Terug

Nooit iets ondertekend

Opgelost Openbaar

Lippens tuinaanleg

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Lippens tuinaanleg

11/05/2020

Beste, op 3/11 hebben wij via mail contact opgenomen met tuinaannemer Simon Lippens. Op 12/11 zijn we langs geweest op zijn bedrijf om onze wensen te bespreken. De kost voor een offerte + bouwplan was €300 cash te betalen, wij hebben hiervoor niks ondertekend. De dag erna hebben wij ons bouwplan digitaal bezorgd. Op 21/11 hebben wij nog eens via mail bevestigd wat wij Wilden doen met onze tuin. Op 8/12 hebben we een mail gekregen dat offerte + tuinplan klaar waren en hebben we een afspraak vastgelegd voor 23/12. Op 23/12 heeft Simon Lippens de afspraak geannuleerd met de vraag te verzetten naar de namiddag van kerstavond. Gezien wij op kerstavond bezoek hadden, paste dat niet en was zijn voorstel 28/12 om 10u. Op 28/12 zelf heeft hij weer via mail verzet naar 13u. Dit paste niet voor ons waarop hij vroeg of hij zijn offerte + tuinplan mocht doormaken. Wij hebben via mail geantwoord dat hij de offerte mocht bezorgen. Op 31/12/2020 heeft hij gevraagd naar waar hij zijn factuur mocht opsturen. Op 3/01 hebben we laten weten dat er vanalles op offerte stond wat wij niet gevraagd hadden in onze mail van 21/11. In januari bleef hij aandringen om een afspraak te maken, waarop wij telefonisch hebben laten weten dat we niet verder wilden werken met hem. Op 10/03 hebben wij via mail een herinnering voor betaling ontvangen voor een factuur van €611,05. Gezien dit de eerste factuur was het bedrag niet overeen kwam met de afgesproken €300, hebben we hem laten weten dat de factuur verkeerd geadresseerd was. Hierop heeft hij ook een factuur via post bezorgd, ook voor het bedrag van €611,05. Factuurnummers en -datum van beide facturen komen niet overeen. Wij hebben via mail laten weten dat dat bedrag niet afgesproken was maar hij bleef aanhouden. Daarop hebben we laten weten dat wij niks getekend hebben en dat het bezorgen van een bouwplan of het opmaken van een offerte geen geldig bewijs is en dat bovendien een getekend contract nodig is voor bedragen boven de €375. Nu beweert hij dat wij via aangetekend schrijven hadden moeten reageren op zijn factuur. Wij hebben duidelijk via mail laten weten dat we niet akkoord waren. Doordat hij op deze mail heeft geantwoord, zijn we zeker dat hij de mail ontvangen heeft. Nu dreigt hij met een extra schadevergoeding bovenop het bedrag €611,05 voor het niet betalen van de openstaande factuur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform