Beste via mijn zuster werd de firma gecontacteerd om electricteitswerken uit te voeren bij mijn moeder. Er werd een offerte opgemaakt en goedgekeurd. Het betreft offerte 2021/224 voor de som van 3214,85 €. De werken werden voorzien voor 6-7-8 april 2021. Er diende onmiddellijk factuur nr 2021/8 ter waarde van 803,71 € te worden betaald. Nadien ontvingen wij offerte 2021/261 voor 2491,92 €. Op 12 april 2021 ontvingen wij factuur 2021/12 voor 622,98 € die werd betaald. Zonder dat de werken een aanvang hadden genomen ontvingen wij op 28/04/21 een mail met factuur 2021/15 opnieuw voor de som van 622,98 € met de vraag uiterlijk te betalen op 27/04/2021. Deze werd betaald op 29/04/2021. Op 28/04/2021 ontvingen wij factuur 2021/16 ter waarde van opnieuw 803,71 € die moest betaald worden voor 27/04/2021. Ook die som werd voldaan op 29/04/21. Ondertussen werden de werken steeds uitgesteld en werd dan beloofd deze te zullen uitvoeren van 8 tem 11 juni 21. Ondertussen was er een afspraak met Fluvius teneinde op 25 mei hun afwerking te doen. Op 17/5 ontvingen wij een mail dat er een mail was verstuurd op 11/5 met de melding dat de werken moesten worden uitgesteld omdat de vorige werf uitliep vanwege COVID. Er zou later op de dag een planning worden overgemaakt. Via mailing werden de werken dan uiteindelijk geplant voor 17/5. Wij hadden het nodige in de woning verplaatst zodat de werken konden plaats vinden. Voor mijn moeder 91 jaar oud werd voor logement gezorgd. Weer werd er een mail gestuurd dat de werken niet konden door gaan. De werken zouden dan worden aangevat op 9/6. Opnieuw ontvingen wij een mail dat de elektricien zijn COVID vaccinatie had gekregen en ziek was. Hij zou de volgende morgen komen. Op 14/6 werd er een mail gestuurd met ons ongenoegen dat er steeds word uitgesteld en dat er 2x 2 uurtjes werden gewerkt. Alle voorschotten werden betaald maar de werken trekken op niets. Ik ben in het bezit van de nodige foto’s. Er werd hierbij ook duidelijk gemaakt dat indien de werken niet klaar waren voor 16/6 (vertrek verlof) De voorschotten zouden worden terug geëiste en de werken stop zouden worden gezet. Hierop ontvingen wij als antwoord: Mijn dochter mag de school niet binnen vanwege een verkoudheid. Ik ben even een oppas aan het zoeken. Op 16/6 ontvangen wij een mail met uitleg wat nog moet gebeuren en wat er gedaan is met een bijkomende kost en de vraag wanneer Fluvius zou komen. Tevens ontvangen wij een mail met factuur 2021/26 voor de som van 1245,96 € uiterlijk te betalen voor 16/6. Op 22/6 te 16:16 uur ontvingen wij een herinnering voor factuur 2021/26. Deze diende dringend te worden betaald of er zouden administratieve kosten worden aangerekend. Op 22/6 om 16:22 uur ontvingen wij deze mail opnieuw. Hierop heb ik laten weten geen enkele factuur nog te zullen betalen voor het einde de werken. In een antwoord hierop beweerd betrokkene dat de werken volledig zijn afgewerkt. In een telefonisch onderhoud met betrokkene heb ik hem gewezen op de twijfelachtige reputatie die ik via verschillende kanalen had opgevangen. Hij ontkent dit echter, wat zijn goed recht is. Op 24/6 stel ik vast dat op de site van KS Electric facturen 2021/8-2021/12-2021/15-2021/16 en 2021/26 staan als niet voldaan. Na afspraak met Fluvius werd bepaald op 9/7/21 samen met KS Electric de installatie af te werken. KS Electric laat dan weten dat zij akkoord gaan met de datum 7 juni 2021. Hierop heb ik een mail gestuurd met de vraag of betrokkene het in het belachelijke wilde trekken en werd nogmaals duidelijk gemaakt dat er niets meer zou worden betaald voor het afwerken der werken. Hierop ontvingen wij op 1/7 een mail met de dwingende vraag de factuur te voldoen. Er zouden opnieuw administratieve kosten worden aangerekend en we mochten ons verwachten aan een mail van de juridische dienst. Van al het voorgaande heb ik alle mails bewaard en ook afgedrukt evenals de genomen foto’s van de werken die werden uitgevoerd.