Terug

Onlogische werking/ dienstverlening

Closed Openbaar

Vlaamse belastingendienst

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: Vlaamse belastingendienst

05/08/2024

Beste, Na het overlijden van mijn vader07/08/24 heb ik onmiddellijk de nummerplaat binnen gebracht in de post op 8/07/24 om de schrapping te laten registreren bij DIV. De verkeersbelasting komt enkele weken later via de post binnen en er is een voorstel tot betalen van de verkeersbelasting tegen 25/09/24. Ik neem via het digitaal formulier contact op met de Vlaamse belastingdienst en ontvang de melding dat de nummerplaat schrapping nog niet verwerkt is. Ik kan als burger zien dat deze schrapping wel degelijk is verwerkt en geschrapt staat. https://mobilit.belgium.be/nl/weg/inschrijven-en-schrappen/mijn-nummerplaat-schrappen/schrapping Toch wordt zomaar verwacht dat alles betaald wordt wat het is nog zogezegd niet verwerkt. Ik meld een overlijden, geen enkele beleefde aanschrijven met enige teken van medeleven, puur de standaard e-mail met betaal maar. Ik weiger dit te betalen en ga ervan uit dat dit tegen 25-09 toch verwerkt is. Dat is dan 52 werkdagen na de schrapping. Digitale vereenvoudiging ver te zoeken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform