Terug

Omvormer niet gehomologeerd

Opgelost Openbaar

Belgian Solar

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. L.

Naar: Belgian Solar

12/01/2024

Beste, Ik bestelde zonnepanelen en thuisbatterij in augustus 2022. De installatie gebeurde uiteindelijk in juli 2023 na veel brieven en telefoons. Bij eerste keuring was de installatie niet in orde en moest aangepast worden en herkeurd. Uiteindelijk goedgekeurd door ACEG in oktober 2023 en dan aangemeld bij Fluvius. Op 21 november antwoordt Fluvius dat de geplaatste omvormer niet gehomologeerd is en moet vervangen worden binnen de 2 maanden. Dit blijkt al sinds begin 2023 bekend te zijn bij installateurs en Fluvius heeft hier uitgebreid over geinformeerd. Na herhaalde mails heb ik nog altijd geen antwoord van Belgian Solar over de vervanging van de omvormer. De telefoon nemen ze al een jaar niet meer op. Aangezien de keuring wel was goedgekeurd, heb ik de factuur al betaald. Ik ben dus gewoon bedrogen, doordat mij een niet gehomologeerd toestel is verkocht door een zogezegd erkende installateur.

Berichten (1)

Belgian Solar

Naar: K. L.

12/01/2024

Beste,Wij zijn inderdaad op de hoogte van het feit dat de omvormer vervangen dient te worden.De huidige omvormer is sinds kort niet meer gehomologeerd en dient vervangen te worden. Het nieuwe type omvormer is echter niet leverbaar momenteel. Naar schatting zal deze midden tot eind januari leverbaar zijn. Wij nemen dan ook met onze klant contact op zodra de omvormers beschikbaar zijn, om dan een interventie in te plannen hiervoor.Metvriendelijkegroeten,'‹'‹'‹'‹JelienVandeVenFRONTOFFICEMEDEWERKERwww.belgiansolar.be+32(0)14151700Noordervaart25'‹2200Herentals'‹Belgie'‹


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform