Hierna de verschillende zaken die reeds meermaals gemeld werden maar nog steeds moeten geregeld worden.Eindafrekening 01-02-2019 - 31-01-2021Volgende te maken correcties opgenomen in verslag BAV van 14-07-2021 werden nog steeds niet uitgevoerd:Koststuk nr 35 Ereloon architecten voor een bedrag van 533,79€ dient verwijderd te worden uit de gemeenschappelijke kosten en privatief worden doorberekend aan Dhr Bazan. Hierbij hoort ook koststuk nr 9 ereloon van de syndicus n.a.v. bezoek expert voor een bedrag van 75€.Totaal kosten voor Bazan 608,79€Koststuk nr 7 Ereloon syndicus Think Property Management Het contract bij de vorige syndicus liep vanaf 1 maart 2019.Voor 2019 zijn dat 10 maanden maar er werden 11 maanden aangerekend dus 1 maand ofwel 184€ te veel.Zoals besproken tijdens overleg met Alessandro Ristuccia en Johan op 8 februari 2023 zou dit bedrag van 184€ terug gevorderd worden.Eindafrekening 01-02-2021 - 31-01-2022Koststuk nr 23 - 53 - 59 - 63 ereloon syndicus Think Property ManagementNr 23 betreft februari 2022 = 184€ = oké Voor maart 2022 dient ook 184€ betaald te worden.Er werd echter 180€ + 180€ + 28€ + 60,39€ = totaal 448,39€ aangerekend.Er is 264,39€ te veel doorbelast aan de VME.Koststuk nr 54 - 56 vergoeding schadegevallen 489,70€ Betreft glasbreuk verandadak gelijkvloers door brokstukken gevel en gaat over 2 facturen.1 factuur (Simorenov) werd betaald door de VME.De 2de factuur van ALLGLAS voor een bedrag van 500,32€ werd door mij persoonlijk betaald, dus niet door de VME.Door de franchise is de vergoeding lager dan de factuur van ALLGLAS.Aangezien de 2 andere eigenaars hiervan niets betaald hebben, kunnen zij hiervoor ook geen vergoeding krijgen en dient dit uit de privatieve kosten verwijderd te worden.De franchise is ten laste van de VME.Ook is mij sinds 2 jaar al meerdere malen beloofd om dit bedrag terug te betalen maar dit gebeurd maar niet. Ik vind dit echt niet kunnen en heb daarom het bedrag ingehouden op de maandelijkse provisie van de maanden mei tot en met augustus.U heeft mij gevraagd om alle nog te corrigeren zaken (die ook reeds besproken werden op 8-2-2023 met Alessandro Ristuccia en Johan) op mail te zetten.Ik meen dat ik alles klaar en duidelijk heb uitgelegd, mocht U nog meer verduidelijking nodig hebben, kan U mij contacteren op mijn GSM nummer.Kan U er van uw kant uit nu voor zorgen dat deze correcties geregeld worden vóór onze volgende BAV?Beheer CopperTot slot wil ik het nog hebben over het beheer door Copper.Sinds 10 maart 2021 is Copper de beheerder van onze VME.Maar al enkele maanden later, vanaf september 2021 is dit beheer ondermaats tot quasi onbestaand.Een frappant voorbeeld van dit “beheer” zijn de kosten ten laste van Bazan & mijn vergoeding van schadegeval:1ste melding hiervan tijdens BAV dd 14-7-2021 à Youssra Aiolad Said 2de melding per e-mail op 1-3-2022 à Busra Emiel Celik (alsook het teveel aan ereloon Think P.M.)3de melding per e-mail op 16-6-2022 à Alicia Moeremans4de melding per e-mail op 20-09-2022 à Alicia Moeremans 5de melding op 23-11-2022 à Alessandro Ristuccia tijdens zijn bezoek aan het gebouw 6de melding tijdens BAV dd 5-12-2022 à Alessandro Ristuccia 7de melding tijdens vergadering op 8-2-2023 met Alessandro Ristuccia en JohanHierna meende ik dat deze zaken opgelost waren.Maar in mei 2023, toen ben ik 3 keer langs geweest op jullie kantoor om de nodige documenten te ontvangen voor de controle van de afrekeningen en moest ik tot mijn verbijstering constateren dat er van de correcties niets terug te vinden was op de afrekeningen! Ik heb dit gemeld aan jullie stagiaire Kelly Marvin, zij zou het doorgeven aan de collega’s, maar ik ben er nog steeds over bezig!Ander voorbeeld is de bankrekening bij ING.Tijdens de laatste BAV op 5 december 2022 wordt beslist om opnieuw naar KBC over te stappen. Reden zijn de hoge bankkosten bij ING. Ik meen 400€ in 2022?In augustus 2022 pas krijgen we het juiste KBC bankrekeningnummer en de rekening bij ING loopt nog, dus de bijbehorende kosten ook. Ik vind niet dat dit een goed beheer van ons geld is!Gedurende anderhalf jaar staat tegenover dit ondermaatse beheer een behoorlijke kost van 250€ per maand plus administratieve kosten van 25€ per maand (intussen zijn deze laatste geïndexeerd) te dragen door 3 eigenaars. Naar ons gevoel weggegooid geld dus. We hebben op 25-10-2022 wel een mailtje ontvangen van Katy Van Camp met de welgemeende excuses voor de achterstand in onze dossiers maar het lijkt mij ergens wel fair dat wij een tegemoetkoming krijgen voor de ontbering van een goed beheer. Goed beheer, daarvoor zijn wij naar Copper overgestapt en dat is waar wij jullie voor betalen.Ik heb dit ook reeds enkele malen aangekaart bij Alessandro Ristuccia.Daarom vraag ik nogmaals om een billijke tegemoetkoming. Is Copper hiertoe bereid? Hopende op een positieve reactie,