Terug

Onmogelijkheid om rit te beëindigen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. C.

Naar: Blue-bike

01/10/2025

Chantal Moens [moens.chantal@gmail.com] ] Subject: Onmogelijkheid om rit te beëindigen ] Date: 27 September 2025 at 17:14:26 CEST > To: info@blue-bike.be > > Ik heb deze ochtend twee gewone Blue-Bikes genomen (geen e-bikes) voor de dag (via de Bluetooth applicatie) in de fietsparking onderaan het station van Brugge. Er waren er maar twee beschikbaar met een digitaal slot. Toen we e fietsen rond 16:30 kwamen inleveren, zegt de applicatie dat deze locatie niet correct is!!! Het is voor mij onmogelijk om de ritten te beëindigen, enkel om ze te 'pauzeren'. Terwijl het net dezelfde locatie was als waar we de fietsen die ochtend genomen hebben! Ik vond geen oplossing omdat er geen helpdesk is of ook geen contactnummer waar ik terecht kan. Ik heb gedurende bijna een halfuur meerdere pogingen ondernomen om de ritten op beide fietsen te beëindigen maar het werkte gewoon niet (misschien stonden die twee fietsen niet op de juiste locatie als ik ze deze ochtend genomen heb maar dat kon ik niet weten want ik heb ze gewoon zonder problemen kunnen ontgrendelen). > > De schuld in dit geval ligt enkel en alleen blij BlueBike zelf. Er is geen reden dat ik zou moeten opdraaien voor de eventuele meerkost of boete. Het was al zenuwlopend genoeg om naar een oplossing te zoeken en ik heb hierdoor ook nog m'n trein gemist. > > Zie hierbij de foto's als bewijsmateriaal genomen in de ondergrondse parking van BlueBike in het Station van Brugge. > > Kan u me a.u.b. bevestigen dat dit op deze manier in orde is??? > > Vriendelijke groet, > > Chantal Moens > BlueBike abonnee Betreft: probleem bij huren twee BlueBike-fietsen waarvan de ritten door een fout van BlueBike niet konden stopgezet worden. Naam: Chantal Moens Tel.: 0479 20 59 55 Klantnummer:118.227 Datum: zaterdag 27 sep. 2025 Locatie: Brugge Station - onderaardse parking Fietsnummers: 1938 en 1946 Ik heb de situatie waarbij ik door uw falend systeem onmogelijk de rit kon beëindigen op de correcte locatie waar ik de fiets diezelfde voormiddag gehaald had - in de ondergrondse parking van het station van Brugge - reeds meermaal in detail uitgelegd: eerst per mail, vervolgens via uw online contactformulier en vanaf maandag ook telefonisch via uw callcenter (078 050 226) dat alleen tijdens weekdagen en kantooruren bereikbaar is. Vanuit het callcenter heeft men mij maandagochtend bevestigd dat BlueBike meteen op de hoogte gebracht zou worden en dat iemand mij zou terugbellen. Hetgeen nog steeds niet is gebeurd. In plaats daarvan krijg ik twee automatische mails (één voor fiets nr 1938 en één voor fiets nr 1946) om me te wijzen op het feit dat ik een meerkost ga moeten betalen. Bovendien heb ik een (gedwongen) domiciliëring gedaan bij het opstarten van mijn abonnement en riskeer ik dat deze bedragen automatisch in rekening worden gebracht. HOE KAN IK DIT IN HEMELSNAAM DOEN STOPPEN??? Zie nogmaals de communicatie in verband met dit voorval. In afwachting van uw dringend reactie, Chantal Moens ----------- From: Info Blue-bike [info@blue-bike.be] Subject: Re: "Fiets meer dan 48 uur in gebruik" - Onbeantwoorde melding van probleem bij stopzetting/beëindiging rit van twee BlueBike-fietsen in Brugge Station Date: 30 September 2025 at 17:25:44 CEST To: Chantal Moens [moens.chantal@gmail.com] Beste Chantal Bedankt voor je bericht. We zien dat je rit niet afgesloten werd in de app. We kunnen deze niet vanop afstand beëindigen. Ben je in de mogelijkheid om terug te keren naar de Blue-bikelocatie waar je de fiets geplaatst hebt? Dan vragen we je vriendelijk het slot opnieuw te openen en vervolgens de rit te beëindigen in de app. --------------------- Dat is nu toch te gortig! Nu zou ik zelf moeten teruggaan naar het station om 'het' systemisch probleem van Blue-bike op te lossen.

Berichten (1)

Blue-bike

Naar: E. C.

02/10/2025

Beste Ik heb deze ochtend een mail gestuurd naar de klant met onderstaand bericht: Beste Chantal Bedankt voor je bericht. Onze excuses voor ons late antwoord, het is op dit moment een heel drukke periode dus het kan zijn dat je wat langer moet wachten op een bericht. We sluiten jouw ritten op het 24u-tarief af. We controleren nog of de fietsen op locatie aanwezig is. Moesten wij hieromtrent nog vragen hebben dan nemen wij contact met je op. Je hoort niets meer van ons als alles in orde is. Mogelijk ontvang je ondertussen nog automatische mails om je openstaande rit in herinnering te brengen. Deze mag je negeren. We zijn op de hoogte van de situatie. Met fietsvriendelijke groeten Team Blue-bike (*) Aanpassingen van rittijden zijn altijd onder voorbehoud. Na controle behouden wij het recht om het tarief, indien nodig, toch nog aan te passen. (*) Les ajustements des temps de trajet sont toujours susceptibles d'être modifiés. Après vérification, nous nous réservons toujours le droit d'ajuster le tarif si nécessaire. Facebook Twitter Instagram Website Dringend hulp nodig? Heb je een technisch probleem bij het ontlenen of terugbrengen van je fiets? Stuur een sms naar 8686 met de boodschap BLUE + locatie + je probleem. In panne met je Blue-bike en minstens 1,5km van de Blue-bikelocatie verwijderd? Bel de gratis fietsbijstand van Ethias op het nummer 011 28 28 28. Meer weten over digitale fietsen, je betaling of de app? Bekijk zeker onze veelgestelde vragen. Besoin urgent d’aide? Vous avez un problème technique avec emprunter ou rendre votre vélo? Envoyez un SMS au 8686 avec ce message: BLUE + localisation + votre problème. Êtes-vous tombé en panne avec votre Blue-bike àplus de 1,5km de la gare ? Appelez l’assistance vélo gratuite déEthias au +32 42 20 30 40. Plus d’informations sur les vélos digitaux, votre paiement ou l'application ? N'oubliez pas de consulter notre foire aux questions.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform