Terug

Nog geen levering van deuren 18 maanden na opmeting en betalen van voorschot!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: D'Hondt Interieur

26/06/2023

Geachte,In december 2021 zijn onze binnendeuren opgemeten (4 plafondhoge oblique verfdeuren, 6 blokkaderdeuren, 3 deuren met chambranten en 3 schuifdeuren).De originele plaatsingstermijn vermeld op de bestelbon was 12 weken. Er was ons gezegd dat dit langer zou duren, eerder 24 weken.Vanaf midden juli 2022 hebben we zeer frequent contact opgenomen met zowel de klantendienst als de plaatsingsdienst (een periode hebben we de data van bellen genoteerd: 28/11/22, 19/12/22, 3/01/23, 27/01/23, 1/02/23, 10/02/23, 20/02/23). Een heer heeft ons meerdere malen te woord gestaan. Wisselende redenen voor de bijkomende vertraging kregen we te horen (grondstoffen ontbraken, deuren zouden in productie zitten en zouden weldra geplaatst worden, deurlijsten ontbraken dus ze zouden toch niet klaar zijn,...). Na opmeten in december 2021 hebben we het voorschotfactuur van 5.322,74 euro betaald. Het is ondertussen 18 maanden geleden dat onze deuren zijn opgemeten en ons voorschot betaald is. Eind maart mailden we jullie reeds met een klacht hieromtrent. Eind april nam ik opnieuw contact op aangezien we geen reactie kregen. Toen reageerde mevrouw Cindy Valepijn met het volgende: De productie meldt dat de deurbladen klaar zijn, maar dat blokkassementen nog dienen geproduceerd te worden.Zodra bevestiging productie, zal de planner u contacteren om een datum naar plaatsing toe overeen te komen.Hierop hebben we geantwoord dat we verwachten dat onze deuren binnen de 2 maanden zullen geplaatst worden, zodat ons huis eindelijk kan afgewerkt worden. We hebben de voorbije winter geen binnendeuren gehad wat gezien de hoge energieprijzen erg nadelig was en tot meerkosten geleid heeft.Bij gebreke aan passend gevolg op deze ons inziens redelijke vraag, verwachten we ons voorschot per direct terug. Op die manier kunnen wij op zoek gaan naar een andere leverancier die wel in de mogelijkheid is om binnen een redelijke termijn te plaatsen. Bij gebreke aan gepast gevolg, zullen wij niet nalaten om verdere stappen te ondernemen teneinde ons voorschot te kunnen recupereren, desnoods via gerechtelijke weg.Wij hopen echter alsnog een minnelijke regeling te kunnen treffen die beide partijen positief ervaren.Mvg

Berichten (1)

D'Hondt Interieur

Naar: D. C.

13/07/2023

Beste,De planning van de productie is inderdaad nog altijd een knelpunt door dezelfde redenen die wij al meermaals hebben aangegeven. Als leveringen van grondstoffen later aangeleverd worden, of de hoeveelheden zijn niet zoals verwacht, dan is onze levertermijn ook niet aan te houden.Wij hopen alsnog deze deuren, rekening houdend met ons bouwverlof, klaar te hebben eind augustus.Onze oprechte excuses voor de lange termijn die over deze bestelling gaat.Met vriendelijke groeten,Juridische Dienst - D'Hondt nv


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform