Terug

onaanvaardbaar agressief en vernederend gedrag door een van Uw receptionistes

Closed Openbaar

Beach Palace Hotel Blankenberge

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: Beach Palace Hotel Blankenberge

01/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Vereeken Norbert - Weyns Anne. Wij zijn beiden vriendelijke en meegaande tachtigers Op 18/6 hebben we ons bij Uw receptie aangeboden voor 2 geboekte overnachtingen voor 18 tot 20 juni jongstleden voor de prijs van 420.90 euro. We waren enthousiast voor een rustgevende midweek wellness. Wegens rugproblemen van Anne hadden we ons al aangeboden om 13u, wetende dat de kamer pas vrij zou zijn om 15 uur. De linkse receptioniste (kleiner van gestalte) lachte ons al vriendelijk toe bij aankomst, maar was aan de telefoon, waardoor de rechtse receptioniste ons ontving. Zij was een iets oudere, lange en magere dame die zenuwachtig en nors overkwam. Laat ons haar X noemen. Toen ze onze boeking nakeek stelde Anne enthousiast een vraag, waarna dame X zich autoritair naar Anne keerde, strak in de ogen keek voor enkele seconden en kortaf zei: "ik ben bezig met de computer, je kan je vragen later stellen", waarna ze zich opnieuw naar de computer richtte. Iets later stelde ik eveneens een vraag waarna ik ook streng aangekeken werd en hetzelfde moest aanhoren. Ze kwam ons overspannen over en besloten haar met rust te laten en zijn in de lounge gaan zitten en haar niet onnodig te storen. Om 15u hebben we ons opnieuw naar de receptie begeven en aldaar stilzwijgend op een zetel gewacht, zodat ze ons kon zien. Het was er namelijk druk toen. Na enige tijd kwam X bij ons en zei op arrogante wijze dat de kamer nog niet klaar was, en we een drankje voor het huis konden bestellen en terug in de lounge moesten wachten. Eenmaal daar kwam een jonge dienster bij ons die we kenden omdat ze ook werkte in ons favoriete restaurant "Montmartre". Zij is een warme, hartelijke persoonlijkheid die ons vertelde dat er soms problemen zijn om de kamers op tijd klaar te krijgen, waar wij alle begrip voor hadden. Zij had een rustgevende invloed op ons. Anne en ik hadden toen elkaar gezegd dat ze beter die dienster de receptie zouden laten doen dan X. We hadden toen geen idee dat het steeds erger zou worden. Rond 15u20 kwam dame X ons ophalen omdat de kamer klaar was. Dame X verbolgen: "Maar drink eerst uw drankje uit". We zeiden dat we liever naar de kamer wilden en toen ik me bukte om de plateau met het drankje op te nemen werd ik door dame X met de schouder agressief opzij geduwd. Dit was een zeer indringende ervaring. Ze zei meteen ook op beschuldigende wijze "Ge waart niet verplicht hier de ganse tijd te blijven zitten". Waarom deed zij dit ? Wij klaagden toch niet. Toen naar de receptie voor het inchecken waar we de nodige uitleg kregen op dezelfde zenuwachtige wijze als voordien. Als tachtigers is ons gehoor wat verminderd, zodat we enkele keren hebben moeten vragen om iets te herhalen en we ook misbegrepen hadden dat we de 2e lift moesten nemen op het einde van de gang. We hebben hierdoor de eerste lift genomen en vonden onze kamer niet. Terug bij X zei ze op geïrriteerde wijze dat ze voor ging gaan naar de 2e lift, waar ze op meesmuilende wijze zei: "Moet ik ook nog mee naar boven gaan naar de kamer" waarbij we duidelijk het gevoel hadden dat ze ons als idioten bestempelde. Ik wil hier aan toevoegen dat onze frustratie niet gaat om de woorden die X sprak. Het gaat om de indringende arrogante, autoritaire tot dominante vernederende toon waarop deze woorden uitgesproken werden met bijhorende minachtende lichaamstaal alsof we irritante achterlijke oudjes waren. Vooral op het einde aan die 2e lift voelden we ons diep vernederd. Het is niet omdat ons gehoor verminderd is dat we als idioten moeten aanzien worden. X had duidelijk nood aan enkele pispalen om haar frustraties uit te werken. Ik wil hier benadrukken, dat wij ons al die tijd ons rustig en volgzaam gedragen hebben en op geen enkele wijze blijk gegeven hebben van ongeduld, dan wel verbazing. Maar eenmaal op de kamer begonnen we te beseffen hoe wij om een voor ons ongekende reden als uitschot behandeld geweest zijn en voelden ons getraumatiseerd. Voortdurend, ook in de wellness, zaten die gebeurtenissen te malen in ons hoofd en uiteindelijk hebben we van ons 2-daags verblijf niet één enkele minuut genoten. We hadden 420 euro betaald om vanaf het eerste moment mentaal mishandeld te worden. Voor de beide nachten hebben we nauwelijks geslapen ondanks slaappillen. Op geen enkele manier hebben maar 1 minuut van ons verblijf meer kunnen genieten. Gezien de agressieve aanpak bij het inchecken hebben we hierover nadien niets durven zeggen omdat we al meer dan genoeg zottigheid meegemaakt hadden. We gingen er hierbij van uit dat deze dame een hoge functie moest bekleden of mogelijk bepaalde privileges genoot had om klanten zo te mogen behandelen. Bij het uitchecken vrijdagochtend rond 8 uur hadden we de vriendelijke, kleinere receptioniste die we een deel van onze grieven verteld hebben. Zij zat er echt mee verveeld. Uiteindelijk wilden we zo snel mogelijk naar huis om de gebeurtenissen te verwerken. Na meer dan week droegen we nog steeds de gevolgen in de zin dat we beiden duidelijke concentratiestoornissen hadden als gevolg van slaapstoornissen en het gevoel van emotionele onmacht na het gebeurde. Deze stoornissen hebben er toe geleid dat mijn vriendin Anne gisteren op straat een pijnlijke val gemaakt heeft. Wegens een rugoperatie anderhalf jaar geleden heb ik haar onmiddellijk naar de spoed gebracht van Maria Middelares te Gent om de schade vast te stellen. Voorlopig werden geen breuken vastgesteld en blijkt het geopereerde deel haar wervelkolom niet verder beschadigd te zijn. Maar naast meerdere hematomen, heeft ze tot nu nog steeds inwendig veel pijn bij de minste beweging en voelt haar lichaam zeer stijf aan. Hierdoor hebben we niet kunnen deelnemen aan de eindeseizoensbarbecue van Dansclub Evergem op zaterdag 28 juni. Ook heeft Anne een revalidatieprogramma bij Maria Middelares te Gent dat net gestart was al moeten onderbreken. De maand juli is in Gent een maand van feestelijkheden waarvan we veel, misschien alles gaan moeten missen. Ondanks onze leeftijd, beoefenden we reeds 18 jaar nog wekelijks onze hobby stijldansen. We hopen dat Anne geen blijvende nadelige gevolgen zal dragen. Wat een 420.90 euro heerlijke midweek wellness moest geweest zijn blijkt voor ons eerder ziekmakend uit te draaien. Verder hadden we twee puntjes willen aanhalen waar we niet tevreden over waren. - enerzijds hadden we een kamer geboekt met havenzicht maar hadden enkel zicht op het park. - anderzijds hebben we ons vooral 's nachts enigszins onveilig gevoeld wegens de deur in de zijmuur waarvan we niet wisten of iemand daar 's nachts of tijdens onze afwezigheid onze kamer zou kunnen betreden. Ook omdat er geen kluis voorzien was op de kamer. We verzoeken U acte te nemen van wat op 18/6 gebeurd is, en de voor ons nu nog actuele gevolgen een voorstel te doen hoe U onze grieven wilt tegemoet komen. Hierbij verzoek om binnen de 14 dagen te antwoorden. Groeten Norbert Vereeken en Anne Weyns

