Terug

Ondermaatse kwaliteit fiets

Opgelost Openbaar

Fietsenwinkel

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Fietsenwinkel

08/04/2020

Ik kocht 30 januari 2019 een Brinckers Bretagne M8 LTD herenfiets voor 2249 EUR (2149 met korting). Op 1 jaar tijd heb ik meer problemen met deze fiets gehad en niet kunnen rijden dan dat ik er wel mee heb kunnen fietsen. Bovendien reageert de servicedienst heel traag en slecht en komen ze met geen enkele oplossing.- 30/01/2019: fiets werd afgeleverd met defect achterlicht. Na erg lang zelf te moeten mailen, bellen, ... duurde het uiteindelijk meer dan 5 weken voor het fietslicht werd hersteld- voorjaar 2019: oplader van de batterij defect, kreeg gelukkig (redelijk) snel een nieuwe oplader.- juli 2019: tijdens het fietsen breekt de trapper gewoon af. Serviceverzoek tot reparatie wordt 2 keer afgewezen. Duurt uiteindelijk ook weer een aantal weken voordat ik de fiets kon gebruiken, een nieuwe trapper wordt zelfs pas opgestuurd nadat ik via verschillende kanalen erg veel moeite doe en klacht indien (publiekelijk via klacht.nl)- januari 2020: LED-lampjes van het voorlicht gaan al kapot. Ik word (weer na veel te lange tijd) doorverwezen naar een servicepunt waar men nooit mijn werkopdracht accepteert en gewoon niet reageert op telefoontjes. Uiteindelijk zelf maar laten maken in een lokale fietsenwinkel.- februari 2020: ketting breekt gewoon in 2. Om lange wachttijden te voorkomen (fiets nodig voor op mijn werk te geraken) maar laten maken bij de lokale fietsenwinkel. Opnieuw geen onschuldig mankement- maart 2020: vocht in het display waardoor de km-stand etc. moeilijk te lezen valt. Serviceverzoek ingediend maar wordt enkel gerepareerd indien de fiets niet meer werkt.- april 2020: bout van het zadelpen breekt af tijdens het fietsen (+20km/u) met een lelijke val tot gevolg. Weinig tot geen reactie van fietsenwinkel.nl buiten dat ze een afspraak zouden maken met servicepunt. In plaats van meteen te komen met een oplossing en schade te vergoeden laat men weer kei lang niks van zich horen en moet ik opnieuw wekenlang wachten tot de fiets weer gerepareerd is. Het ergste komt nog: in maart 2019 was er blijkbaar een terugroep actie (vind ik op andere websites) voor mijn model omdat men wist dat er problemen waren met dit zadel wat tot letsels kon leiden. Men heeft mij hiervan echter nooit op de hoogte gebracht.Bovenstaande toont aan dat het niet om onschuldige mankementen gaat maar om bedrog en oplichterij met gevaarlijke gevolgen. Met een kapot licht of de occasionele platte band zoals kan ik leven, met trappers en zadels die afbreken niet.

Berichten (5)

Fietsenwinkel

Naar: J. V.

08/04/2020

Hallo!Bedankt voor je bericht, we gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag.Door de maatregelen die we hebben moeten treffen binnen het COVID-19 (Corona) protocol kan het langer duren voordat je antwoord hebt op de door jou verzonden mail.Wij hopen op jouw begrip en wensen je voor nu nog een fijne dag!Met vriendelijke groet,Fietsenwinkel.nlA Gyroscoopweg 6, 1042AB AmsterdamT 020-7052800W: www.fietsenwinkel.nlDit is een automatisch gegenereerde e-mail

J. V.

Naar: Fietsenwinkel

09/06/2020

Ondertussen nog steeds geen reactie op mijn klacht. Daarnaast is een van mijn spaken kapot gesprongen waardoor er een slag zit in mijn wiel. Ik heb dit opnieuw ter reparatie aangegeven bij fietsenwinkel.nl en zij verwezen mij door naar een servicepunt in België. Wanneer ik contact opneem met het servicepunt weten zij mij te vertellen dat ze niet meer samenwerken met fietsenwinkel.nl omdat er teveel problemen mee waren. Dit terug gemeld aan fietsenwinkel.nl zonder enige reactie te ontvangen. Ondertussen kan ik dus betalen voor de reparatie van mijn fiets (alweer) terwijl dit eigenlijk door hun gerepareerd moet worden onder garantie.

Fietsenwinkel

Naar: J. V.

09/06/2020

Beste,Bedankt voor uw bericht, we gaan zo snel mogelijk voor u aan de slag.Wilt u aanspraak maken op garantie of een mankement melden?Logt u dan in op mijn.fietsenwinkel.nl onder vermelding van uw e-mail adres en ordernummer.Hier kunt u in uw eigen bewoordingen een omschrijving en zelfs een video of foto het mankement toevoegen.Wilt u de fiets aanmelden voor onderhoud?Vult u dan het aanvraagformulier in op fietsenwinkel.nl/onderhoud. Hier kunt u ook de gewenste locatie selecteren waar het uitgevoerd dient te worden.Door de maatregelen die we hebben moeten treffen binnen het COVID-19 (Corona) protocol kan het langer duren voordat u antwoord heeft op de door u verzonden mail.Wij hopen op uw begrip en wensen je voor nu nog een fijne dag!Met vriendelijke groet,Team KlantenserviceA Oliemolenstraat 75, 1333DB AlmereW: www.fietsenwinkel.nlDit is een automatisch gegenereerde e-mail

J. V.

Naar: Fietsenwinkel

09/06/2020

DATA NOT AVAILABLE

Fietsenwinkel

Naar: J. V.

09/06/2020

Beste,Bedankt voor uw bericht, we gaan zo snel mogelijk voor u aan de slag.Wilt u aanspraak maken op garantie of een mankement melden?Logt u dan in op mijn.fietsenwinkel.nl onder vermelding van uw e-mail adres en ordernummer.Hier kunt u in uw eigen bewoordingen een omschrijving en zelfs een video of foto het mankement toevoegen.Wilt u de fiets aanmelden voor onderhoud?Vult u dan het aanvraagformulier in op fietsenwinkel.nl/onderhoud. Hier kunt u ook de gewenste locatie selecteren waar het uitgevoerd dient te worden.Door de maatregelen die we hebben moeten treffen binnen het COVID-19 (Corona) protocol kan het langer duren voordat u antwoord heeft op de door u verzonden mail.Wij hopen op uw begrip en wensen je voor nu nog een fijne dag!Met vriendelijke groet,Team KlantenserviceA Oliemolenstraat 75, 1333DB AlmereW: www.fietsenwinkel.nlDit is een automatisch gegenereerde e-mail


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform