Terug

Onjuiste en agressieve communicatie bij Essec omtrent garantiebepaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Essec

27/09/2018

Luc Achten, zaakvoerder van Essec, beledigt en intimideert me. Hij wil dat ik reviews van Essec op Google Maps verwijder. Hij schoffeert me, is verbaal agressief en dreigt met een klacht tegen me wegens commerciële derving van inkomsten.Een week geleden, duikt een verticale roze lijn op, op het display van de S7 Edge. Dit blijkt om een gekend technisch hardwarematig probleem te gaan, waarvoor Samsung reeds vele meldingen ontving. Ik bel naar het reparatiepunt van Essec, om af te toetsen of dit probleem binnen garantie valt, aangezien het display in 2016 daar als officieel Samsung-punt hersteld werd. Men bevestigt mij dat dit het geval is, aan de hand van een check van het serienummer en men boekt een afspraak met me in. Ik betaalde voor de reparatie van het scherm in 2016 een prijs van EUR 295. Ik zou het toestel asap moeten binnenbrengen, omdat de garantie staat te vervallen.Omdat ik in Hasselt woon, stel ik voor mijn gsm daar af te leveren. Dit is geen probleem, ik zal een vervangtoestel krijgen en de reparatie zal binnen de week voltooid zijn. Het meenemen van de aankoopbon is niet nodig, dixit medewerker van Essec, op basis van het serienummer weet men voldoende om de garantie bij Samsung te claimen. Ik meld me diezelfde dag met het toestel, zoals afgesproken. Na veel op en weer rijden van Hasselt naar Beringen gedurende 2 opeenvolgende werkdagen, een gemaakte afspraak voor kosteloze reparatie in het repair center in Beringen die op het laatste nippertje wordt afgezegd, bel ik zelf naar Essec en word ik doorgeschakeld met een manager. Nog binnen de 30 seconden onderbreekt men mij en er wordt me feilloos een kopie van de algemene herstellingsvoorwaarden voorgelezen, waaruit blijkt dat mijn toestel buiten garantie valt. Ik krijg verder nog de informatie dat Essec de grootste B2B leverancier is inzake telecom, dat mijn verhaal langs alle kanten rammelt en dat ik maar een advocaat moet inschakelen als ik vind dat ik in mijn recht ben. Van klantvriendelijkheid, noch menselijkheid geen spoor. Er wordt geen compensatie voorgesteld. Misnoegd plaats ik reviews met een zo correct mogelijke weergave van mijn beleving als klant op de locaties van Essec waar ik geweest ben op Google Maps, zonder vermelding van persoonsgegevens van personeelsleden van Essec met wie ik contact had. Luc Achten dreigt vervolgens een klacht tegen me in te dienen bij Politie Beringen wegens commerciële derving van inkomsten. Hij noemt me onrealistisch en is van mening dat ik een chanteur ben. Wanneer Luc me een laatste keer intimideert met verzoek tot verwijderen van reviews op Google Maps en ik niet op zijn verzoek inga, schrijft hij: Ga jij aub ergens in begeleiding. Ik denk dat jij uw ouders het erg kwalijk neemt dat Sinterklaas en Kerstman niet bestaan.Ik voel me bijzonder geschoffeerd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform