Terug

Ongeldig opsturen van facturen voor zogezegd geboekte reis.

Closed Openbaar

C&O Travel,

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. B.

Naar: C&O Travel,

01/02/2019

Mijn dochter heeft op maandag 21 januari enkele prijsberekening gedaan op internet om naar Disneyland Parijs te gaan. Op donderdag 31 januari stuurt het desbetreffend reisbureau twee facturen met aanmaningen naar haar op. Zij heeft echter nooit op boeken gedrukt of een boekingsbevestiging gekregen. Indien jullie dit wensen kan ik de desbetreffende mail aan jullie diensten overmaken. Ook dreigen ze in hun mail met het inschakkelen van een incassobureau.

Berichten (2)

C&O Travel,

Naar: G. B.

01/02/2019

Beste heer/mevrouw,Wij hebben de klacht van Dhr Belligh in goede orde ontvangen.Gisteravond is telefonisch contract geweest met de desbetreffende meneer. Er is afgesproken dat er overleg gepleegd wordt met de leidinggevende betreffende een afkoopregeling voor beide boekingen. Onderstaande e-mail is hier vandaag over gestuurd.Naar aanleiding van ons telefoongesprek gisteravond, heb ik vandaag overleg gepleegd met mijn leidinggevende.Zoals gisteravond is besproken zijn bij ons 2 definitieve boekingen binnengekomen, beide op de naam van Hanne Belligh. De boekingen hebben een waarde van €398,50 en €473,50. Nadat de boekingen bij ons binnen zijn gekomen, is mijn collega zo vriendelijk geweest om te mailen of het klopte dat twee boekingen zijn gemaakt onder dezelfde naam. Hier is de mogelijkheid gegeven om de boekingen te wijzigingen of op dat moment nog kosteloos te annuleren.Wij zijn dan ook onder de indruk van de klacht die u heeft geschreven op Test-aankoop. We zien dat u bij deze klacht de facturen heeft toegevoegd, een bewijs dat het een definitieve boeking is geweest. Tevens staat in de facturen vermeld dat kosteloos annuleren binnen 24 uur mogelijk is. Hiermee stellen wij dus dat uw dochter hiervan op de hoogte is.In samenspraak met mijn leidinggevende mag ik de volgende regeling met u treffen u betaalt een afkoopsom van €200,- in totaal. Wij willen u op deze manier tegemoet komen in de situatie en hopen dat u hiermee akkoord gaat.Mocht uw dochter toch nog naar Disneyland willen gaan, kunnen wij het arrangement altijd omboeken naar een andere datum. De omboekingskosten hiervoor zijn €25,- + de eventuele meerprijs van het arrangement. In dat geval zijn wij bereid om een van de twee boekingen te laten vervallen.Daarnaast bent u vrij om het arrangement door te verkopen naar een derde.Dhr. Belligh stelt dat zijn dochter enkele prijsberekeningen heeft gedaan op onze website. Echter is tot tweemaal toe een definitieve boeking geplaatst, waar diverse gegevens ingevuld voor moeten worden. Daarnaast moet er uirukkelijk akkoord gegaan worden met de algemene voorwaarden. Hierin zijn de annuleringsvoorwaarden duidelijk te vinden. Zoals in bovenstaande e-mail is beschreven, heeft mijn collega de klant gemaild om te vragen of het klopt dat er twee boekingen gemaakt zijn en de mogelijkheid gegeven tot kosteloos annuleren. Pas bij de tweede betalingsherinnering is contact met ons opgenomen.Wij zijn een reisbureau aangesloten bij ANVR en SGR dat al ruim 30 jaar in de reiswereld zit. U begrijpt dat dit niet mogelijk zou zijn op het moment dat wij onterechte facturen en betalingsherinneringen zouden sturen.Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en horen graag van u.Met vriendelijke groet,Kina BrounsTeam DisneylandCandO TravelT: 0031 – (0) 45 532 7711W: www.ceno-travel.comE: info@ceno-travel.com

G. B.

Naar: C&O Travel,

04/02/2019

Beste C&O travel,In jullie reactie is er sprake van het versturen naar mijn dochter van een mail waarin ze kon annuleren. De enige mail die ze van jullie ontvangen heeft is die van 31 Januari. De tweede aanmaning.Na het raadplegen van iemand van de jurische dienst op mijn werk zou ik graag van jullie het bewijs krijgen dat deze mail en deze van 28 januari verzonden zijn.Als hieraan is voldaan zal ik het bedrag van 200 euro betalen.Met vriendelijke groetGeert Belligh


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform