Terug

ongeldig verklaren overeenkomst wegens misleiding bij verkoop

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Mycar

11/07/2016

Op 19 Juni 2016 ben ik met mijn familie naar de toonzaal gaan kijken in uw garage Mycar in Brugge met gedacht voor een (2e hands) auto te kopen. Daar hebben we advies gekregen van een verkoopadviseur (Pieter Moeyaert) die ons een aandbod had gedaan voor Audi A1. We zijn hiermee akkoord gegaan maar nu blijkt dat we onjuiste informatie hebben gekregen van de verkoopadviseur. Ik vernietig daarom de overeenkomst vanwege dwaling dan wel bedrog.De auto kost in totaal 14 990 euro. Ik heb op 19 Juni 2016 (de dag dat we tot akkoord zijn) 1 000 euro voorschot betaald. Op 22 Juni 2016 heeft Pieter Moeyaert (de verkoopadviseur) mij gecontacteerd via telefoon voor nog 2 000 euro te betalen, dus in totaal 3 000 euro voorschot heb ik betaald. Tijdens het bezoek aan uw toonzaal en akkoord voor de auto hebben wij gemerkt dat er krassen zijn op ons gekozen auto en uw medewerker (Pieter Moeyaert) heeft toen mondeling beloofd dat de auto opnieuw gepolierd zal worden en tegen 2 Juli 2016 om 9 uur alles in orde gaat zijn (incl. contract financiering op 5jaar tijd 187euro/maand, nummerplaat aanvraag...) en dat we de auto mogen komen halen.Op 2 Juli 2016 zijn we weer naar uw toonzaal geweest voor het afhandelen van de koop van de auto en toen bleek dat de mondelinge afspraken die we gemaakt hebben met uw medewerker (Pieter Moeyaert) anders zijn dan de afspraken op papier. 1) we zijn mondeling tot akkoord gekomen om op 5 jaar tijd de auto af te betalen met het bedrag 187euro/maand en het contract die klaar ligt voor te tekenen was op 4 jaar tijd en het bedrag die erop staat, klopte niet. 2) uw medewerker heeft mondeling beloofd dat hij de nummerplaat direct zal aanvragen bij ons verzekering zodat als wij de auto komen halen dat we direct kunnen vertrekken met ons nieuwe auto. Maar hij heeft de afspraak niet nageleefd. 3) De krassen op de auto waren er nog steeds en we hebben nieuwe krassen opgemerkt die voorheen niet aanwezig waren. 4) uw medewerker heeft ons beloofd bij de akkoord van de koop dat de betreffende auto in het begin van de week in orde zal zijn voor ophaal (27 Juni 2016) maar door ongeldig reden heeft hij uitgesteld tot eind van de week (2 Juli 2016) 5) Na alle niet nagekomen afspraken willen we op 2 Juli 2016 de koop stopzetten. We hebben expliciet gevraagd (mondeling) aan de medewerker om de dag zelf nog met de manager te contacteren voor het stopzetten van de koop. Hij zei dat hij hem niet kan bereiken en vroeg uitstel tot dinsdag 5 Juli 2016. Op 5 Juli 2016 heeft hij zonder ons akkoord aanvraag ingediend bij ons verzekering voor het nieuwe nummerplaat, terwijl we op 2 juli 2016 hebben laten weten dat we de koop willen annuleren.Kortom alle afspraken die we hadden met uw medewerker zijn niet nageleefd. Uw medewerker heeft mij dus onjuiste informatie verstrekt met als doel mij het contract te laten tekenen. Uw medewerker heeft mij misleid en heeft daarom onrechtmatig gehandeld.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform