Terug

Onnodige obesitas-vragenlijst bij aanvragen pensioensparen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. E.

Naar: DVV Verzekeringen

07/01/2022

Beste test-aankoop, Begin december 2021 diende ik (33) een aanvraag in voor pensioensparen bij DVV verzekeringen. Daarop werd mij een eerste algemene medische vragenlijst toegestuurd die ik ingevuld heb.Begin januari 2022 heb ik een tweede medische vragenlijst ontvangen 'Vragenlijst Obesistas (Chirurgie)' omdat ik een BMI van 34 heb. De tweede vragenlijst moet ingevuld worden door mijn huisarts. Daar bovenop moet:- de huisarts ook bijkomende informatie verschaffen over mijn spatadres- ik ook de toestemming geven dat mijn huisarts mijn eventuele doodsoorzaak meegeeft aan de raadgevende arts van DVV. Ik begrijp niet waarom deze informatie relevant is. Ik doe een aanvraag voor pensioensparen, niet voor een levensverzekering. Verder vind ik de tweede vragenlijst kleinerend, affrontelijk en denigrerend. Ik zou een dwaas zijn, mocht ik me niet bewust zijn van mijn gewicht. Maar een BMI zegt niet alles. - Het zegt niets over de strijd die ik altijd al gehad heb met mijn gewicht.- Het zegt niets over de uren die ik de afgelopen jaren heb gezwoegd in de gym. - Het zegt niets over hoe zwaar een dieet van 1200kcal/dag is.- Het zegt niets over de dagelijkse mentale pep-talks die ik mezelf moet geven om dit vol te houden. - Het zegt niets over hoe hard die vragenlijst binnenkomt. Ik vind online niets terug van aanvragen tot pensioensparen die geweigerd werden op basis van dergelijke vragenlijsten. Waarom moet ik ze dan invullen? Is dat geen schending van mijn privacy? Moeit de verzekeringmaatschappij zich dan niet onnodig met mijn privéleven? Het lijkt alsof de verzekeringsmaatschappij het afsluiten van pensioensparen-contracten misbruikt om persoonsgegevens te verzamelen die (voor zover mijn kennis op dit moment) niet relevant zijn voor het contract dat ik wil afsluiten, maar wel relevant zijn voor andere contracten. Wanneer ik DVV hierover probeer te contacteren, word ik van de kast naar de muur gestuurd.

Berichten (1)

DVV Verzekeringen

Naar: D. E.

11/01/2022

BesteOnderstaand bericht genoot onze volle aandacht.Wij bekijken deze zaak verder en zullen onze bevindingen aan mevrouw Elleboog overmaken.Met vriendelijke groeten,Veerle PeumansKlachtendienst DVV Verzekeringen02/286.72.57 =======================================================This message has been analyzed by Deep Discovery Email Inspector.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform