Geachte mevrouw/heer,
In maart 2025 bestelde wij een keuken in het filiaal te Anderlecht. Na veel omzwervingen, werden de materialen thuis geleverd in april.
Op 13 juni werd de keuken (gedeeltelijk) geplaatst.
Tijdens de plaatsing ging er echter veel mis. De keuken werd te hoog geplaatst waardoor de bovenkasten tegen het plafond slepen en beschadigd werden. Op meerdere plaatsen werden foutieve gaten geboord, kastdeuren werden beschadigd, planken werden meermaals verzaagd, waaronder een topplaat voor de bovenkasten, die dan ook helemaal niet werd geïnstalleerd,...
a) 2 frontpanelen ontbraken: voor vaatwas en koelkast (type sinarp)
b) panelen kasten onder spoelbak foutief geboorde gaten voor handvaten: te vervangen
c) beschadigde panelen Hasslarp (onvindbaar, zelf moeten halen) op meerdere plaatsen (4 frontpanelen: 2x 80x60 + 2x 40x60)
d) bovenkasten zijn te hoog geïnstalleerd waardoor de kast niet helemaal open kan & werd beschadigd door de plaatser door meermaals te openen (ondanks meermaalse vragen dit niet meer te doen)
e) bovenafwerking niet geplaatst: de plank werd gebruikt om de rechter zijkant van de bovenkasten een 2de maal te maken (wegens 1ste keer beschadigd door plaatser)
f) kastdeuren scheef gemonteerd
g) afwerking laat te wensen over: splinters in de afwerking van de linker onderafwerkingsplaat
h) schade op 3 plaatsen op de bestaande muren.
i) frigo werd niet geplaatst, ondanks het feit dat uw collega van de keukendienst te Anderlecht ons had verzekerd dat men dit wel zou doen (zonder sprake van extra bijkomende kosten)
Tijdens het vermelden hiervan tegen de plaatser, zei hij dat dit snel verholpen zou worden, bestelde hij de nodige zaken bij ikea en deed ons een document van plaatsing tekenen.
Intussen zijn we meer dan 4 maanden verder, krijgen we geen informatie van ikea (behalve "we bekijken je dossier"), maar hebben wij geen zicht op een effectieve hersteldatum / weten we niet of onze producten nog wel op voorraad zijn,...
Daar de keuken gebruikt dient te worden voor onze kangoeroewoning, heeft dit tot gevolg dat wij onze (schoon)ouders / familie niet kunnen in huis nemen.
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen midden oktober een oplossing voor dit probleem of verzoek ik Ikea onze keuken en bijkomende kosten volledige terug te betalen en de keuken te komen afbreken en meenemen.
Met vriendelijke groeten,
Pauwel De Proost
Bijlage:
- Kopie factuur
- foto's problemen