Terug

onderdeel Franke flexus kraan 2x defect op 3 jaar tijd

Closed Openbaar

Frank Energie

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Frank Energie

20/02/2023

Beste,Wij kochten in 2019 onze keuken aan bij Grando Roeselare.In maart 2021 kwam er iemand van Franke bij ons langs omdat een deel van de keukenkraan afbladerde. Helaas is dit nu, nog geen 2 jaar later, al opnieuw het geval. Toen de technieker van Franke langskwam deed hij de suggestie om de naam en het nummer van het te vervangen onderdeel te noteren, zodat het in de toekomst zou kunnen vermeden worden dat er daarvoor moet langsgekomen worden. Het gaat om het volgende: Keukenkraan: Franke flexus Onderdeel rif. 133.0359.370 (doucheset 2 jets). We namen contact op met de klantendiensten van Grando en van Franke. Grando nam contact op met Franke met de vraag dit onder garantie te vervangen, maar Franke antwoordde dat dit niet kan. Het enige voorstel dat Franke ons deed was: U kan het nodige onderdeel aankopen bij Grando Keukens. 133.0359.370 - uittrekbare uitloop - prijs excl. BTW: €54,92Dit vinden wij niet correct en gaan hier dan ook niet mee akkoord. Het gaat hier om een semi professionele kraan, die op 3 jaar tijd 2 keer hetzelfde probleem vertoont. Dit kan toch niet.

Berichten (3)

Frank Energie

Naar: J. R.

20/02/2023

Version française: voir ci-dessousBeste klantWij hebben uw mail goed ontvangen en geregistreerd onder het ticketnummer 735924Het ticketnummer is meteen ook uw dossiernummer. Gelieve dit bij alle verdere contacten te vermelden (ook opnieuw in het onderwerp van uw E-mail overnemen aub)Om uw dossier vlot te kunnen verwerken vragen we u om uw aanvraag te vervolledigen als volgt1. Een beschadiging van het product vastgesteld na plaatsing:- Gelieve de datum van installatielaatsing (max. 48u na installatielaatsing) door te geven- stuur ons foto's van: - Het etiket van de doos waarin het product werd geleverd - Het beschadigd product in zijn geheel en gea¯nstalleerd/geplaatst + detailfoto van de beschadiging - Omschrijving van de beschadiging - Origineel bestel/ordernummer - FUN nummer (of artikelnummer) van het beschadigd product - Contactgegevens van de eindklant - Naam + voornaam - Straat + huisnummer - Postcode + gemeente - Telefoonnummer of GSM nummer - E-mailadres - Taal - Beschikbaar moment voor interventie (van maandag tot vrijdag)2. Garanties op de producten en/of wisselstukken- Duidelijke omschrijving van de vraag- Verplicht aankoopfactuur op naam van de eindklant te bezorgen met duidelijke vermelding van het product + aankoopdatum- ArtikelnummerFUN nummer3. Informatie over onderdelen van Franke producten- Duidelijke en volledige omschrijving met alle technische specificaties (artikelnummer, FUN-nummer)- Kopie van aankoopfactuur- Artikelnummer/FUN nummer indien mogelijk4. Interventies van een Franke technieker aan huis- Kopie van de installatiefactuur op naam van de eindklant verplicht bijvoegen (Deze geldt als garantiebewijs)- Contactgegevens van de eindklant - Naam + voornaam - Straat + huisnummer - Postcode + gemeente - Telefoonnummer of GSM nummer - E-mailadres - Taal - Beschikbare dagen voor een interventie (van maandag t.e.m. vrijdag) - Type + naam van Franke product - Referentie (artikelnummer of FUNnummer) - Aankoopdatum + plaatsingsdatum - Duidelijke omschrijving van de klacht - Foto's van het productIndien uw aanvraag niet volledig is met de gevraagde informatie, zal uw dossier niet verder behandeld worden door onze diensten en sluiten we uw ticket meteen af.U kan dit dossier opnieuw openen door uw aanvraag te vervolledigen met alle gevraagde informatie en het ticketnummer te melden in het onderwerp van uw e-mail.Hopend op uw begrip en u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd wensen we u nog een fijne dag toe.Met vriendelijke groetenAfter SalesFranke TeamVersion françaiseCher client,Nous avons bien reçu votre mail et l'avons enregistré sous le numéro de ticket 735924.Le numéro de ticket est également votre numéro de dossier. Veuillez le mentionner dans tous vos contacts ultérieurs (en le recopiant également dans l'objet de votre e-mail).Afin de traiter votre dossier de manière optimale, nous vous demandons de compléter votre demande de la manière suivante: 1. Un dommage du produit établi après l'installation:- Veuillez communiquer la date d'installationlacement (max 48h après l'installationlacement)- Envoyez-nous des photos de:- L'étiquette de la boa®te dans laquelle le produit a été livré- Le produit endommagé dans son ensemble et installélacé + photo détaillée du dommage- Description du dommage- Commande originale/numéro de commande- le numéro FUN (ou numéro d'article) du produit endommagé- Coordonnées du client final- Nom + prénom- Rue + numéro de maison- Code postal + commune- Numéro de téléphone ou numéro de téléphone por- Adresse e-mail- Langue- Jours de disponibilité pour l'intervention (du lundi au vendredi)2. Garanties sur les produits et/ou les pièces détachées- Description claire de la demande- Obligation de fournir une facture d'achat au nom du client final indiquant clairement le produit + la date d'achat.- Numéro d'articlenuméro de FUN3. Informations sur les pièces de rechange des produits Franke- Description claire et complète avec toutes les spécifications techniques (numéro d'article, numéro FUN)- Copie de la facture d'achat4. Interventions d'un technicien Franke à domicile- Copie de la facture d'installation au nom du client final obligatoire (Ceci compte comme preuve de garantie)- Coordonnées du client final- Nom de famille + prénom- Rue + numéro de maison- Code postal + commune- Numéro de téléphone ou de por- Adresse e-mail- Langue- Jours de disponibilité pour l'intervention (du lundi au vendredi)- Type + nom du produit Franke- Référence (numéro d'article ou numéro de FUN)- Date d'achat + date d'installation- Description claire de la plainte- Photos du produitSi votre demande n'est pas complète avec les informations demandées, votre dossier ne sera pas traité par nos services et nous fermerons votre ticket immédiatement.Vous pouvez rouvrir ce dossier en complétant votre demande avec toutes les informations demandées et en mentionnant le numéro de ticket dans l'objet de votre e-mail.Espérant votre compréhension et vous avoir suffisamment informé, nous vous souhaitons une bonne journée.Bien à vousService après-venteL'équipe Franke

Frank Energie

Naar: J. R.

27/02/2023

Beste,Wij hebben de klacht van de klant goed ontvangen. Wij geven een garantie van 2 jaar op oppervlakken van kranen. De kraan werd aangekocht in 2019 en in 2021 werd de sproeikop vervangen. Daar de garantieperiode nu overschreden is, kan de klant bij zijn keukenzaak, in dit geval Grando Keukens Roeselare, terecht voor de aankoop van een nieuw onderdeel.Bij verdere vargen, aarzel zeker niet ons te contacteren.Met vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards,Tanja FRANKE Aftersales-team FRANKE nv '¯Ring-Oost 10 B-9400 Ninove BelgiumDirect: +32 54 31 01 11 '¯:www.franke.com/be '¯Like us on Facebook!!'¯s:www.facebook.com/FrankeBelgium/ ks-sales.be@franke.com'¯voor uw bestellingen/ pour vos commandes. ks-backoffice.be@franke.com'¯voor alle vragen na het plaatsen van de bestelling: levering, wijzigingen, prijsinformatie, pour toutes les questions aprs la commande p.ex. dlais de livraison, changements, informations de prix ks-retours.be@franke.com'¯voor alle retouraanvragen en beschadigingen bij levering pour toutes les questions propos des retours et produits endomag ks-aftersales.be@franke.com'¯alle technische- en garantievragen vragen, alsook interventies aan huis'¯ pour toutes les questions techniques, garanties et interventions domicile ks-worktops.be@franke.com voor RVS werkbladen: productinfo , prijsoffertes , bestellingen en leveringen'¯'¯ pour les plans de travails en inox: l'info concernant le produit, offre de prix, commandes et livraison'¯ ks-info.be@franke.com voor alle vragen ivm brochures, stalen en algemene productinformatie pour toutes vos questions concernant nos brochures, chantillons et des infos gnrales concernant nos produits'¯ This message is intended only for the named recipient and may contain confidential or privileged information. If you have received it in error, please advise the sender by return e-mail and delete this message and any attachments. Any unauthorized use or dissemination of this information is strictly prohibited.

Frank Energie

Naar: J. R.

28/02/2023

Version française: voir ci-dessousBeste klantWij hebben uw mail goed ontvangen en geregistreerd onder het ticketnummer 753717Het ticketnummer is meteen ook uw dossiernummer. Gelieve dit bij alle verdere contacten te vermelden (ook opnieuw in het onderwerp van uw E-mail overnemen aub)Om uw dossier vlot te kunnen verwerken vragen we u om uw aanvraag te vervolledigen als volgt1. Een beschadiging van het product vastgesteld na plaatsing:- Gelieve de datum van installatielaatsing (max. 48u na installatielaatsing) door te geven- stuur ons foto's van: - Het etiket van de doos waarin het product werd geleverd - Het beschadigd product in zijn geheel en gea¯nstalleerd/geplaatst + detailfoto van de beschadiging - Omschrijving van de beschadiging - Origineel bestel/ordernummer - FUN nummer (of artikelnummer) van het beschadigd product - Contactgegevens van de eindklant - Naam + voornaam - Straat + huisnummer - Postcode + gemeente - Telefoonnummer of GSM nummer - E-mailadres - Taal - Beschikbaar moment voor interventie (van maandag tot vrijdag)2. Garanties op de producten en/of wisselstukken- Duidelijke omschrijving van de vraag- Verplicht aankoopfactuur op naam van de eindklant te bezorgen met duidelijke vermelding van het product + aankoopdatum- ArtikelnummerFUN nummer3. Informatie over onderdelen van Franke producten- Duidelijke en volledige omschrijving met alle technische specificaties (artikelnummer, FUN-nummer)- Kopie van aankoopfactuur- Artikelnummer/FUN nummer indien mogelijk4. Interventies van een Franke technieker aan huis- Kopie van de installatiefactuur op naam van de eindklant verplicht bijvoegen (Deze geldt als garantiebewijs)- Contactgegevens van de eindklant - Naam + voornaam - Straat + huisnummer - Postcode + gemeente - Telefoonnummer of GSM nummer - E-mailadres - Taal - Beschikbare dagen voor een interventie (van maandag t.e.m. vrijdag) - Type + naam van Franke product - Referentie (artikelnummer of FUNnummer) - Aankoopdatum + plaatsingsdatum - Duidelijke omschrijving van de klacht - Foto's van het productIndien uw aanvraag niet volledig is met de gevraagde informatie, zal uw dossier niet verder behandeld worden door onze diensten en sluiten we uw ticket meteen af.U kan dit dossier opnieuw openen door uw aanvraag te vervolledigen met alle gevraagde informatie en het ticketnummer te melden in het onderwerp van uw e-mail.Hopend op uw begrip en u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd wensen we u nog een fijne dag toe.Met vriendelijke groetenAfter SalesFranke TeamVersion françaiseCher client,Nous avons bien reçu votre mail et l'avons enregistré sous le numéro de ticket 753717.Le numéro de ticket est également votre numéro de dossier. Veuillez le mentionner dans tous vos contacts ultérieurs (en le recopiant également dans l'objet de votre e-mail).Afin de traiter votre dossier de manière optimale, nous vous demandons de compléter votre demande de la manière suivante: 1. Un dommage du produit établi après l'installation:- Veuillez communiquer la date d'installationlacement (max 48h après l'installationlacement)- Envoyez-nous des photos de:- L'étiquette de la boa®te dans laquelle le produit a été livré- Le produit endommagé dans son ensemble et installélacé + photo détaillée du dommage- Description du dommage- Commande originale/numéro de commande- le numéro FUN (ou numéro d'article) du produit endommagé- Coordonnées du client final- Nom + prénom- Rue + numéro de maison- Code postal + commune- Numéro de téléphone ou numéro de téléphone por- Adresse e-mail- Langue- Jours de disponibilité pour l'intervention (du lundi au vendredi)2. Garanties sur les produits et/ou les pièces détachées- Description claire de la demande- Obligation de fournir une facture d'achat au nom du client final indiquant clairement le produit + la date d'achat.- Numéro d'articlenuméro de FUN3. Informations sur les pièces de rechange des produits Franke- Description claire et complète avec toutes les spécifications techniques (numéro d'article, numéro FUN)- Copie de la facture d'achat4. Interventions d'un technicien Franke à domicile- Copie de la facture d'installation au nom du client final obligatoire (Ceci compte comme preuve de garantie)- Coordonnées du client final- Nom de famille + prénom- Rue + numéro de maison- Code postal + commune- Numéro de téléphone ou de por- Adresse e-mail- Langue- Jours de disponibilité pour l'intervention (du lundi au vendredi)- Type + nom du produit Franke- Référence (numéro d'article ou numéro de FUN)- Date d'achat + date d'installation- Description claire de la plainte- Photos du produitSi votre demande n'est pas complète avec les informations demandées, votre dossier ne sera pas traité par nos services et nous fermerons votre ticket immédiatement.Vous pouvez rouvrir ce dossier en complétant votre demande avec toutes les informations demandées et en mentionnant le numéro de ticket dans l'objet de votre e-mail.Espérant votre compréhension et vous avoir suffisamment informé, nous vous souhaitons une bonne journée.Bien à vousService après-venteL'équipe Franke


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform