Op 20 augustus ben ik voor mijn vrouw aan het zoeken hoe een goed CV eruit moet zien, ik heb nl het geluk nog nooit moeten soliciteren. Ik geef in Google de zoekterm VDAB CV in en kom op een site waarvan ik denk dat het van VDAB is, blijkt CVNEED te zijn. Ik begin de gegevens van mijn vrouw in te geven tot ik op een punt kom dat ik merk dat ik meer gegevens moet hebben dus ik stop. Een paar dagen later begin ik opniieuw maar nu samen met mijn dochter via Canva, dit lukt aardig. Op 04/09/24, 15 dagen later (langer dan de 14 dagen bedenktijd dus) krijgen we een mail met factuur. Ik beantwoord die mail direct met de melding dat ik geen contract ben aangegaan, deze dus stop te zetten en te crediteren. Pas op 14 september krijg ik een automatisch antwoord met de melding dat ze proberen binnen 5 werkdagen te antwoorden, dit is dan op 25/09/24. We zijn een maand verder, dus er begint een nieuwe maand. Er wordt wat heen en weer gemaild, je kan ze niet telefonisch bereiken, maar zonder enige toegeving. Ik kan op een link klikken om een klachten formulier in te vullen. Nu een bedrijf dat je in de val laat lopen vertrouw ik niet om op een link te klikken. Op 8/10/24 komt de eertse aanmaning per post met incassokosten. Ik stuur hierop een aangetekend schrijven echter zonder resultaat. Vandaag 08/11/24 komt de tweede aanmaning met de dreiging een incasso bureau in te schakelen, de kosten zijn al 107€. Omdat ik na de eerste factuur de factuur geprotesteerd heb vind ik dit pure afzetting. Ik ga een strafrechtelijke klacht indienen als deze bedreigingen niet stoppen. Aan een constuctief gesprek wil ik nog deelnemen