Berichten (3)

N. V.

Naar: Beach Palace Hotel Blankenberge

02/07/2025

Correctie ! In de zin hierboven: "Deze stoornissen hebben er toe geleid dat mijn vriendin Anne gisteren op straat een pijnlijke val gemaakt heeft" moet het woord "gisteren" vervangen worden door "op 25/6/25" zoals het spoedverslag vermeldt. Betreffend gedeelte van de tekst werd inderdaad op 26/6/25 geschreven, maar door omstandigheden kon ik de tekst pas op 2/7/25 afwerken en opsturen. Alhoewel we geen causaal verband kunnen bewijzen tussen de aanpak van X en de val van Anne, zijn deze beide gebeurtenissen voor ons onlosmakelijk met elkaar verbonden. Groeten Norbert Vereeken en Anne weyns.

Beach Palace Hotel Blankenberge

Naar: N. V.

04/07/2025

Beste Wij hebben de klacht goed ontvangen waarvoor dank. Wij hebben de betrokken receptioniste hierover aangesproken en we zorgen ervoor dat dit gedrag niet meer voorvalt. Met vriendelijke groeten Bénédicte Hotelmanager

N. V.

Naar: Beach Palace Hotel Blankenberge

11/07/2025

Hallo, Uw bericht van 4/7/24 goed ontvangen. Zoals gezegd in ons vorig bericht hadden we voor 420.90 eur een 2-daags verblijf geboekt voor een kamer met zicht op de haven. In de plaats hiervan kregen we een kamer met zicht op de golf. Om de haven te kunnen zien moesten we de vensterdeur openen en langs de gevel kijken om in de verte enkele masten te zien. Zonder verrekijker was het zelfs onmogelijk om enig detail van de haven te zien. Wij vinden dat wij hierin verkeerd geïnformeerd werden en vragen hierdoor een deel van het boekingsbedrag terug. We vragen hierbij ook rekening te houden met de onaanvaardbare agressieve houding van Uw receptioniste om 13u, om 15u en om 15u20. Ook fysiek, toen ze me in de lounge met haar schouder gewoon opzij duwde was zeer vernederend. Ik stond blijkbaar in haar weg. Dit is een dame met een heel sterke mentale kracht die ze heel indringend misbruikte tegen ons als vriendelijke, meegaande en zeg maar kwetsbare tachtigers. Zij lijkt me uitstekend geschikt als veiligheidsagente om overlastbezorgers en criminelen aan te pakken, niet om gevoelige mensen te ontvangen. Wij hebben de rest van ons verblijf daar een walglijk gevoel aan overgehouden. Wij hebben 420 euro betaald om ons dit 2-daags verblijf geschenk te doen, en door haar gedrag is het uitgedraaid op een vergiftigd geschenk aan onszelf. We hebben daar nu nog in zekere mate last van. Nogmaals verzoeken we U om hiermee rekening te houden. Het zou ons helpen om deze gebeurtenissen eindelijk te verwerken. Met groeten, Norbert Vereeken en Anne Weyns.

Bemiddeling door Testaankoop 28 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform