Ik had mij aangesloten voor een basic abonnement aan 19,99€ per maand met de nodige acties om dat moment. Ik tekende online in op 31/08/18. Net 2 weken later heb ik besloten verder te gaan studeren in het hoger onderwijs. En dit aan het UCLL in Diepenbeek. Daar kreeg ik op de infoavond te horen dat je als student bij UCLL een studentenkorting kunt ontvangen. Ik ben de dag hierop langs geweest bij Basic Fit Diepenbeek om te vragen wat de mogelijkheden hierin waren. Daar heeft een man mij gevraagd op een ander moment terug te komen wanneer degene die zich hiermee bezig houdt aanwezig is voor een betere verhelping, dit zou ene Malika zijn. Goed een aantal dagen later ben ik dan terug gegaan en heb ik hierover gesproken met Malika en zij legde mij uit dat dit onmogelijk was en dat zij niets kan doen voor mij. Goed dan ben ik weer vertrokken en dacht ik stuur toch nog eens een mail via fb naar Basic Fit Belgium misschien kunnen zij iets betekenen voor mij. Ik heb gesproken met ene Joy van het hoofdkantoor, een hele vriendelijke en behulpzaam iemand. Zij heeft mijn gegevens gevraagd en alles opgezocht en heeft mij geantwoord met dat het normaal gezien niet kan maar per uitzondering mocht ik langs gaan bij Basic Fit Diepenbeek om mijn te vragen voor de omzetting van mijn regulier-abonnement naar een studenten-abonnement. En ik moest er specifiek bij vermelden dat ik toestemming had van het hoofdkantoor (hier heb ik screenshots van die ik in bijlage toevoeg). Enkele dagen later ben ik dan weer langs gegaan bij Basic Fit Diepenbeek en Malika was daar met een andere collega genaamd Jessica. Ik heb nogmaals gevraagd of het mogelijk was om mijn abonnement om te zetten, en dit blijkt absoluut onmogelijk te zijn. Malika zei nog dat zij de dag zelf nog een mail van haar overste had ontvangen en dat ze geen abonnementen mogen omzetten. Goed dan heb ik haar de mails van Messenger getoond waarin ik toestemming kreeg van Joy voor de omzetting, en ik erbij moest vermelden dat ik toestemming kreeg van het hoofdkantoor. Malika toonde geen enkele vorm van interesse in de mails van Joy en las het heel moeizaam nadat ik een aantal keren vroeg om het te lezen. Dan werd ze gefrustreerd en zei ik snap het niet meer. Vanuit het bureau worden jullie gestuurd en wij moeten de Sh***t altijd opruimen. Ik vroeg nogmaals wat de mogelijkheden zijn voor mij. Malika kon niets betekenen voor mij. Vervolgens vroeg ze mij of ze een foto mocht trekken van de mails van Joy opdat ze dit ging doorgeven aan haar overste. Vervolgens begon Malika op haar gsm te typen. Jessica daarintegen hield mij aan de praat en probeerde mij te overtuigen en zei dat zij echt niets voor mij kunnen betekenen en dat het enigste wat zij konden doen is een nieuw contract aangaan en dat ik dan dubbel geboekt zou worden en in de problemen zou komen met deurwaarders. Ze zei ook verschillende andere dingen maar ik bleef bij mijn woord en zei: Ik als klant hoef die informatie niet te krijgen ik ben gestuurd door iemand van het hoofdkantoor met de toestemming naar jullie om het abonnement om te zetten. Als het voor jullie niet mogelijk is dan had ik graag jullie overste gesproken. Malika zei vervolgens dat zij de manager is. Ik vroeg en wie is jouw overste het hoofdkantoor zei ze. Ok vervolgens vroeg ik om een document te krijgen waarin bevestigd wordt dat ik langs ben geweest en dat zij niets voor mij kunnen betekenen wat betreft omzetting van het abonnement. Maar dit allemaal was niet mogelijk voor hun. Op een gegeven moment wordt Malika kwaad en wees onbeleefd naar mij met haar hand en zei: At ta ta ta te om mij te onderbreken en zei: je hebt genoeg gepraat je blijft maar praten. Toen zei ik ook dit nog erbij. Na heel de historie met jullie krijg ik nog zo een afsluiter. Malika mompelde arrogant nog enkele zaken naar mij toe, maar ik bleef kalm en deed niets terug. Aangezien ik zag dat er geen volwassen gesprek te voeren valt met hun heb ik het gesprek afgerond en vroeg als laatst hun namen. Malika zei heel arrogant mijn achternaam is Boulhadash en herhaalde dit enkele malen arrogant. Ik schreef deze naam op en vervolgens vroeg ik de volledige naam van Jessica. Zei deed ook moeilijk om haar achternaam en vroeg waarom ik haar naam wou. Ik zei dat ik het recht heb om te weten met wie ik gesproken heb. Na een aantal keer de vraag gesteld te hebben heb ik de namen kunnen noteren. Malika Boulhadash en Jessica Kappert. Later ben ik wat opzoek werk gaan doen en zou Malika met haar achternaam Wouters heten. Ik ben vervolgens gewoon vertrokken. Ik heb mij niet kwaad gemaakt, heb niemand uitgescholden, en ben zeker niet agressief geweest. Op het einde steukte Jessica Malika op om ook mijn dossier zwart te maken en waar ik bij stond zag ik dit ook gebeuren. Ik ben vervolgens naar huis gegaan helemaal aangeslagen omdat ik nog nooit zo onrespectvol ben behandeld. Ik heb dit allemaal mooi op mail gezet op de website van Basic Fit. Ik wachtte op de reactie van hun en kreeg na enkele dagen een bericht dat ze het jammer vinden van de situatie. En vervolgens zou er een aanvraag ingediend zijn om mijn contract te royeren. Hoogstwaarschijnlijk heeft Malika dit gedaan omdat zei de manager was van Basic Fit Diepenbeek. Ik heb vandaag hierover een bericht gehad van Lisa omdat ik na lang wachten nog niets gehoord heb van hun terug had gemailed. Hierin stond of mijn adresgegevens nog klopten want er werd mij een brief gestuurd. En vervolgens zei ze erbij dat zij er niets aan kan doen want de regiomanagers zijn degene die dit doen. OK gisteren een aagetekende brief ontvangen waarin inderdaad staat dat mijn contract is stopgezet en het teveel betaald geld zou ik terug gestort krijgen. Ik heb +- 40€ betaald en ze hebben 19,99€ terug gestort. Dit was het dan, als klant krijg je dit te horen terwijl ik niets heb misdaan. Zij hebben onderling slechte communicatie, hierdoor ben ik tot 3 maal langs moeten gaan en vervolgens wordt ik onbeleefd behandeld. En het toppunt is dat het contract onrechtmatig gestopt wordt en mij onrecht werd aangedaan want in de brief stond dat ik onbeleefd en verbaal agressief ben geweest tegen hun medewerkers en dat dit gedrag niet getolereerd wordt binnen Basic Fit. Hetgeen mij is overkomen werd dus omgedraaid waardoor zij de slachtoffers werden en ik de dader. Ik vind dit te grappig voor woorden en hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen.