Terug

Ongewilde betaling (fraude)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: BNP Paribas Fortis

16/07/2024

Ik heb ontdekt dat er ongeautoriseerd € 384,60 is afgeschreven van mijn bankrekening naar Goodstore Nether in Pijnacker. Aangezien ik geen enkele bestelling heb geplaatst bij deze organisatie, heb ik contact met hen opgenomen. Zij beweerden echter niets van mijn bestelling te hebben ontvangen en konden geen informatie vinden over mijn gegevens en het genoemde bedrag. Vervolgens heb ik BNP Paribas Fortis gecontacteerd en zij adviseerden mij om een klacht in te dienen bij de politie en deze klacht naar hen door te sturen. Ik heb alle bewijsstukken doorgestuurd, maar zij weigeren deze fraude te erkennen omdat de betaling blijkbaar is bevestigd via 'mijn' app met mijn code, via een QR-code en een iPhone 14. Het probleem is dat ik geen iPhone 14 heb, nooit heb gehad, en zeker niet zo'n betaling heb gedaan. Ondanks dat ik twee andere betalingen op dezelfde manier heb gedaan die ik niet betwist (gezien ik wel weet heb van de andere betalingen), blijven ze volhouden. Ze vertelden me dat deze specifieke betaling van € 384,60 op 6 maart 2024 om 10:41 uur is uitgevoerd. Ik heb zelfs de browsegeschiedenis op mijn laptop en smartphone gecontroleerd om te zien welke websites ik die dag heb bezocht, maar daar kwam niets verdachts naar voren. Ik heb deze bewijzen nog niet met BNP gedeeld, omdat het mogelijk is dat bezochte websites apart kunnen worden verwijderd (wat ik niet heb gedaan). Het is teleurstellend dat ik niet gedekt ben tegen deze fraude, maar nog zorgwekkender vind ik dat ze weigeren in te zien dat er een beveiligingsprobleem is, aangezien er een betaling is gedaan zonder mijn medeweten op een andere iPhone dan de mijne, wat volgens strenge beveiligingsmaatregelen niet mogelijk zou moeten zijn.

Berichten (1)

BNP Paribas Fortis

Naar: N. V.

17/07/2024

Beste,Wij beantwoorden de klacht zo snel mogelijk.Zij kreeg referte: CMPL0072023Bien à vous,Met vriendelijke groeten,Complaints Management BNP Paribas FortisEmail complaints.management@bnpparibasfortis.com

Bemiddeling door Testaankoop 01 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform