Terug

Onderdelen zetel vast op de rode zee

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Pronto

09/03/2024

BesteIn december deed ik een aankoop bij Pronto Lier (Ygo). Wegens gezondheidsredenen moest ik een zetel hebben die moest aangepast worden en was dit een chaise lounge, die ook aangepast moest worden ivm afstofering. Levering was voorzien eind februari en deze moesten we ook zelf afhalen.Nu was het al eind februari en meermaals met Pronto contact opgenomen en nu bleek dat er onderdelen vastzitten ivm de oorlog op de rode zee. Nu staat levering gepland in april. Maar ik zit in een zorgwoning, zonder zetel sinds eind december, dus ik heb wel zo snel mogelijk een zetel nodig. Nu heb ik zonet contact gehad met Pronto en als ik mijn order wil annuleren, moet ik mijn voorschot laten vallen. Zij vallen in gebreke en als ik wil dat de order geannuleerd word, moet ik opdraaien voor de kosten? Heb het helemaal niet breed, torenhoge medische kosten en nu dit nog moeten laten vallen? Voor de gewone mens een bedrag van €230 zal niet zwaar uit de portemonnee vallen, voor mij helaas wel, want elke cent telt... Ik kon een tijdelijk bruikleen model gebruiken tijdens ik moest wachten, helaas kan ik dat niet doen (medische problemen). En dan waarschijnlijk hiervoor ook nog eens een busje moeten huren (nog eens dubbele kosten) voor het af te halen en terug te brengen?!?Graag had ik gewoon willen annuleren en nu ervoor zorgen dat ik zo snel mogelijk een nieuwe zetel heb en niet nog eens meer dan een maand hoef te wachten... Hoe komt het dat ik nu moet opdraaien voor de financiële kosten terwijl zij in gebreke wordt gesteld? Ik krijg hier geen enkele compensatie voor, alleen maar extra wachten...Is dit wettelijk ook volgens de regels dat ik mijn voorschot moet laten wegvallen als Pronto zich niet aan de afspraak houdt?

Berichten (1)

A. D.

Naar: Pronto

11/03/2024

BesteWas ook nog vergeten te melden dat het niet erg zou zijn als ik in de plaats hiervoor een waardebon zou krijgen.Hopende op een snelle reactie van jullieMvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform