Terug

onbillijke tarifering opvragen rekeninguittreksels uit successie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. F.

Naar: Belfius Banque/bank

03/03/2020

Geachte Belfius, n.a.v. het overlijden van mijn vader sluiten jullie de rekening af o.b.v. wettelijke verplichting. Enkele maanden later vraagt de fiscus voor de successierechten rekeninginformatie op.. waar ik niet meer aan kan...want u hebt mijn vaders rekening afgesloten. Als ik deze info bij u wens op te vragen, dan rekent u 10 EUR per opgevraagde maand aan, kan ik die informatie zelfs niet krijgen onder vorm van spreadsheet of pdf. Dit kan eigenlijk niet. Veel mensen worden geconfronteerd met verrichtingen die ze tot bijna 3 jaar voor het overlijden moeten kunnen consulteren. Dat is dan 360 EUR voor een opvraging in een database die zelfs geen seconde duurt. Dat heet woeker. Enkele argumenten op een rij. Eén, zodra het overlijden bekend is, blokkeert uw software de rekening. Waarom zou ik niet verder informatie op die rekening kunnen of mogen opvragen als rechtsopvolger ? Twee, als de akte van bekendheid en de afwikkelingsformaliteiten geregeld zijn, verdwijnt de rekening en heb ik al helemaal geen mogelijkheden meer dan véél betalen. Drie, hier werd ik niet op voorhand van verwittigd en ik kan er mij ook niet op voorzien want ik weet de overlijdensdatum echt niet op voorhand. Vier, scheep mij niet af met de stelling dat mijn vader maar de rekeninguittreksels moet uitprinten elke week of elke dag op de leeftijd van 93 jaar en dat binnen een bankpolitiek die digitale zelfredzaamheid promoot. Vijf, als ik dan uittreksels opvraag, moet ik mijn tijd verspillen met manueel blaadje voor blaadje te overlopen waar ik de te zoeken transactie kan vinden en tot slot vind ik de gevraagde prijs onbillijk, om beleefd te blijven.MvgF. Wittezaele

Berichten (1)

Belfius Banque/bank

Naar: W. F.

17/03/2020

GeachteWe bevestigen u dat het dossier op naam van de heer Wittezaele Freddy momenteel bij ons in behandeling is.De heer Wittezaele zal van ons een schriftelijk antwoord ontvangen.Met vriendelijke groeten.Ann VerheeckeDossierbeheerderKlachtenbeheerBelfius Bank and VerzekeringenKarel Rogierplein 11 Colli 7908 BE - 1210 BrusselComplaints@belfius.be www.belfius.beFSMA nummer Belfius 019649A-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform