstel tot compensatie heb ontvangen, zal ik dit dossier verder escaleren via Test Aankoop en de nodige juridische stappen overwegen.
Hoogachtend,